Quantcast

Καλπάζουν οι εξαγωγές

Ραγδαία αύξηση που προσεγγίζει το 50% σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου.
«Καταφύγιο» στις εξαγωγές βρίσκουν ολοένα και πιο πολλές ελληνικές επιχειρήσεις, με δεδομένη την κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης στην εγχώρια αγορά. Πολλές ελληνικές επιχειρήσεις, προσπαθώντας να βρουν διέξοδο στην κρίση και έχοντας ως όπλο την ποιότητα, την καινοτομία και τις ανταγωνιστικές τιμές των προϊόντων τους έχουν ενισχύσει το τελευταίο διάστημα σημαντικά τις εξαγωγές τους. Ήδη υπάρχουν εταιρείες που εξάγουν το σύνολο των προϊόντων τους στο εξωτερικό, ενώ η λίστα διευρύνεται συνεχώς με αυτές που αναζητούν καινούργιες αγορές.

Και οι αριθμοί αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που επεξεργάστηκε ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), οι εξαγωγές της χώρας μας, φέτος και συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο, αυξήθηκαν κατά 47,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Συγκεκριμένα η αξία τους ανήλθε σε 16,5 δισ. ευρώ, έναντι 11,2 δισ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2010.

Η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα-αποδέκτης των ελληνικών προϊόντων, στο σύνολο των εξαγωγών με την αξία τους να φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ. Ακολουθεί η Ιταλία με συνολικές εξαγωγές αξίας 1,3 δισ. ευρώ, η Τουρκία με 1,2 δισ. ευρώ και η Κύπρος με 1 δισ. ευρώ

Μιλώντας στο Real.gr, ο γενικός διευθυντής της βορειοελλαδίτικης εταιρείας Hellenic Farming Αλέκος Βουρτσάκης, εταιρεία που παράγει τις ντομάτες σε τσαμπί Lucia, με το σύστημα της υδροπονικής καλλιέργειας τονίζει ότι «τα αγροτικά προϊόντα έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτά του ανταγωνισμού».

Ένα μαγευτικό ταξίδι από την Ζαγορά του Πηλίου στις χώρες της Σαουδικής Αραβίας και στην Αίγυπτο, κάνουν τα μήλα του Συνεταιρισμού Ζαγοράς. Όπως επισημαίνει ο γενικός διευθυντής του συνεταιρισμού κύριος Διονύσης Βαλασάς, «το 10% έως το 30% της παραγωγής εξάγεται στις χώρες της Μέσης Ανατολής».

Από την πλευρά του, ο επιχειρηματίας Ανδρέας Φλύνος που εξάγει προϊόντα στην Αφρική τονίζει ότι «οι εξαγωγές αποτελούν μονόδρομο για την βιωσιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές σε τρόφιμα και ποτά, που συμμετέχουν κατά 14,5% στο σύνολο, αυξήθηκαν κατά 6,6% το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2011, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010, φθάνοντας τα 2,4 δισ. ευρώ.

Τα κυριότερα εξαγόμενα προϊόντα της κατηγορίας αυτής είναι τα φρούτα -νωπά ή αποξηραμένα- και οι καρποί με την αξία τους να ανέρχεται σε 445 εκατ. ευρώ, τα ψάρια νωπά ή κατεψυγμένα τα οποία εμφανίζουν αύξηση κατά 6,3% και φτάνουν τα 380 εκατ. ευρώ και τα έλαια και τα λίπη οι εξαγωγές των οποίων εμφανίζουν αύξηση κατά 15,5%.