Quantcast

Toyota RAV-4: Άγριο και πολυτελές

Η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς SUV εντυπωσιάζει και προκαλεί.
Του ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Αποστολή στην Ισπανία


Δημιούργησε την κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου πριν από 18 χρόνια. Για πολλά χρόνια ήταν στις πρώτες θέσεις των SUV. Εφερε απίστευτα κέρδη στα ταμεία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου. Το αγάπησαν δεκάδες χιλιάδες Ελληνες οδηγοί τα χρόνια που η φορολόγηση των 2.000 κ.εκ. ήταν σε λογικά επίπεδα. Ο λόγος για τοToyota RAV-4, το αυτοκίνητο που τώρα εισήλθε στην τέταρτη γενιά της καριέρας του. Η νέα πρόταση, αν και διατηρεί τα βασικά χαρακτηριστικά της αυθεντικής συνταγής, έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της αγοράς.

Εσωτερική σχεδίαση

Το πρώτο στοιχείο που αξιολόγησα κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στη Βαρκελώνη της Ισπανίας ήταν η διαφοροποιημένη εξωτερική σχεδίαση.

Εχει νέα, δυναμικότερη φόρμα, η οποία επηρεάστηκε από τη σχεδιαστική μελέτη του Yaris. Το μήκος και το πλάτος αυξήθηκαν κατά 20,5 χιλ.(4,57 μ.) και 3 εκατ. (1,84 μ.), αντίστοιχα, ενώ το ύψος μειώθηκε κατά 25 χιλ.(1,66 μ.)

Για την πρώτη δοκιμή επέλεξα τη βενζινοκίνητη έκδοση 2.000 κ.εκ., ισχύος 151 ίππων, για δύο λόγους. Είναι προσθιοκίνητη -επομένως έχει μικρότερο κόστος χρήσης- και επιπλέον συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπίστωσα ότι η τέταρτη γενιά είναι απαλλαγμένη από τους αστερίσκους που συνόδευαν το απερχόμενο μοντέλο. Καταρχήν, προσφέρει αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά. Επιτέλους, στιβαρό και ακριβές τιμόνι, λιγότερες κλίσεις στις στροφές και αποδοτικές αναρτήσεις.
Το μοτέρ δεν δέχεται κριτική στους περισσότερους τομείς. Αποδίδει ικανοποιητικά από χαμηλά και έχει υψηλή ροπή (πάνω από 19,5 χλγμ.). Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9’’ και τελική 185 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση στο τεστ ήταν 8,5 λίτρα/100χλμ., εργοστασιακή 7,2 λίτρα/100χλμ.). Εκπομπές C02 167 γρ./χλμ.

Η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί σημαντικά και πλησιάζει τα όρια της premium κατηγορίας. Οδήγησα και την τετρακίνητη ντίζελ 2.200 κ.εκ., ισχύος 150 ίππων. Σημειώνω δύο ατού: την υψηλή ροπή 34,6 χλγμ., διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ., και το χαμηλό επίπεδο θορύβου. Εμεινα ευχαριστημένος από την απόδοση του αναβαθμισμένου συστήματος τετρακίνησης σε μια διαδρομή off road περιορισμένης δυσκολίας. Ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης εμπλέκει την κίνηση στον πίσω άξονα μόλις διαγνώσει ότι χάνεται η πρόσφυση των εμπρός τροχών. Στη λειτουργία Lock, η ροπή κατανέμεται ισόποσα στους δύο άξονες έως τα 40 χλμ./ώρα.

Το νέο πρόγραμμα Sport στέλνει μικρό ποσοστό ροπής στον πίσω άξονα, περιορίζει έως και 20% την υποβοήθηση στο τιμόνι και αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα. Ερχεται τον Απρίλιο.