Quantcast
Κουντουρά: H οδική ασφάλεια να αποτελέσει εκτός από ευρωπαϊκή και εθνική προτεραιότητα - Real.gr

Κουντουρά: H οδική ασφάλεια να αποτελέσει εκτός από ευρωπαϊκή και εθνική προτεραιότητα

Στην Ελλάδα, οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά 54% την τελευταία δεκαετία, όμως παραμένουμε στην 23η θέση, με 54 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων ετησίως, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 42.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά σε ειδική εκδήλωση για την οδική ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα με τη συμμετοχή του Ευρωπαίου Συντονιστή για την Οδική Ασφάλεια, εκ μέρους της Κομισιόν, Matthew Baldwin και του Εκτελεστικού Διευθυντή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών ΕΤSC.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η έκθεση – ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που κατάρτισε ως εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά «Το Πλαίσιο Πολιτικής της ΕΕ για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030» για πιο ασφαλή οχήματα, πιο ασφαλείς υποδομές, πιο ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου και ένα κατάλληλο πλαίσιο πολιτικής για το μέλλον.

«Με τα παραπάνω στοιχεία» όπως δήλωσε η Έλενα Κουντουρά, «αλλά και σε βάθος χρόνου, ο απολογισμός στην άσφαλτο μας συγκλονίζει. Όταν μετράμε συνολικά περισσότερους από 130.000 θανάτους στους ελληνικούς δρόμους και περισσότερες από 350.000 αναπηρίες τις πέντε προηγούμενες δεκαετίες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, και θρηνούμε νέα παιδιά, με τα τροχαία να είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις νεαρές ηλικίες, η οδική ασφάλεια δεν μπορεί παρά να είναι, εκτός από ευρωπαϊκή, και εθνική προτεραιότητα».

Η ευρωβουλευτής κάλεσε τις ελληνικές αρχές και φορείς σε έναν ανοικτό και  διαρκή διάλογο με στόχο μία τολμηρή εθνική πολιτική στην οδική ασφάλεια, και με την ενσωμάτωση των προτάσεων της Έκθεσής της, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για δραστική μείωση των θανάτων στους ελληνικούς δρόμους μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.  

Στις εισηγήσεις τους οι δυο προσκεκλημένοι ανέλυσαν τους στόχους, τις προκλήσεις και ευκαιρίες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην ΕΕ τα επόμενα χρόνια.

Ειδικότερα, ο κ. Μatthew Baldwin, Συντονιστής της ΕΕ για την Οδική Ασφάλεια και Αναπληρωτής Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG MOVE, αναφέρθηκε στις κατευθύνσεις της νέας ευρωπαϊκής πολιτικής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ έως το 2030 και στο Ασφαλές Σύστημα, την καινοτόμο προσέγγιση για τη μείωση των θανάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Τόνισε ότι «οι ευρωπαϊκοί δρόμοι είναι οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, αλλά πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες μας, γιατί καμία απώλεια ανθρώπινης ζωής δεν είναι αποδεκτή. Η εφαρμογή της αρχής του Ασφαλούς Συστήματος σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης είναι το κλειδί που θα μας επιτρέψει να προσεγγίσουμε το Όραμα Μηδενικών Απωλειών (Vision Zero) την επόμενη δεκαετία. Χαίρομαι που βρίσκομαι στην Ελλάδα, γιατί παρά την μεγάλη μείωση θανάτων την τελευταία δεκαετία – την μεγαλύτερη στην ΕΕ – υπάρχει έντονο το αίτημα για ασφαλέστερους δρόμους».  

Επισήμανε ότι οι θάνατοι στην άσφαλτο είναι η «ξεχασμένη πανδημία» και ότι πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε για τροχαία ατυχήματα και να μιλάμε για τροχαίες συγκρούσεις, δεδομένου ότι μπορούν σε μεγάλο βαθμό να αποτραπούν. Επίσης, πρέπει να δοθεί έμφαση στην προστασία των ευάλωτων χρηστών, όπως για παράδειγμα των πεζών, των ποδηλατών και των δικυκλιστών. Όσον αφορά την Ελλάδα, παρότρυνε τις αρχές να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τους πόρους μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και των υπολοίπων ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών ταμείων και εργαλείων, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την ενίσχυση των υποδομών.

 Από την πλευρά του ο κ. Antonio Αvenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, ETSC, τόνισε ότι οι προτάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην οδική ασφάλεια αντανακλούν πολλές από τις ανησυχίες των πολιτών της ΕΕ, ειδικά σε αστικές περιοχές όπου η υπερβολική ταχύτητα και οι ανεπαρκείς υποδομές αποτελούν προβλήματα, που έχουν έρθει στο επίκεντρο της προσοχής, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οπότε και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού άρχισε να επιλέγει το περπάτημα και το ποδήλατο.

«Έχουμε δει τολμηρή δράση από την ΕΕ στην βελτίωση της ασφάλειας τα δύο τελευταία χρόνια. Τώρα ζητούμε η  Ευρωπαϊκή Επιτροπή να  αναλάβει πρωτοβουλία σε άλλα ζητήματα, όπως η ταχύτητα και τα όρια οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, αλλά και να εξετάσει την ανάγκη αντιμετώπισης της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών και της απόσπασης προσοχής. Πιο μακροπρόθεσμα σχέδια πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα, ώστε να έχουμε αποτελέσματα πριν το 2030, όπως για παράδειγμα  η ανάγκη ενός νέου οργανισμού για την οδική ασφάλεια που θα επιβλέπει την εξέλιξη των αυτοματοποιημένων οχημάτων».

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και απηύθυναν  χαιρετισμό ο γενικός διευθυντής του υπ. Μεταφορών Μάνος Παρίσης, ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, Χρ. Κέλλας , η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  'Α. Βαγενά, ως μέλος της Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια, ο αντιπεριφερειάρχης Αττικής Β. Γιαννακόπουλος και ο διευθυντής της Τροχαίας Αττικής Σπ. Λάσκος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR

Top Ειδήσεις