Quantcast

Οπως τα τέλη κυκλοφορίας στην ξηρά...

Ετσι παρομοίασε τη ρύθμιση για το τέλος στα σκάφη αναψυχής ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Με τα τέλη κυκλοφορίας στην ξηρά παρομοίασε τη ρύθμιση για το τέλος στα σκάφη αναψυχής προς τόνωση των εσόδων και υποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Απαντώντας στην κριτική που δέχεται το υπουργείο για φθηνά τέλη, χάδι στους «σκαφτούς» κ.ο.κ, έκανε λόγο για δίκαιη και λειτουργική ρύθμιση, που καθιστά την χώρα ανταγωνιστική. Θυμίζοντας ότι με όλες τις προηγούμενες ρυθμίσεις δεν κέρδισαν τίποτα σημαντικό τα έσοδα του κράτους (αναφέροντας χαρακτηριστικά τα απολογιστικά στοιχεία για το 2012 που φτάνουν τις 40.000 και του 2011 για 150.000 ευρώ), υποστήριξε ότι με τη συγκεκριμένη ρύθμιση εξαιρούνται βάρκες και σκάφη έως επτά μέτρα μήκος, ενώ επιβαρύνονται με ετήσιο τέλος 200 ευρώ εκείνα από επτά ως 10 μέτρα.

Για σκάφη άνω των 12 μέτρων η επιβάρυνση είναι 100 ευρώ ανά μέτρο ετησίως, με τα εκτιμώμενα έσοδα να φτάνουν –στον βαθμό που θα κάνουν καλά τη δουλειά τους οι εισπρακτικοί μηχανισμοί- τα 20 εκατομμύρια περίπου ετησίως. Ζήτησε μάλιστα η ρύθμιση να εγκριθεί σήμερα, για να προετοιμαστούν καταλλήλως οι υπηρεσίες και το ηλεκτρονικό σύστημα να είναι έτοιμο ως την 1η Ιανουαρίου 2014.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε και για δύο κίνητρα προς τους ιδιοκτήτες σκαφών, με 50% μείωση για επαγγελματική χρήση και 30% μείωση την επόμενη χρόνια εφόσον αποδείξουν ότι τα σκάφη έμεινα όλη τη διάρκεια του χρόνου στην πατρίδα μας. «Γιατί το μεγαλύτερο έσοδο, δεν είναι ούτε τα ναύλα, ούτε τα καύσιμα, αλλά οι επισκευές, οι τροφοδοσίες και τα έξοδα των επιβαινόντων γύρω-γύρω», είπε. Αναφερόμενος δε, στα ποσά που ισχύουν στις γύρω χώρες για ένα 12μετρο σκάφος (800 ευρώ σε Ιταλία και έως 500 σε Ισπανία, καθώς και μόνο 30 δολάρια στην Τουρκία), εξήγησε τον ισχυρό ανταγωνισμό. Ο ίδιος έκανε λόγο για δύο τρόπους πληρωμής του φόρου, είτε ετήσια είτε μηνιαία, με προσαύξηση 20% ανά μέτρο.