Quantcast

Νέο DS 3 Crossback: SUV με... φινέτσα

Το γαλλικό μοντέλο αποτελεί συνώνυμο της άνεσης και της πολυτέλειας.

Η μεγαλύτερη πρόκληση στον χώρο του αυτοκινήτου είναι να αναβαθμιστεί η θέση μιας νέας μάρκας και να αντιμετωπίσει τους καθιερωμένους πρωταγωνιστές της παγκόσμιας αγοράς. Η πορεία της premium DS είναι το πιο μεγάλο στοίχημα στον χώρο των τεσσάρων τροχών, γιατί μετρά μόλις τέσσερα χρόνια παρουσίας στην αγορά. Με αυτές τις σκέψεις, προσπάθησα να διακρίνω το ύψος των κακόγουστων πολυκατοικιών που έχουν ανεγερθεί στο Μονακό. Η περιοχή που λάτρεψε ο Αριστοτέλης Ωνάσης υποδέχεται ένα νέο μοντέλο, το οποίο ταιριάζει απόλυτα στο υψηλό πρεστίζ του φημισμένου πριγκιπάτου.

Στους στενούς δρόμους με την άψογη άσφαλτο και κάτω από το βλέμμα των αυστηρών αστυνομικών που βρίσκονται σε κάθε γωνία, οδήγησα το νέο DS3 Crossback. Το SUV με κέρδισε γιατί έχει την πιο προχωρημένη σχεδίαση στην πολυτελή κατηγορία και αμέτρητα καλούδια φτιαγμένα από Γάλλους μηχανικούς και επιστήμονες. Οπως διαπίστωσα έπειτα από πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδος ασφάλτινου δρόμου, η νέα πρόταση της μάρκας που ανήκει στον ισχυρό όμιλο PSA (Peugeot, Citroen, Opel) είναι μια ολοκληρωμένη κατασκευή υψηλών προδιαγραφών.

Ειδικότερα, έχει πολύ καλό στήσιμο στον δρόμο, οι αναρτήσεις απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες, δεν γέρνει στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος, προσφέρει άριστη ποιότητα κύλισης και ανώτερες επιδόσεις.

Δοκίμασα και τις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις. Το πιο ισχυρό DS3 Crossback 1.2 Pure Tech 155 ίππων δεν με πρόδωσε ούτε μια στιγμή στους φιδίσιους δρόμους και μου έδωσε μεγάλες δόσεις απολαυστικής οδήγησης. Επιδόσεις: επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2’’ και τελική ταχύτητα 208 χλμ./ώρα. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση ήταν 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Θετική άποψη έχω και για την έκδοση 1.2 130 ίππων. Οι διαφορές στις επιδόσεις(0-100 χλμ./ώρα σε 9,2’’, τελική 196 χλμ./ώρα) δεν μειώνουν την αξία του συνόλου. Ωστόσο, εκτιμώ ότι αυτή η έκδοση είναι πιο κατάλληλη και για την πόλη. Και στις δύο δοκιμές είχα σύμμαχο το νέο αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ 8.

Θεωρώ ότι το DS3 Crossback θα αποσπάσει αγοραστές από τα ανταγωνιστικά γερμανικά μοντέλα (Audi Q2 και Mini Countryman), γιατί έχει και το πρόσθετο πλεονέκτημα της ξεχωριστής εσωτερικής σχεδίασης. Ολα τα τμήματα είναι πρωτότυπα και υψηλής αισθητικής. Οι συνδυασμοί υλικών και χρωμάτων είναι μοναδικοί. Η έκδοση Opera δεν παίζεται. Αναμένεται στην Ελλάδα στα μέσα Μαΐου. Δεν ανακοινώθηκαν οι τιμές για την ελληνική αγορά. Στη Γαλλία η τιμή της βασικής έκδοσης καθορίστηκε στα 23.500 ευρώ.

Δοκίμασα σε μια μικρή διαδρομή μήκους 6 χλμ. και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-Tense, με ηλεκτροκινητήρα 100 kW/136 ίππων και μπαταρίες ιόντων λιθίου 50kWh. Αυτονομία πάνω από 300 χλμ. Με ταχυφόρτιση ανακτάται το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας μόλις σε 30 λεπτά. Δεν έχει καμία διαφορά στους χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, καθώς οι συσσωρευτές τοποθετούνται κάτω από το πάτωμα. Το αυξημένο βάρος λόγω της προσθήκης των μπαταριών δεν επηρεάζει την οδική συμπεριφορά. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και ο ηλεκτρικός κινητήρας εξασφαλίζει άμεση επιτάχυνση από την αρχή της λειτουργίας του. Στη Γαλλία κοστίζει 39.000 ευρώ.