Ο πρώην CEO της Stellantis -την εκπροσωπούσε από το 2021 έως την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2024- στις 14 Οκτωβρίου δεν έκρυψε τη χαρά του αλλά και τη λύπη του, γιατί ήξερε το τέλος της καριέρας του. Οφείλω όμως να τονίσω ότι έκανε ένα από τα μεγαλύτερα δώρα στη Stellantis. Με έξυπνο σχεδιασμό, έπεισε το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis να δώσει περίπου 1,5 δισ. ευρώ για να αποκτήσει ο πολυεθνικός ευρωπαϊκός – αμερικανικός όμιλος το 20% των μετοχών της Leapmotor. Χτύπησε διάνα, γιατί η Stellantis έχει ένα δυνατό χαρτί στην ευρωπαϊκή αγορά, που χτυπούν αλύπητα οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, και παράλληλα φρόντισε να ξεκινήσει η παραγωγή μοντέλων της Leapmotor στην Ευρώπη. Μπίνγκο! Τον έδιωξαν γιατί έχασε το μέτρο.
Η εκκίνηση του Leapmotor Τ03 είναι εύκολη, σαν να ξεκινάς ένα παιδικό παιχνίδι που δίνεις στο παιδί σου. Πάτησα το μπουτόν, επέλεξα στον λεβιέ του τιμονιού την κίνηση μπροστά D και με ένα ελαφρύ πάτημα του γκαζιού, εισήλθα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης όπως τον φαντάστηκαν οι Κινέζοι. Μια χαρά, κανένα πρόβλημα, ούτε ένας δισταγμός από το ηλεκτρικό μοτέρ, ησυχία, στιβαρή αίσθηση και ευκολία στους χειρισμούς.
Κοιτούσα συχνά την ένδειξη που δείχνει την αυτονομία. Σε αυτή τη δοκιμή, το άγχος της αυτονομίας δεν με κυρίευσε γιατί το απόθεμα της ηλεκτρικής ενέργειας μειωνόταν με σταθερό ρυθμό. Εννοείται ότι οδηγούσα προσεκτικά και συνετά όπως οφείλουμε να κινούμαστε στην ανυπόφορη Αθήνα όπου υπάρχουν πεζοί, παιδιά, ηλικιωμένοι και μοτοσικλετιστές.
Σημειώνω μερικά ακόμη στοιχεία του φθηνότερου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της ελληνικής αγοράς: Compact διαστάσεις (μήκος 3,62 μ.), ευελιξία, εύκολο παρκάρισμα, στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, φιλοξενεί άνετα έως τέσσερις ενηλίκους, o χώρος των αποσκευών εύκολα μεταβάλλεται σε χωρητικότητα, 16 χώροι αποθήκευσης.
Ιδιαίτερα άκαμπτος κλωβός του αμαξώματος. Πακέτο 10 συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS), κορυφαίο στην κατηγορία (αυτόματο φρενάρισμα, ενεργή διατήρηση στη λωρίδα κίνησης, ανίχνευση κόπωσης/απόσπασης προσοχής του οδηγού, επιτήρηση τυφλού σημείου και σύστημα προειδοποίησης ανοίγματος πόρτας).
Στάνταρ στοιχεία άνεσης, όπως είσοδος με Bluetooth, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πλοήγησης, infotainment με οθόνη αφής 10,1”, ψηφιακός πίνακας οργάνων 8” και πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκίαστρο.
Δυνατότητα για απομακρυσμένο έλεγχο συγκεκριμένων λειτουργιών, μέσω της εφαρμογής της Leapmotor για smartphone, καθώς και εντοπισμός της θέσης του αυτοκινήτου αλλά και υποστήριξη κλειδιού Bluetooth για το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα.
Ο σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει ισχύ 95 ίππων και ροπή 158 Nm, ιδανική αναλογία για αυτοκίνητο πόλης. Τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία 37,3 kWh, εργοστασιακή μεικτή αυτονομία 265 χλμ. και έως 395 χλμ. στον αστικό κύκλο (WLTP). Διάνυσα 270 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση. Τρία προφίλ οδήγησης και τρεις ρυθμίσεις για την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.
Η οδική συμπεριφορά παίρνει βαθμολογία λίγο πάνω από τον μέσο όρο, κυρίως λόγω των κλίσεων στις στροφές και των αντιδράσεων της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Ελπίζω άμεσα να αλλάξουν τον ενοχλητικό προειδοποιητικό ήχο για τους πεζούς μέχρι τα 30 χλμ./ώρα.
Εκτιμώ ότι το Leapmotor Τ03 θα κερδίσει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων οδηγών γιατί έχει πολλά πλεονεκτήματα. Είναι το πιο φθηνό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, φθηνότερο από μοντέλα βενζίνης και το φθηνότερο αυτόματο μοντέλο της αγοράς. Πρόκειται για μια εξαιρετική πρόταση για το αυτοκίνητο πόλης, με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης και κορυφαία οικολογική συμπεριφορά.
Υπάρχει όμως και ένα ακόμη στοιχείο που γέρνει πιο πολύ την πλάστιγγα προς το μικρό κινεζικό μοντέλο: η εκπροσώπηση της Leapmotor από τον ισχυρό Ομιλο Βασιλάκη, οπότε δεν μπαίνει κανένα θέμα συντήρησης και εγγυήσεων (πέντε χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια καθώς και οκτώ χρόνια κάλυψη για την μπαταρία υψηλής τάσης).
Διαθέσιμο μόνο σε ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, ο αγοραστής διαλέγει μόνο το χρώμα. Κοστίζει 15.844 ευρώ, με την επιδότηση του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ Κύκλος» και την προσφορά λανσαρίσματος.