Quantcast

Στέφανος Κορκολής: «Η μουσική λύνει κόμπους που οι άνθρωποι δυσκολεύονται να εκφράσουν»

Λίγες ημέρες πριν την συναυλία του με τίτλο «Με τη φωνή του φεγγαριού», στο City Garden Φεστιβάλ, στις 3 Ιουλίου, ο κορυφαίος συνθέτης μιλά στο Real.gr.

Δεν σταματά να δημιουργεί ο Στέφανος Κορκολής, ο οποίος ετοιμάζεται με ανυπομονησία να υποδεχθεί το κοινό στη συναυλία με τίτλο «Με τη φωνή του φεγγαριού», στο City Garden Φεστιβάλ στις 3 Ιουλίου. «Δεν μου συμβαίνει συχνά να περιμένω πώς και πώς μια συναυλία. Έχω μεγάλη χαρά και προσμονή, γιατί βρήκα έναν χώρο που οι άνθρωποί του με εκφράζουν και θεωρώ ότι θα είναι μια συναυλία γιορτινή», λέει, προσθέτοντας ότι, εκτός από τα δικά του τραγούδια της δεκαετίας του ’90, θα ακουστούν και αυτά που έχουν ερμηνεύσει καταξιωμένοι τραγουδιστές, όπως η Δήμητρα Γαλάνη, η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, ο αείμνηστος Δημήτρης Μητροπάνος, η Μαντώ και πολλοί άλλοι. «Είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο ξεδιπλώνω την τραγουδοποιητική μου βεντάλια, αλλά θα υπάρχουν και πιανιστικά μέρη και αυτοσχεδιασμοί».

Μαζί του στη σκηνή, εκτός από την ομάδα των μουσικών, θα είναι η Σοφία Μανουσάκη, η οποία θα ερμηνεύσει τραγούδια του Στ. Κορκολή, αγαπημένα τραγούδια από το ελληνικό ρεπερτόριο, αλλά και ξένα από τις δεκαετίες του ’70, του ’80 και του ’90. «Η συναυλία αυτή δεν έχει χρονικό περιορισμό, θα διαρκέσει όσο θέλει ο κόσμος. Το πάρτι θα κρατήσει μέχρι να σταματήσει το κοινό να τραγουδά», λέει ο διακεκριμένος συνθέτης, τονίζοντας τη σημασία της μουσικής στη ζωή. «Η μουσική και ο στίχος λύνουν πολλούς κόμπους, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα μπορούσαν να εκφράσουν οι άνθρωποι».

Ολα αυτά τα χρόνια, ο Στ. Κορκολής έχει γράψει υπέροχες μελωδίες που έχουν συντροφεύσει το κοινό σε όμορφες στιγμές της ζωής του. Υπάρχουν τραγούδια που ξεχωρίζει ως πνευματικός τους πατέρας και δημιουργός; «Υπάρχουν τραγούδια που έχουν μια μικρή ιστορία από πίσω, που δεν αφορούν το ίδιο το τραγούδι στο πώς γεννήθηκε και στο πώς κατέληξε να φτάσει στις ψυχές πολλών ανθρώπων. Τι εννοώ με αυτό. Το ‘‘Σκόνη και θρύψαλα’’ ξεκίνησε ως ένα τραγούδι με ιταλικό στίχο γιατί έτσι μου βγήκε και μετά η Εύη Δρούτσα το πήρε και το έκανε αυτό που το έκανε μέσα σε χρόνο dt. Αυτό έχει μια δική του μικρή ιστορία. Οι ‘‘Πέντε άνεμοι’’ ήταν ένα τραγούδι που προοριζόταν για τη Νάνα Μούσχουρη. Το έγραψα τη δεκαετία του ’80, όταν μου είχαν ζητήσει να γράψω τραγούδια για τη Μούσχουρη, ενώ μόλις είχα γυρίσει από το Παρίσι όπου έμενα. Δεν πήρα ποτέ απάντηση από την εταιρεία που το έστειλα τότε, η οποία κατόπιν απεδείχθη ότι δεν το είχε στείλει καν. Όταν έγραψα τραγούδια στη Νάνα το 2006, ήρθε στο σπίτι μου, της είπα την ιστορία αυτή και της έβαλα το συγκεκριμένο τραγούδι. Η Μούσχουρη όχι απλώς εξεπλάγην, αλλά είπε: ‘‘Αυτό είναι για μένα’’. Και της απάντησα: ‘‘Αργήσαμε πολλά χρόνια’’. Αυτό το κομμάτι δεν είχε φτάσει στα αυτιά της. Πόσες κασέτες νέων ανθρώπων έχουν λιώσει στα συρτάρια διάφορων παραγωγών.

