Quantcast

Τα πρώτα ευρωπαϊκά εύσημα

Δεν έκρυψαν την ικανοποίηση τους οι Βρυξέλλες για τις 10 προτεραιότητες στην ανάπτυξη που ανακοίνωσε ο Κ.Χατζηδάκης.
Οι προτεραιότητες της κυβέρνησης για τις αποκρατικοποιήσεις, τα οδικά έργα και την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης απέσπασαν τα εύσημα των Βρυξελλών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρέτησε την πρωτοβουλία και υπογράμμισε ότι οι 10 προτεραιότητες διορθωτικών μεταρρυθμίσεων αποτελούν ένα «σαφές μήνυμα της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας».

«Η προώθηση αυτών των προτεραιοτήτων θα συμβάλλει ουσιαστικά στις ευρύτερες μεταρρυθμίσεις, για τις οποίες η Ελλάδα έχει δεσμευθεί στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας, και οι οποίες θεωρούνται αναγκαίες για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της απασχόλησης» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξη και την επανεκκίνηση της οικονομίας, που ικανοποίησε τις Βρυξέλλες, παρουσιάστηκε χθες από τον Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος υπογράμμισε ότι θα ακολουθήσει η παρουσίαση των πρωτοβουλιών που θα αναληφθούν για την ανάπτυξη της οικονομίας και την υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών πέραν των συζητήσεων που γίνονται με την τρόικα.

Στους 10 άξονες για την ανάπτυξη περιλαμβάνονται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, η επιτάχυνση της απορρόφησης του ΕΣΠΑ, η απελευθέρωση της αγοράς των ΚΤΕΛ ως το τέλος του 2015, η επανεκκίνηση των έργων για την κατασκευή των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητόδρομων και η άρση των ρυθμιστικών εμποδίων για την ομαλή λειτουργία της αγοράς και την αποκλιμάκωση των τιμών.

Οι 10 προτεραιότητες για την επανεκκίνηση της οικονομίας, όπως παρουσιάστηκαν από τον Κ.Χατζηδάκη:


1. Μεγάλα Οδικά Έργα- Επανέναρξη 4 Αυτοκινητοδρόμων. Στόχος είναι ως τις 30 Σεπτεμβρίου να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους, και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να επιτευχθεί συμφωνία- πλαίσιο.

2. Επιτάχυνση Απορρόφησης ΕΣΠΑ με απλοποίηση/ κατάργηση διαδικασιών και υπογραφών, αλλαγή της νομοθεσίας για τις απαλλοτριώσεις, αναθεώρηση του προγράμματος και επιτάχυνση των 181 έργων υψηλής προτεραιότητας.

3. Ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ROSCO. Τους επόμενους μήνες αναμένεται να καταλήξει η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τα νομικά ζητήματα που υπάρχουν σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για τον ΟΣΕ. Η ιδιωτικοποίηση της ROSCO θα γίνει αφού εξετασθούν πιθανές συνέργειες, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών.

4. Προσέλκυση επενδύσεων με κεντρικό σύστημα αδειοδότησης, ηλεκτρονική παρακολούθηση των επενδύσεων ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια, αλλαγή του επενδυτικού νόμου και αξιοποίηση των Εταιριών Ειδικού Σκοπού (SPVs), αρχής γενομένης από την αξιοποίηση του Παραλιακού Μετώπου (Φάληρο- Σούνιο).

5. Εξαγωγές: διεύρυνση του αριθμού των προϊόντων και των εταιριών που εξάγουν, προώθηση σε νέες αναδυόμενες αγορές και δίκτυα και απλοποίηση των διαδικασιών. Παράλληλα, έχει ανακοινωθεί η συγχώνευση της ΔΕΘ, της Helexpo και του ΟΠΕ.

6. Απλούστευση αδειοδοτήσεων για επιχειρήσεις και επαγγέλματα (τεχνικοί, ψυκτικοί, ηλεκτρολόγοι, κ.α.)

7. Ομαλή λειτουργία της αγοράς- Ανταγωνισμός: αξιοποίηση της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για την Αξιολόγηση του Ανταγωνισμού, κατ' αρχήν στους τομείς οικοδομικών υλικών, λιανικού εμπορίου, βιομηχανικής παραγωγής και τουρισμού, απλοποίηση του Αγορανομικού Κώδικα.

8. Δημόσιες Συμβάσεις- Προμήθειες: Νέο κανονιστικό πλαίσιο για προμήθειες και δημόσια έργα, μείωση των φορέων που εκτελούν διαγωνισμούς από 3.200 σε 640, ενεργοποίηση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και έναρξη εφαρμογής των ηλεκτρονικών δημόσιων προμηθειών πιλοτικά τον Ιανουάριο του 2013.

9. Αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων.

10. Απελευθέρωση της αγοράς υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών μέχρι το τέλος του 2015 αντί για το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος, μετά από διάλογο με την Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ.