Quantcast

Ford Fiesta ST: Βάζει φωτιά στην άσφαλτο

Ενα μοντέλο με άψογη οδηγική συμπεριφορά, ιδανικό στήσιμο και μοτέρ που συναρπάζει.
Του ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ
Αποστολή στη Γαλλία


Μερικά αυτοκίνητα ειδικών προδιαγραφών, με έντονα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά, όπως το ανανεωμένο Ford Fiesta ST, θα έπρεπε να έχουν πλήρη απαλλαγή από τους φόρους. Να τα αγοράζουμε, δηλαδή στην εργοστασιακή τους τιμή. Τα μοντέλα που αναβαθμίζουν τη σχέση μας με την οδήγηση πρέπει να τύχουν διαφορετικής αντιμετώπισης ακόμη και από τους εκπροσώπους τη τρόικας.

Με αυτές τις σκέψεις παρέδωσα το αυτοκίνητο που μου χάρισε μοναδικές στιγμές στις ανηφορικές διαδρομές της Νίκαιας της Γαλλίας. Για δύο ήμερες, ο κόκκινο Ford Fiesta ST συμπεριφέρθηκε σαν ένας άριστος εκπαιδευμένος στρατιώτης ειδικών αποστολών. Οταν προέρχεσαι από μια τόσο διακεκριμένη οικογένεια, η οποία έχει πάρει δάφνες στις σημαντικότερες αγωνιστικές προκλήσεις, έχεις το δικαίωμα να βλέπεις διαφορετικά τους ανταγωνιστές σου.

Ξεκίνησα τη δοκιμή διερευνητικά, αναζητώντας τις δυνατότητές του. Πρώτη δεξιά στροφή, άντε άλλες πέντε - έξι καμπές και μετά άρχισα την «εξομολόγηση» στα γαλλικά βουνά. Το καυτό hatch μού έδειξε ότι δεν αστειεύεται και πως όσο περισσότερο το πιέζω τόσο θα μου δίνει μεγαλύτερη δόση ικανοποίησης.

Με 182 άλογα


Το μοτέρ είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η μάρκα στην γκάμα των Ecoboost. Από τα 1.600 κ.εκ. έρχονται 182 καθαρόαιμα άλογα και 24,4 χλγμ. ροπής. Τα 1.163 κιλά του αμαξώματος δέχονται έναν από τους ισχυρότερους συνδυασμούς ισχύος ροπής της κατηγορίας. Ολα αυτά μεταφράζονται στον δρόμο σε εκπληκτικές επιδόσεις, 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9’’ και τελική 212 χλμ./ώρα. Μέση εργοστασιακή κατανάλωση 5,9 λίτρα./100 χλμ., εκπομπές CO2 138 γρ./χλμ.

Τι να την κάνεις την ισχύ αν δεν έχεις την υποδομή για να την αξιοποιήσεις; Αυτό το ερώτημα δεν μπαίνει στο νέο καυτό hatch. Οι μηχανικοί έκαναν θαύματα. Διάλεξαν ένα νέο εξάρι μηχανικό κιβώτιο με κοντές πρώτες σχέσεις, άλλαξαν το λογισμικό του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης και μίκρυναν τη διαδρομή του, έβαλαν νέες αναρτήσεις σπορ προδιαγραφών και χαμήλωσαν κατά 15 χιλ. το αμάξωμα.

Πρόσθεσαν μηχανικό μπλοκέ διαφορικό eTVC, το οποίο φρενάρει τον εσωτερικό τροχό στις στροφές, και νέο ESC με τρία προγράμματα(πλήρη επέμβαση, περιορισμένη επέμβαση και πλήρη απενεργοποίηση). Ενα ειδικό σύστημα ανεβάζει την ένταση του ήχου από τη λειτουργία του κινητήρα, που φτάνει στην καμπίνα. Θα ήθελα επιλογή μείωσης του ήχου όταν ταξιδεύω.

Δεν θα ξεχάσω την απόδοση του μοτέρ από χαμηλά, το άψογο στήσιμο, τον τρόπο που στρίβει, την επαφή με το πολύ καλό τιμόνι και τα άριστα φρένα. Ερχεται στο τέλος Μαΐου.