Quantcast

«Η Αμερική είναι μια θεότρελη, παρανοϊκή ξανθιά»

Η Κλερ Ντέινς δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας στην εξαιρετική σειρά «Homeland».
«Η Κάρι είναι η Αμερική και η Αμερική είναι μια θεότρελη, παρανοϊκή ξανθιά» έγραψε πριν από λίγο καιρό ένας αμερικανός κριτικός. Αναφερόταν στην ηρωίδα που υποδύεται η Κλερ Ντέινς στην τηλεοπτική σειρά «Homeland» («Πατρίδα»), η τρίτη σεζόν της οποίας ξεκινά στις ΗΠΑ στις 29 Σεπτεμβρίου, ενώ τον Οκτώβριο θα αρχίσει να προβάλλεται στην Ελλάδα, από τη συχνότητα του Alpha, η πρώτη σεζόν.

Η Κάρι Μάθισον είναι αναλύτρια της CIA που υποφέρει από διπολική διαταραχή. Οταν ένας στρατιώτης, αγνοούμενος για 12 χρόνια, επιστρέφει στην «Πατρίδα», ανακηρύσσεται ήρωας.

Η Κάρι είναι η μοναδική που δεν πιστεύει την ιστορία του και υποψιάζεται ότι είναι τρομοκράτης. Είναι όμως οι υποψίες της αποτέλεσμα των αναλυτικών δεξιοτήτων της ή των ψυχολογικών διαταραχών της;

Πάνω σε αυτό το μοτίβο στήνεται μια ιστορία με αγωνία, ανατροπές, σασπένς και εκπλήξεις που καθηλώνουν. Δεν είναι τυχαίο ότι η σειρά έχει κερδίσει μερικά από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά βραβεία, ενώ σε όσες χώρες έχει προβληθεί σημειώνει εντυπωσιακά ποσοστά τηλεθέασης.

Το σενάριο είναι καλογραμμένο, η σκηνοθεσία υψηλού επιπέδου και η ομάδα των ηθοποιών που πλαισιώνουν την Κάρι είναι ο ένας καλύτερος από τον άλλον, ιδιαίτερα ο Ντέμιαν Λιούις που υποδύεται τον στρατιώτη και ο Μάντι Πατίνκιν που παίζει τον μέντορά της.

Χωρίς αμφιβολία όμως είναι η Κλερ Ντέινς που ξεχωρίζει για την πολυσύνθετη ερμηνεία της, καταφέρνοντας να πλάσει έναν χαρακτήρα με βάθος που αιχμαλωτίζει την προσοχή του θεατή. Η Κάρι του «Homeland» είναι ο αντίποδας της Κάρι του «Sex and the City». Παθιασμένη με τη δουλειά της μέχρι μονομανίας, αποξενωμένη από την κοινωνική ζωή, βαθιά μόνη και στο χείλος της τρέλας.

Ο κόσμος μέσα στον οποίο κινείται είναι ένα ατέλειωτο προπέτασμα καπνού όπου σχεδόν τίποτε δεν είναι αυτό που φαίνεται και όπου η προδοσία αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας. Οι σκηνές όπου η Κάρι με τη βοήθεια της μοντέρνας τεχνολογίας παρακολουθεί τον στρατιώτη Νίκολας Μπρόντι στις πιο προσωπικές του στιγμές είναι ίσως από τις πιο βίαιες σκηνές που έχουμε δει στην τηλεόραση χωρίς να ανοίγει ρουθούνι!

Η επαγγελματική αποφασιστικότητα με την οποία η Κάρι παραβιάζει την προσωπική ζωή του Μπρόντι είναι εφάμιλλη σε βία με τη μανία με την οποία βιάζεται η Μόνικα Μπελούτσι στην ταινία «Μη αναστρέψιμος». Η αντίθεση ανάμεσα στην επαγγελματική περσόνα της Κάρι και στην ευάλωτη γυναίκα στην προσωπική της επαφή με τον Μπρόντι είναι ουσιαστικά αυτό που κάνει τους θεατές να μην μπορούν να αποτραβήξουν το βλέμμα. Οι ανατροπές και οι συγκρούσεις στη σχέση της με τον Μπρόντι είναι εξίσου αγωνιώδεις με την τρομοκρατική συνωμοσία που εξυφαίνεται στο παρασκήνιο.

Οι συντελεστές του «Homeland» είχαν παρουσιάσει πριν από λίγα χρόνια το «24», αλλά αν εκείνη η σειρά είχε χαρακτηριστεί απολογία των βασανιστηρίων, το «Homeland» είναι πολύ πιο σύνθετο, πιο γκρίζο, πιο περίπλοκο και τελικά πιο ενδιαφέρον.

Οσο για την πρωταγωνίστρια, μπορεί κανείς να πει ότι αν η Κλερ Ντέινς είναι η Αμερική, τότε η Αμερική είναι μια εξαιρετική ηθοποιός.

ΠΗΓΗ: tovima.gr