Είναι κρίμα να συμβαίνει, αλλά αυτό ήταν και η αφορμή που ξεκίνησα να τραγουδάω τα δικά μου τραγούδια, μετά από πολύ μεγάλη πίεση. Δεν σας κρύβω ότι δεν ήταν όνειρο ζωής μου να τραγουδήσω, ήμουν και είμαι ένας κλασικός πιανίστας, γράφω συμφωνική μουσική κατά κύριο λόγο, γράφω μουσική για τον κινηματογράφο, για το θέατρο, για την τηλεόραση. Έχω κάνει πολλά πράγματα και για την τηλεόραση, όπως τώρα με τη σειρά ‘‘Παγιδευμένοι’’. Αυτό είναι που μου κάνει κέφι πιο πολύ και βέβαια να γράφω τραγούδια για ανθρώπους που έχουν εξαιρετικές φωνές, αλλά πάνω από όλα είναι καλοί άνθρωποι. Αυτό για μένα είναι πολύ σημαντικό. Οταν δίνεις ένα κομμάτι από την ψυχή σου, ε, δεν το δίνεις όπου να ’ναι.

Τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου πορεία στο θέμα της τραγουδοποιίας. Και δεν είναι τυχαίο που όσοι έχουν πει τραγούδια μου είναι φίλοι μου».

Καλοκαίρι γεμάτο μουσική

Παράλληλα, αυτή την περίοδο, όπως αποκαλύπτει για πρώτη φορά στη Realnews, δουλεύει πυρετωδώς ένα νέο project: «Ετοιμάζουμε ένα μιούζικαλ, σε κείμενο και ποίηση του Γεράσιμου Ευαγγελάτου και σε μουσική δική μου, το οποίο θα παρουσιάσουμε τον Φεβρουάριο στο Christmas Theater».

Οσο για το καλοκαίρι του; Θα είναι γεμάτο από μουσική, αφού την επομένη της αθηναϊκής συναυλίας, στις 4 Ιουλίου, θα βρεθεί στο Ανοιχτό Δημοτικό Θέατρο Πάτρας με τη Φιλαρμονική Γαστουρίου, μια από τις αρχαιότερες ορχήστρες. «Πρόκειται για μια ιδιαίτερη συναυλία, γιατί όλες μου οι μουσικές έχουν ενορχηστρωθεί για μπάντα πνευστών. Ακολουθεί η συναυλία για τα 50 χρόνια της Δημοκρατίας στο Μπούρτζι, όπου με τη Σοφία Μανουσάκη θα παίξουμε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη στις 6 Ιουλίου. Στη συνέχεια έχουμε μια συναυλία μας με τον Γιώργο Θεοφάνους στο Μαρούσι στις 15 Ιουλίου, κάποιες συναυλίες με την Πρωτοψάλτη πιάνο-φωνή και στις 26 Ιουλίου θα βρεθούμε στο Sani Festival για τα 100 χρόνια του Μίμη Πλέσσα. Ο Μίμης Πλέσσας είναι θείος μου, αλλά έχω βαφτίσει και την κόρη του την Ελεάννα. Επομένως μετά το Ηρώδειο θα γίνει και εκεί μια γιορτή.

Δεν παραφορτώνω το πρόγραμμα αυτό το καλοκαίρι επειδή έχω πολλή δουλειά με το μιούζικαλ, αλλά και επειδή έχω τη χαρά να τελειοποιούμε την πρώτη ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά της Σοφίας Μανουσάκη με τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο και έχουμε την τεράστια τιμή την παραγωγή να κάνει ο θρυλικός Χάιντν Μπέντολ, o συνιδρυτής των Abbey Roads Studios στο Λονδίνο, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τους Queen, την Τίνα Τέρνερ και τον Πολ ΜακΚάρτνεϊ, και είναι βραβευμένος με Grammy. Είναι τεράστια τιμή που αυτός ο άνθρωπος ασχολείται με τη δική μου μουσική, τους στίχους του Ευαγγελάτου και τη φωνή της Μανουσάκη», καταλήγει.