Quantcast

Εγκαίνια για το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης

Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης εγκαινιάζεται στις 29 Οκτωβρίου 2018, ανήμερα της 95ης επετείου από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, με τη συμμετοχή του προέδρου Ρετσέπ Ταγίπ Ερντογάν, που θα ανακοινώσει το επίσημο όνομα, καθώς και περισσότερων από 50  ξένων ηγετών, υπουργών και αξιωματούχων.

Βρίσκεται στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας, περίπου 40 χιλιόμετρα έξω από την πόλη και στην πρώτη του φάση, που θα ολοκληρωθεί έως το 2023, στοχεύει να εξυπηρετεί 90 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ενώ όταν ολοκληρωθεί σε δέκα χρόνια εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 200 εκατομμύρια ταξιδιώτες. Στα εγκαίνια θα τεθούν σε λειτουργία δύο διάδρομοι μήκους 3.750 και 4.100 μέτρων.  

Είναι μία «συμβολική κίνηση», έως το τέλος του χρόνου θα πραγματοποιείται περιορισμένος αριθμός πτήσεων προς την Άγκυρα, την Αττάλεια, τη Σμύρνη, το Αζερμπαϊτζάν και την Κύπρο (ΤΔΒΚ) και μόνο από την Turkish Airlines, ενώ η πλήρης λειτουργία του θα ξεκινήσει το επόμενο έτος. «Το νέο αεροδρόμιο θα είναι ο σημαντικότερος κόμβος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης» ανέφερε σε δημοσιογράφους ο γενικός διευθυντής  Καντρί Σαμσουνλού και πρόσθεσε: «Το αεροδρόμιο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης θα λειτουργεί μέχρι και 31 Δεκεμβρίου τα μεσάνυχτα. Στο τέλος Δεκεμβρίου όλες οι υπηρεσίες θα μεταφερθούν στο νέο αεροδρόμιο».

Η αρχιτεκτονική εταιρεία Grimshaw, ειδική στον σχεδιασμό αεροδρομίων, σε συνεργασία με την εταιρεία Nordic Office of Architecture, την κατασκευαστική Arup και κοινοπραξίες, ανέλαβαν το έργο των έξι διαδρόμων απογείωσης/προσγείωσης, οκτώ πύργων ελέγχου και χωρητικότητας 500 αεροσκαφών, εκτιμώντας ότι θα είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο. 

Χρώματα με κυρίαρχο το μπλε, γεωμετρικά σχέδια, φυσικό φως που διαπερνά υπέροχα τα κτίρια, παραδοσιακή αρχιτεκτονική, ενώ από τα highlights του έργου είναι το μοναδικό περίτεχνο θολωτό κουβούκλιο που βρίσκεται κάτω από μία μόνο οροφή και ο ελλειπτικός πύργος ελέγχου σε σχήμα τουλίπας, πολιτιστικό σύμβολο της τουρκικής παράδοσης.

Το νέο αεροδρόμιο, στο οποίο εργάζονται νυχθημερόν 30.000 άτομα, μεταξύ άλλων, καλύπτει έκταση 76 εκατομμυρίων τ.μ.,  κοστίζει παραπάνω από 11 δισεκατομμύρια δολάρια, έχει τον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό στον κόσμο (1,3 εκατομμύρια τ.μ.), 7 εισόδους, 77 θύρες επιβίβασης, 228 ελέγχους διαβατηρίων, 468 εκδοτήρια εισιτηρίων, duty- free και εμπορικά καταστήματα έκτασης άνω του μισού εκατομμυρίων τ.μ. (μεγαλύτερη και από 10 γήπεδα ποδοσφαίρου), πάρκινγκ αυτοκινήτων, εστιατόρια, ξενοδοχεία καθώς και 26 μίλια με ζώνες αποσκευών, όπου θα παραδίδονται σχεδόν 30.000 αποσκευές την ώρα.

Η συγκοινωνία, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή μετρό, θα διεξάγεται με λεωφορεία του αεροδρομίου - αρχικά με μειωμένο εισιτήριο και ταξί.

Το νέο αεροδρόμιο διαθέτει υπερ-σύγχρονο σύστημα υψίστης ασφαλείας εντός και εκτός του κτιρίου. Σύμφωνα με τις προβλέψεις αξιωματούχων και ειδικών, το νέο αεροδρόμιο αναμένεται να αποφέρει δισ. δολάρια στην οικονομία της Τουρκίας, εκτοξεύοντας την Κωνσταντινούπολη στην κορυφή των χωρών του παγκόσμιου χάρτη των μεταφορών.