Quantcast

Μητσοτάκης σε Τσίπρα:Δεν είστε κατήγορος, αλλά απολογούμενος

«Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσει τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και τον Καλογρίτσα», δήλωσε στη Βουλή ο πρόεδρος της ΝΔ απαντώντας στον πρωθυπουργό. Τι είπε για τα θέματα της εκπαίδευσης και των θρησκευτικών. (VIDEO)
Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον πρωθυπουργό εξαπέλυσε ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατά τη διάρκεια της προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε τον Αλέξη Τσίπρα ότι στην ομιλία του αναφέρθηκε περισσότερο στα θέματα της επικαιρότητας και της διαπλοκής και λιγότερο στα θέματα της εκπαίδευσης.

«Αφιερώσατε είκοσι λεπτά μόνο για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση», είπε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, για να προσθέσει:

«Φαίνεται ότι ο λογογράφος σας έκανε λάθος και σας έδωσε την ομιλία προ τριών μηνών. Δεν έχετε ακούσει τίποτα το τελευταίο διάστημα για τις άδειες και για τον κ. Καλογρίτσα. Δεν έρχεστε ως κατήγορος στο θέμα της διαπλοκής, αλλά ως απολογούμενος».

«Κύριε Τσίπρα ο κόσμος ενδιαφέρεται για τα θέματα της Παιδείας και όχι πως θα ελέγξετε εσείς το τοπίο των Μέσων Ενημέρωσης» είπε ο αρχηγός της ΝΔ και υποστήριξε ότι σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει ακόμη και στο θέμα της Παιδείας.

«Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο οποίος, μάλιστα, καλωσόρισε στη Βουλή την πρώην υπουργό, Μαριέττα Γιαννάκου, με αναφορά στον σημαντικό μεταρρυθμιστικό της ρόλο κατά τη διάρκεια της θητείας της.



Πηγές της ΝΔ για την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή

«Στην Παιδεία πετιέται στο καλάθι των αχρήστων το σημαντικότερο κεκτημένο: ότι μετατρέψαμε την παιδεία σε πλαίσιο συναίνεσης», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, συμπληρώνοντας:

«Όταν η ΝΔ ψήφισε το νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου έκλεισε το πλαίσιο της αντιπαράθεσης στο συγκεκριμένο χώρο και έφερε την κοινή λογική. Είχαμε το θάρρος να κάνουμε αυτό που ήταν χρήσιμο για τον τόπο και όχι αναγκαστικά ωφέλιμο για το κόμμα.

«Σε λίγους μήνες γκρεμίστηκε ό,τι χτίστηκε», τόνισε ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας και συνέχισε, λέγοντας:

«Η γνώση είναι το μόνο που βοηθά σε ένα κόσμο που αλλάζει κάθε στιγμή και η κυβέρνηση αναμοχλεύει τις πιο σκοτεινές πρακτικές άλλων εποχών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο κ. Τσίπρας αναδείχτηκε ως καταληψίας, έτσι απέκτησε τις πρώτες του περγαμηνές, θύμισε. Δεν ξεχάστε τίποτα απ’ όσα κάνατε και δεν μάθατε τίποτα. Ακούμε τα ίδια κλισέ συνθήματα: ελάχιστη προσπάθεια, πασπαλισμένα με καταλήψεις.

«Σε άλλους τομείς της οικονομίας εφαρμόζετε τα μνημόνια που υπογράψατε και κάνετε αλλαγές. Στην Παιδεία δεν κάνετε καμία προσπάθεια. Ο κος Φίλης έχει όλα τα προσόντα για να ξηλώσει την αριστεία και την φιλομάθεια», πρόσθεσε ο «γαλάζιος» πρόεδρος.



Αναφορικά με το θέμα των αλλαγών στα θρησκευτικά, ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε:

«Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος, ούτε η Εκκλησία. Αυτό πρέπει να γίνεται βάση μελέτης».

«Τα θρησκευτικά ήταν αφορμή για να δρομολογήσετε μια τυφλή σύγκρουση», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, απευθυνόμενος προς τον Αλέξη Τσίπρα.

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε και στην επιστολή που έλαβε από τον Αρχιεπίσκοπο, όπως και οι υπόλοιποι πολιτικοί αρχηγοί.

«Σε αυτή λέει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος δεν κρύβεται πίσω από το Σύνταγμα. Η σχέση της με τον λαό είναι ιστορική», δήλωσε ο αρχηγός της ΝΔ.



Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έδωσε το περίγραμμα των θέσεων του κόμματος για την εκπαίδευση και μίλησε για την ανάγκη αυτονομίας ώστε να αναβαθμιστεί ο ρόλος των σχολείων και των πανεπιστημίων.

Αυτονομία χωρίς αξιολόγηση δεν μπορεί να υπάρξει, ξεκαθάρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, για να συμπληρώσει:

«Πρέπει να γίνεται οργανωμένα και με όλες τις σύγχρονες υποδομές που έχουμε και δεν μπορεί να είναι προαιρετική και απογυμνωμένη από διορθωτικές παρεμβάσεις όπου εμφανίζονται ελλείψεις».

