Quantcast

Οι ελληνικές εξαγωγές στο 4ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων στην Καβάλα

Με το βλέμμα στραμμένο στην αύξηση και την περαιτέρω βελτίωση των εξαγωγών ελληνικών τροφίμων στη Γερμανία...
Με το βλέμμα στραμμένο στην αύξηση και την περαιτέρω βελτίωση των εξαγωγών ελληνικών τροφίμων στη Γερμανία, αλλά και με "φόντο" τη διαπιστωμένη ανάγκη για την υιοθέτηση ενός ενιαίου εθνικού εμπορικού σήματος (brand name), που θα συνοδεύει όλα τα ελληνικά προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού, ξεκίνησε σήμερα τις εργασίες του το 4ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων στην πόλη της Καβάλας, με τη συμμετοχή μεγάλων εξαγωγικών επιχειρήσεων από την Ελλάδα και τη Γερμανία, αλλά και επιχειρηματιών που ενδιαφέρονται να έχουν ένα νέο εξαγωγικό προσανατολισμό αναζητώντας καινούργια χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα.

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του, ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Θανάσης Κελέμης, υπογράμμισε ότι «ο τομέας των αγροτικών προϊόντων αποτελεί έναν εκ των βασικότερων πυλώνων ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, τόνωσης της απασχόλησης, καθώς και προσέλκυσης επενδύσεων, ιδιαίτερα στην αγορά της τυποποίησης και πολύ περισσότερο της μεταποίησης.

Τα ελληνικά τρόφιμα, από την Κρήτη έως τη Θράκη και από το Ιόνιο έως και τα ακριτικά νησιά του Αιγαίου με "όπλο" τη θρεπτική τους υπεραξία, αποκτούν ισχυρότερη φήμη στις ευρωπαϊκές αγορές».

«Την ίδια ώρα», συνέχισε ο κ. Κελέμης, «η μεσογειακή διατροφή, μαγνητίζει όλο και περισσότερο τους καταναλωτές των ξένων αγορών, με αποτέλεσμα τα προϊόντα της ελληνικής γης να κεντρίζουν το ενδιαφέρον διακινητών και εμπόρων».

Σύμφωνα με το Γενικό Διευθυντή του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, το 9,6% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών κατευθύνεται στη Γερμανία, ενώ το 16,8% των προϊόντων που εισάγει ετησίως η Ελλάδα προέρχεται από τη Γερμανία.

Ο κ. Κελέμης ευχαρίστησε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το Επιμελητήριο Καβάλας, το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την εταιρία BASF Ελλάς, για την υποστήριξη του φετινού φόρουμ, όπως ευχαρίστησε και τους χορηγούς, που συνέβαλαν στη φετινή διοργάνωση, την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, και τις εταιρείες GS One Association και WIN ltd.

Αύξηση των ελληνικών εξαγωγών

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Βορείου Ελλάδος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Στέφανος Τζιρίτης, τόνισε στον χαιρετισμό του ότι σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, «οι ελληνικές εξαγωγές παρουσίασαν το πρώτο τρίμηνο του 2017, σε σχέση με το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους, αύξηση 5,9%, επαληθεύοντας τον σκληρό αγώνα που συνεχίζει να δίνει ο Έλληνας επιχειρηματίας. Επίσης, σύμφωνα με το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών & Μελετών ο αγροδιατροφικός τομέας μαζί με τον καπνό συμμετείχε το 2016 κατά 22,3 % επί των συνολικών ελληνικών εξαγωγών, έναντι 20,5% το 2015.

Όσον αφορά την εμπορική σχέση Γερμανίας-Ελλάδας, η Γερμανία συγκαταλέγεται διαχρονικά μεταξύ των κύριων εμπορικών εταίρων της Ελλάδας, αποτελώντας τον δεύτερο σημαντικότερο αποδέκτη των ελληνικών εξαγωγών».

Πρόσθεσε δε ότι είναι αξιοσημείωτο πως στη διάρθρωση των ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανία, με στοιχεία του 2014, τα τρόφιμα και τα ποτά κυριαρχούν με μερίδιο 38,5%.

«Η ελληνική οικονομία», συμπλήρωσε ο κ. Τζιρίτης, «για να έχει έναν υγιή οικονομικό ιστό πρέπει να εστιάσει πιο εντατικά στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα. Η αγροτική ανάπτυξη εδώ είναι σημείο κλειδί.

Η κρίση, επιτρέψτε μου να πω, ότι μας βοήθησε να θυμηθούμε την ταυτότητά μας. Υπάρχουν πολλοί νέοι που στράφηκαν και πάλι προς τον αγροτικό τομέα. Πρέπει να γνωρίζουμε τα πλεονεκτήματά μας και να τα εκμεταλλευόμαστε.

Ο αγροτικός τομέας είναι από τα βασικότερα εφόδιά μας. Το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας είναι αρνητικό και ο αγροτικός τομέας μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στην εξισορρόπησή του».

