Οι ακροατές του RealFM ρωτούν για τη δράση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα μεγάλα ζητήματα της εποχής και της καθημερινότητας
Tο MyRealEurope απαντά

Ρωτάτε – Απαντάμε: Νέα μέτρα από το Ευρωκοινοβούλιο για την ασφάλεια στους δρόμους (audio)

Πώς θα εξαλειφθούν ή τουλάχιστον θα μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους;

Αναμφισβήτητα, ένα ιδιαίτερα φιλόδοξος στόχος: η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να μην υπάρχουν άλλοι θάνατοι από τροχαία στους δρόμους της έως το 2050. Ο στόχος της ήταν να μειώσει τους ετήσιους θανάτους από τροχαία κατά 50% μεταξύ 2010 και 2020, αλλά αυτός ο στόχος δεν επετεύχθη.

Ύστερα από μια μεγάλη μείωση μεταξύ 2008 και 2013, όταν ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους στην ΕΕ μειώθηκε από περίπου 93 σε 59, η μείωση επιβραδύνθηκε σε έναν αριθμό κοντά στους 52 το 2019.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρότεινε μια σειρά μέτρων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα οποία θα μπορούσαν να τα μετατρέψει σε οδηγίες.

Οι ευρωβουλευτές πιέζουν για οριζόντια μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 km/h μέσα στις πόλεις.

Ζητούν επίσης πολιτική «μηδενικής ανοχής» όσον αφορά το αλκοόλ και την οδήγηση, αιτία για περίπου ενός τετάρτου των θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Υποστηρίζουν επίσης την εγκατάσταση του συστήματος «ασφαλούς λειτουργίας οδήγησης» σε κινητές συσκευές, όπως τα smartphone

Ο νέος εξοπλισμός οδικής ασφάλειας θα είναι υποχρεωτικός για όλα τα νέα αυτοκίνητα από το 2022, περιλαμβανομένου ενός ενεργού συστήματος ελέγχου ταχύτητας και βοήθειας διατήρησης λωρίδας. Ο στόχος της ΕΕ είναι τώρα να μειώσει τους θανάτους στους δρόμους στο μισό έως το 2030.