Η καινοτομία αναπόσπαστος παράγοντας επιτυχίας της BAYER

Την πορεία της εταιρίας Bayer προς την καινοτομία, παρουσίασαν σε πρόσφατη εκδήλωση, ο Θανάσης Κώτσανης, Ιατρικός Διευθυντής της Bayer Ελλάς και η  Σόνια Μουσαβερέ Διευθύντρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της εταιρίας.

Όπως επεσήμαναν η Bayer είναι η μόνη εταιρεία παγκοσμίως που διερευνά ταυτόχρονα περιθώρια βελτίωσης στην υγεία των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών. Από τα παγκοσμίου φήμης φαρμακευτικά προϊόντα μέχρι τις πλατφόρμες υψηλής τεχνολογίας και από τις καινοτόμες τεχνολογίες διάγνωσης έως τα κτηνιατρικά προϊόντα, η Bayer επενδύει σημαντικά στην καινοτομία δημιουργώντας νέες λύσεις που παράγουν προστιθέμενη αξία για το κοινό και την κοινωνία στους τομείς της υγείας και της διατροφής.

Η Διευθύντρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Βayer Ελλάς κα. Σόνια Μουσαβερέ, δήλωσε σχετικά: «Η καινοτομία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της αποστολής του Ομίλου της Bayer  "Επιστήμη για μια καλύτερη ζωή" και βασικό στοιχείο της στρατηγικής της. Με τις καινοτόμες λύσεις μας, ανταποκρινόμαστε στις παγκόσμιες προκλήσεις της ιατρικής περίθαλψης και στην ανάγκη διασφάλισης επαρκούς εφοδιασμού σε τρόφιμα και εστιάζουμε σε τρία βασικά στοιχεία: την αριστεία στην έρευνα και την ανάπτυξη, την εφαρμογή πρωτοποριακών τεχνολογιών και την ανοιχτή καινοτομία».

Αναφορικά με τον Τομέα του Φαρμάκου, η Bayer επικεντρώνεται στις θεραπευτικές κατηγορίες της Καρδιολογίας, της Ογκολογίας, της Οφθαλμολογίας, της Αιμορροφιλίας και της Γυναικολογίας ενώ στην κατηγορία της διάγνωσης σε μέσα σκιαγραφικής αντίθεσης, μηχανήματα και αναλώσιμα για απεικονιστικές εξετάσεις. Σε αυτούς τους τομείς, η εταιρεία επενδύει σημαντικά στις κλινικές δοκιμές για τον προσδιορισμό της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των νέων φαρμάκων προτού χρησιμοποιηθούν για τη διάγνωση ή τη θεραπεία ασθενειών.

Όπως δήλωσε ο κ. Θανάσης Κώτσανης, Ιατρικός Διευθυντής της Bayer Ελλάς «Σε αντίθεση με άλλους κλάδους, η  δημιουργία καινοτομίας στον κλάδο του φαρμάκου απαιτεί αρκετό χρόνο, υπομονή και επιμονή πριν αυτό πάρει την απαιτούμενη άδεια κυκλοφορίας και να αλλάξει έτσι στην πράξη τη ζωή εκατομμυρίων ασθενών. Για να αντιληφθεί κανείς τον χρόνο που απαιτείται για την κυκλοφορία ενός σκευάσματος,  θα πρέπει να σημειωθεί πως η μελέτη ενός φαρμάκου που κυκλοφορεί σήμερα, έχει ξεκινήσει 10 με 15 χρόνια πριν. Από τις συνολικά 4 εκατ. ουσίες, επιλέγονται για περαιτέρω αξιολόγηση και έρευνα μόλις 10.000 από αυτές και μετά από αλλεπάλληλες προκλινικές και κλινικές μελέτες μόλις 5 ουσίες φθάνουν κοντά στην κυκλοφορία. Αν λάβετε υπόψη πως την τελευταία δεκαετία έχουμε κυκλοφορήσει στην αγορά περισσότερα από 7 προϊόντα, καταλαβαίνει κανείς πως παρά την όποια δυσκολία, η διαδικασία αξίζει τον κόπο και τους πόρους».

Υπενθυμίζεται πως στον Τομέα Φαρμάκων οι πωλήσεις της Bayer το 2018 ανήλθαν σε 16.74 δις Ευρώ με τις επενδύσεις της στην Έρευνα και στην Ανάπτυξη να ανέρχονται σε 20% του τζίρου της. Στον τομέα απασχολούνται παγκοσμίως 38.478 εργαζόμενοι από τους οποίους 7.924 αποκλειστικά στην Έρευνα και Ανάπτυξη.

Στο κομμάτι της Ανοικτής Καινοτομίας, η Bayer έχει αναπτύξει μια σειρά προγραμμάτων, όπως το G4A (πρώην Grants4Apps). Εκτός από τον εντοπισμό νέων τεχνολογιών, επιχειρηματικών μοντέλων και τάσεων της αγοράς, η πρωτοβουλία αυτή εστιάζεται στη συνεργασία με νεοσύστατες επιχειρήσεις. Από τη δημιουργία της πρωτοβουλίας το 2013, η Bayer έχει υποστηρίξει πάνω από 149 εταιρείες ψηφιακών λύσεων υγείας. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα 29 άμεσες συνεργασίες με εταιρείες όπως τις Agamon, KinAptic, Turbine, και xbird. Η Bayer εφαρμόζει το G4A σε 12 χώρες, αναπτύσσοντας και προωθώντας συνεργατικά προγράμματα υγειονομικής περίθαλψης σε όλο τον κόσμο.

Μέσα, λοιπόν, από την έρευνα στα εργαστήρια της εταιρείας, τις συμφωνίες για από κοινού ανάπτυξη ή τις στρατηγικές συμμαχίες έρευνας με φορείς του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα και  μέσα από τα προγράμματα ανοιχτής καινοτομίας, η Bayer «αγκαλιάζει» πολλές διαφορετικές μορφές συνεργασίας, ώστε να επιτύχει κορυφαίες και πρωτοπόρες λύσεις στην υγεία.