Μια γόνιμη χώρα με εξαιρετικά προϊόντα

Την ανάγκη στήριξης κάθε προσπάθειας που θα στοχεύει στη διάθεση νέων ενεργειών για την αύξηση των αγορών από την Ελλάδα προς τη Γερμανία, υπογράμμισε στο χαιρετισμό του ο Γενικός Πρόξενος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στη Θεσσαλονίκη, Βάλτερ Στέχελ (Walter Stechel), ενώ τόνισε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ελληνικής υπαίθρου, λέγοντας χαρακτηριστικά: «εδώ και ένα χρόνο που ζω στην Ελλάδα αντικρίζω μια χώρα γόνιμη με μεγάλη ποικιλία και εξαιρετική ποιότητα προϊόντων, αλλά δυστυχώς με χαμηλό εξαγωγικό προσανατολισμό και γι' αυτό πρέπει κάτι να γίνει, να το αντιστρέψουμε αυτό το κλίμα.

Εκδηλώσεις όπως αυτή εδώ σήμερα δίνουν την ευκαιρία και τη δυνατότητα που ζητούν οι Έλληνες επιχειρηματίες είτε να στραφούν σε νέες εξαγωγικές αγορές, είτε να αυξήσουν τις υφιστάμενες».

Ο Γερμανός διπλωμάτης έκανε λόγο για την ανάγκη ύπαρξής λειτουργικών συνεταιρισμών αλλά και ενός εθνικού ή περιφερειακού λογοτύπου που θα χαρακτηρίζει διεθνώς τα ελληνικά προϊόντα.

«Πρέπει», τόνισε ο κ.Στέχελ, «ν' αυξήσουμε τη ζήτηση από τη Γερμανία προς την Ελλάδα και ταυτόχρονα ν' αυξήσουμε την προσφορά των Ελλήνων παραγωγών».

Τα ελληνικά προϊόντα χρειάζονται ενίσχυση στα θέματα marketing

Ο διευθύνων σύμβουλος της BASF ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ, Βασίλης Γούναρης, τόνισε στον χαιρετισμό του ότι «η γεωργία είναι η σπουδαιότερη δουλειά στον κόσμο καθώς είναι σε θέση να παράγει υψηλής ποιότητας αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα και στην Ελλάδα αυτό το έχουμε επιτύχει».

Υπογράμμισε ότι τα ελληνικά προϊόντα χρειάζονται ενίσχυση στα θέματα marketing για να περάσουν με επιτυχία τα σύνορα και να καθιερωθούν στις αγορές του εξωτερικού.

Τόνισε ακόμα ότι Γεωργία και Τουρισμός είτε ως μονωμένοι οικονομικοί πυλώνες είτε ως συνεταιρισμός των δυο μπορούν να διασφαλίσουν την στήριξη της εθνικής οικονομίας, επισημαίνοντας ότι οι ξένοι τουρίστες αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές των ελληνικών προϊόντων όταν έρχονται και τα δοκιμάζουν στην Ελλάδα.

Η ελληνική ύπαιθρος μπορεί να σηκώσει ένα μεγάλο βάρος της ανάπτυξης

Στην αξιοσημείωτη πρόοδο που επέδειξε η ελληνική ύπαιθρος παρά την παρατεταμένη οικονομική κρίση έκανε λόγο ο Θεοφάνης Γεωργόπουλος, σύμβουλος του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Ο κ. Γεωργόπουλος σημείωσε με έμφαση ότι η αναζήτηση της διατροφικής ποιότητας παραμένει πάντα αυξημένη, καθώς παρά τις δυσκολίες των καιρών αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ελληνικής κουλτούρας. «Η ελληνική ύπαιθρος», τόνισε με έμφαση ο κ. Γεωργόπουλος, «μπορεί να σηκώσει μεγάλο βάρος της συνολικής ανάπτυξης που αυτή την στιγμή έχει ανάγκη η χώρα».

Επίσης, ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο σύμβουλος του υπουργού και στη νέα Γενική Διεύθυνση Τροφίμων που έχει συνταθεί στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δίνοντας έτσι ακόμα μεγαλύτερη προσοχή και βαρύτητα σε θέματα διατροφικής αξίας.

Άμεση ανάγκη η υιοθέτηση διεθνούς εμπορικού σήματος

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Απόστολος Τσατσούλης στο χαιρετισμό του μίλησε για την ανάγκη άμεσης υιοθέτησης ενός διεθνούς εμπορικού σήματος στα πρότυπα των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα συνοδεύει όλα τα ελληνικά προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού, ενώ έθεσε και τον προβληματισμό ποιος επίσημος κρατικός φορέας πιστοποιεί ότι ένα προϊόν είναι ελληνικό ώστε ο καθένας να μη γράφει στην ετικέτα ότι θέλει παραπλανώντας το καταναλωτικό κοινό.

Ο κ. Τσατσούλης εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη διοργάνωση του 4ου Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τροφίμων γιατί όπως είπε μέσω τέτοιων δράσεων «δίνετε στις Ελληνικές και ιδιαίτερα στις τοπικές επιχειρήσεις για άλλη μία φορά να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό, να διεισδύσουν στην αγορά της Γερμανίας και να γνωστοποιήσουν την αξία και την ποιότητα της μεσογειακής διατροφής, με προϊόντας όπως φρούτα, ελαιόλαδο, ελιές, κρασί, παραδοσιακά γλυκίσματα, πίτες, σταφίδες, αρωματικά φυτά και προϊόντα ροδιού».


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