Quantcast

Στο 2,1% ο πληθωρισμός το Φεβρουάριο

Στο 2,1% επιβραδύνθηκε ο πληθωρισμός το Φεβρουάριο από 2,3% που ήταν τον Ιανουάριο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Στο 2,1% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο εφέτος, παρά την ύφεση στην οποία βρίσκεται η ελληνική οικονομία (τον Ιανουάριο εφέτος ο πληθωρισμός είχε αυξηθεί 2,3% και τον Φεβρουάριο 2011, είχε καταγραφεί άνοδος 4,4%).

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), η αύξηση του πληθωρισμού τον Φεβρουάριο προήλθε από τις εξής μεταβολές στις τιμές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α ) Κατά 2,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, καφές, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 4% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 8,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

δ) Κατά 3,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), τέλη κυκλοφορίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα και στα εισιτήρια αεροπλάνων.

ε) Κατά 2,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων- κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.

στ) Κατά 1,2% της ομάδας «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη ταξιδίου- λοιπά προσωπικά είδη.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

β) Κατά 2,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής- λευκά είδη, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, οικιακές υπηρεσίες.

γ) Κατά 0,8% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των νοσοκομείων και κλινικών.

δ) Κατά 1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 1% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των βιβλίων, γραφικής ύλης- σχολικών ειδών .

στ) Κατά 1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

Εν τω μεταξύ, ο εναρμονισμένος πληθωρισμός αυξήθηκε τον Φεβρουάριο κατά 1,7%, έναντι αύξησης 4,2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2011 προς το 2010.