Αναφερόμενος στην προσχολική αγωγή, ο πρόεδρος της Νέα Δημοκρατίας σημείωσε ότι «οι ανισότητες διαμορφώνονται πολύ νωρίς. Γι’ αυτό κανένα παιδί επί ΝΔ δεν θα βρεθεί εκτός παιδικού σταθμού».

«Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές κάνουν τη διαφορά. Πρέπει να αναδείξουμε τον ρόλο του. Πρέπει να τους τιμούμε, να επιβραβεύουμε τους καλούς και να βελτιώνουμε όσους έχουν κενά», δήλωσε ο γαλάζιος αρχηγός.



Για τα Δημοτικά, ο ίδιος μίλησε για την ανάγκη να υπάρξει ένας ενιαίος τύπος για όλους:

«Δάσκαλοι και καθηγητές πρέπει να επιλέγουν το βιβλίο που τους ταιριάζει μέσα από εγκεκριμένη λίστα, τόνισε και ανέδειξε την ανάγκη να επανέλθει ο επαγγελματικός προσανατολισμός.

Σημείωσε ότι πρέπει να υπάρχουν πρότυπα λύκεια σε επιλεγμένες περιοχές της χώρας και να σπάσουν τα στερεότυπα γύρω από την επαγγελματική εκπαίδευση που είναι «στιγματισμένη».

Σε ό,τι αφορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ο Κυρ. Μητσοτάκης τόνισε ότι είναι αποδεκτό να είναι κάποιος απόφοιτος ξένου πανεπιστημίου που έχει παράρτημα στην Ελλάδα

Και δήλωσε: «Ως πότε θα ανεχόμαστε αυτή την κατάσταση; Γιατί να μην μετατρέψουμε τη χώρα σε κέντρο πανεπιστημιακής μόρφωσης όπως η Κύπρος και η Τουρκία;».

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζήτησε μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με τα πανεπιστήμια και κίνητρα για συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων και κίνητρα για δημιουργία clustrers.



Σχετικά με το θέμα των ιδιωτικών σχολείων, ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας αναρωτήθηκε:

«Είναι λογικό να μην μπορεί μια εταιρεία να αντικαταστήσει έναν εκπαιδευτικό που δεν αποδίδει; Γιατί αποκλείονται τα ιδιωτικά σχολεία από το να εφαρμόζουν ένα πιο διευρυμένο πρόγραμμα;

Ο ηγέτης της ΝΔ κατηγόρησε την κυβέρνηση για νομοσχέδιο-έκτρωμα σε ό,τι αφορά στα μεταπτυχιακά προγράμματα καθώς πλήττεται η αυτονομία των πανεπιστημίων.

Παράλληλα, ο «γαλάζιος» πρόεδρος είπε ότι «τα χαμηλά δίδακτρα στα μεταπτυχιακά αφαιρούν πολύτιμους πόρους. Την αξία ενός μεταπτυχιακού την κρίνει η αγορά και όχι η κυβέρνηση με μετασοβιετικού τύπου αποφάσεις».

«Το δημόσιο σχολείο έχει σημαντικό ρόλο», τόνισε ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προσθέτοντας:

«Η πολιτεία πρέπει να δίνει ίσες ευκαιρίες. Το πού θα φτάσει κάποιος εξαρτάται από το ταλέντο του και από την ίδια την τύχη».

«Η αριστεία είναι στάση ζωής», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, λέγοντας πως «άριστος είναι κάθε νέος που προσπαθεί να βελτιώνεται».



«Η κυβέρνηση υιοθέτησε πάνω από 100 ρυθμίσεις που αποσάθρωσαν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης», κατήγγειλε ο αρχηγός της ΝΔ και επικαλέστηκε το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εκπαίδευσης που καταγράφει υποχώρηση.

Ο ηγέτης της Νέας Δημοκρατίας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει αλλεργία σε κάθε έννοια αξιολόγησης και όπως είπε, στα δημοτικά σχολεία υπονομεύτηκε το 35% των σχολείων με την κατάργηση του ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Σε ό,τι αφορά στα γυμνάσια, ο γαλάζιος πρόεδρος μίλησε για την επαναφορά του 9,5 για την προαγωγή.

«Ο μόνος τρόπος να μην περάσεις την τάξη είναι να κάνεις αίτηση, μου είπε ένας καθηγητής», ανέφερε ο ίδιος

Μάλιστα, κατηγόρησε το υπουργείο ότι επανέφερε τον συνδικαλισμό στην επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση. Κριτήριο για τις επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων αποτελεί η ψηφοφορία στο σύνολο των διδασκόντων. Ετσι επιλέγεται όχι ο καλύτερος αλλά ο αρεστός.

«Ό,τι έχετε νομοθετήσει θα καταργηθεί τους πρώτους μήνες της δικής μας θητείας», ξεκαθάρισε στο τέλος της ομιλίας του ο Κυρ. Μητσοτάκης.


Οι προτάσεις του Κυρ. Μητσοτάκη για την Παιδεία