Quantcast

Εκτιμήσεις Ν. Μαρτάκη για την πορεία του Τουρισμού μετά το σχηματισμό κυβέρνησης

Διαβάστε το άρθρο του Νότη Μαρτάκη, επικεφαλής της εταιρίας Συμβούλων Τουρισμού MTC GROUP
Άρθρο του Νότη Μαρτάκη, επικεφαλής της εταιρίας Συμβούλων Τουρισμού MTC GROUP

«Η κλιμακούμενη , από πέρυσι,οικονομική κρίση στη χώρα μας και η πολιτική αβεβαιότητα του τελευταίου διμήνου προκάλεσε σοβαρή ανάσχεση του ρεύματος τουριστών από την εσωτερική αγορά, τουλάχιστον, σε επίπεδο προθέσεων.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τελευταίας στιγμής, ο σχηματισμός κυβέρνησης,δείχνει σημάδια ενθάρρυνσης της μέχρι σήμερα "μουδιασμένης" και "επιφυλακτικής" αγοράς του εσωτερικού τουρισμού, πράγμα που, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα αρχίσει να διαφαίνεται, σε επίπεδο προθέσεων από τη επόμενη εβδομάδα και, σε επίπεδο κρατήσεων, από τις αρχές Ιουλίου. Αντίστοιχα, οι προοπτικές για την αγορά από το εξωτερικό είναι επίσης ενθαρρυντικές, τουλάχιστον στο επίπεδο της ελαχιστοποίησης των απωλειών που, αυτή την εποχή, δείχνουν να είναι σημαντικές.

Το αισιόδοξο αυτό σενάριο, εφόσον δεν ανατραπεί από απρόβλεπτες καταστάσεις, επιβάλλει την προετοιμασία των προορισμών για μια "επιθετική" στρατηγική επικοινωνίας και προβολής, που όμως θα πρέπει:

-Να κινείται στο πνεύμα της εποχής,
-Να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, οικονομικά και μή και
-Να δίνει το "στίγμα" του κάθε προορισμού , προκειμένου:

* Να ελαχιστοποιήσει τις όποιες απώλειες
* Να κερδίσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από την ήδη συρρικνωμένη εσωτερική αγορά.
* Να κινητοποιήσει την εξωτερική αγορά για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, παρόλο πού ήδη έχει χαθεί χρόνος και οι τιμές θα είναι εξευτελιστικές.

Δεδομένου ότι οι διακοπές για κάθε άνθρωπο αποτελούν πλέον ανάγκη και όχι πολυτέλεια, η προσέγγιση δεν αρκεί να γίνει, απλά και μόνο, με οικονομικά κίνητρα. Και αυτό γιατί ο καταναλωτής διακοπών δεν είναι διατεθειμένος να "ενδώσει" σε οικονομικές, μόνο, λύσεις που δεν θα ικανοποιήσουν την αναζήτηση της χαλάρωσης και της απόδρασης από το βάσανο της καθημερινότητας. Θα διερευνήσει συνδυαστικές λύσεις που , στις έστω λίγες μέρες που θα έχει στη διάθεση και στη δυνατότητά του για διακοπές, θα του διασφαλίσουν ευχάριστη και ανέμελη διαμονή.

Με την έννοια αυτή, θεωρούμε περισσότερο παρά ποτέ αναγκαία τη συστράτευση όλων των "δυνάμεων", ιδιωτικών και δημοσίων για την άμεση εκπόνηση προγραμμάτων με κίνητρα που θα ηχήσουν δελεαστικά στον υποψήφιο καταναλωτή των διακοπών. Τα προγράμματα κινήτρων συνδυαζόμενα με "έξυπνα" συνθήματα θα πρέπει να επικοινωνηθούν στα κύρια σημεία διακίνησης τουριστών, όπως είναι τα μεγάλα αστικά κέντρα που, συγκοινωνιακά, είναι περισσότερο προσεγγίσιμα για τον κάθε προορισμό».

Ο Νότης Μαρτάκης είναι σήμερα επικεφαλής της εταιρίας Συμβούλων Τουρισμού MTC GROUP με ευρύ πελατολόγιο κυρίως από Δήμους με τους οποίους συνεργάζεται σε επίπεδο στρατηγικής, τουριστικού μάρκετιγκ και προβολής.

Προερχόμενος από τη δημοσιογραφία, έχει διατελέσει επί χρόνια στο Γραφείο Τύπου του ΕΟΤ, στον οποίο πριν την αποχώρησή του το 1990 είχε τη θέση του Εκπροσώπου Τύπου. Το 1990 ανέλαβε τη θέση του Διευθυντή Τύπου της Προεδρίας της Δημοκρατίας, επί Κωνσταντίνου Καραμανλή του οποίου υπήρξε ένας εκ των στενών συνεργατών του μέχρι το τέλος της θητείας του. Αμέσως μετά, το 1995, ορίστηκε από τον Αντώνη Σαμαρά Εκπρόσωπος της Πολιτικής Άνοιξης όπου και παρέμεινε έως τις εκλογές του 1996, οπότε και αποφάσισε να μη συνεχίσει την ενασχόληση με την πολιτική εργαζόμενος ως Σύμβουλος Έκδοσης της εφημερίδας Απογευματινή. Εκπληρώνοντας, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει τότε, μια πράξη συνείδησης, προσχώρησε και πάλι το 1997 στη Νέα Δημοκρατία, αρνούμενος περαιτέρω ανάμειξη, παρά τη σχετική πρόταση που του είχε κάνει ο Κώστας Καραμανλής.

Έκτοτε αφιερώθηκε στον Τουρισμό, ένα τομέα που τον εμπνέει. Η γνωριμία του με την Όλγα Κεφαλογιάννη τον έφερε πέρυσι στην πόρτα του κομματικού επιτελείου της Συγγρού όπου, με πρόσκληση του Τομέα Τουρισμού, ανέπτυξε την εισήγησή του για την τουριστική πολιτική. Πρόσφατα δε, είχε αναλάβει ως συντονιστής της επιτροπής Τουρισμού στο Ινστιτούτο Δημοκρατίας "Κωνσταντίνος Καραμανλής" για την εκπόνηση του προγράμματος εθνικής στρατηγικής για τον Τουρισμό που ήδη δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου.