Δυστυχώς ένα όχημα δεν σβήνει μόνο όταν έχει βλάβη, αλλά και από σκουπίδια στο καύσιμο που κόβουν την τροφοδοσία, επειδή στο προηγούμενο βενζινάδικο οι υπεύθυνοι ήταν «λαμόγια». Και ξαφνικά τίθεται θέμα επανεκκίνησης.

Το ίδιο συμβαίνει και με μια κουρασμένη κυβέρνηση στη δεύτερη θητεία της. Κάποια στιγμή ο κινητήρας σβήνει και ο οδηγός σπρώχνει το όχημα μέχρι το επόμενο «Area di servizio» στην autostrada διακυβέρνησης ενός κόμματος. To «Area di servizio» για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η ΔΕΘ 2025.

Οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει εκεί ο πρωθυπουργός είναι: α) Εχουν δημιουργηθεί μεγάλες προσδοκίες, β) πόση «επιτρεπτικότητα» χαλάρωσης των δημοσιονομικών θα εκχωρήσει η Ε.Ε. όταν οι τρεις ατμομηχανές της – Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία- νοσούν, γ) συνήθως όταν εξαγγέλλεις μέτρα τόσο νωρίς (περασμένη άνοιξη), κεφαλαιοποιούνται πριν ανακοινωθούν. Οι πολίτες περιμένουν φρέσκα μέτρα, όχι μόνο «ξαναζεσταμένα», δ) θα αντέξουν τα όποια μέτρα να μπαλανσάρουν την εξέλιξη παλαιών και την αντιμετώπιση νέων λοιμώξεων από σκάνδαλα και εξεταστικές, που σκάνε με μεγάλη συχνότητα (η κυβέρνηση συχνά περνά πλέον από το «δόξα τω Θεώ» στο «βοήθα Παναγιά μου), ε) πόσο θα αφήσουν ήσυχη την κυβέρνηση νέα κομματικά φαινόμενα που ενδέχεται να εμφανιστούν, στ) θα μπορέσουν οι εξαγγελίες στη ΔΕΘ 2025 να λύσουν πειστικά τον γόρδιο δεσμό της μετάβασης από τις μακρο-επιτυχίες της χώρας στις μικρο-τσέπες των πολιτών, ζ) θα επιτρέψουν οι διεθνείς συνθήκες στην κυβέρνηση να ελιχθεί.