Η οδηγία, η οποία εγκρίθηκε με μεγάλη πλειοψηφία, αποσκοπεί στην καλύτερη προστασία των καταναλωτών από την παραπλανητική διαφήμιση και τους βοηθά να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις όσον αφορά τα προϊόντα που αγοράζουν.
Το σημαντικότερο είναι ότι οι νέοι κανόνες καθιστούν πιο σαφείς και πιο αξιόπιστες τις πληροφορίες που αναγράφονται στα προϊόντα, απαγορεύοντας τη χρήση γενικόλογων περιβαλλοντικών ισχυρισμών όπως «φιλικό προς το περιβάλλον», «φυσικό», «βιοδιασπώμενο», «φιλικό προς το κλίμα» ή «οικολογικό», όταν αυτοί δεν αποδεικνύονται με στοιχεία.
Συνοπτικά, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε:
– Απαγόρευση των γενικόλογων περιβαλλοντικών ισχυρισμών και άλλων παραπλανητικών πληροφοριών στις ετικέτες
– Θα επιτρέπονται μόνο σήματα βιωσιμότητας που βασίζονται σε επίσημα συστήματα πιστοποίησης ή θεσπίζονται από δημόσιες Αρχές
– Πιο ευδιάκριτες πληροφορίες για την εγγύηση των προϊόντων και καθιέρωση νέου σήματος επέκτασης εγγύησης