Quantcast

Αλαλούμ με τα ειδοποιητήρια σε 1,1 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα - Δύο σενάρια για λύση από το ΥΠΟΙΚ

Χάος επικρατεί με την αποστολή ειδοποιητηρίων σε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων τα οποία εμφανίζονται στο σύστημα ως ανασφάλιστα. (ΒΙΝΤΕΟ)
Τεράστιο αλαλούμ επικρατεί με την αποστολή ειδοποιητηρίων σε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων τα οποία εμφανίζονται στο σύστημα ως ανασφάλιστα.

Λάθη έχουν εντοπιστεί, μέχρι στιγμής, σε περισσότερα από 200.000 ειδοποιητήρια με αποτέλεσμα την τεράστια ταλαιπωρία των πολιτών.

Μετά από πολύωρη σύσκεψη, το μήνυμα που εκπέμπουν τα υπουργεία Οικονομικών, Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη είναι ότι θα... συνεργαστούν προκειμένου να αντιμετωπίσουν εκ των έσω τα λανθασμένα στοιχεία.

Ωστόσο, όπως εκτιμούν παράγοντες των ασφαλιστικών εταιριών, που συμμετείχαν στη σύσκεψη, πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί πολύ χρόνο, με αμφίβολα αποτελέσματα κι ως εκ τούτου δεκάδες χιλιάδες πολίτες που έχουν θέσει σε ακινησία τα οχήματα τους ή τα έχουν αποσύρει ή τα έχουν πουλήσει ή τους τα έχουν κλέψει, θα πρέπει να στηθούν επί ώρες σε ουρές, προκειμένου να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες.

Στα μαλακά φαίνεται ότι θα πέσουν όσοι μπορέσουν να αποδείξουν ότι έχουν ακινητοποιημένα τα οχήματα τους. Αυτοί, για να γλιτώσουν το παράβολο των 250 ευρώ, τα πρόστιμα και την υποχρεωτική ασφάλιση, θα πρέπει να παραδώσουν πινακίδες και να τις ξεχάσουν για δύο ή τρία χρόνια.

Ηπιότερη φαίνεται ότι θα είναι η αντιμετώπιση για τους κατόχους ανασφάλιστων δικύκλων, καθώς στη σύσκεψη επικράτησε η εισήγηση για μείωση του παραβόλου στα 100 ευρώ, από τα 250 ευρώ που ισχύει. Όσον αφορά, δε, στα υπόλοιπα οχήματα, οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν σήμερα (;) από τον Ε. Τσακαλώτο και το Χ. Σπίρτζη, με βάση δύο εισηγήσεις.

Η πρώτη είναι στη λογική της δεύτερης ευκαιρίας, δηλαδή της ασφάλισης εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, χωρίς την πληρωμή του παράβολου. Η εισήγηση αυτή, αν και εκτιμάται ότι θα περάσει θετικά επικοινωνιακά, συναντά αντιρρήσεις ακόμα και εντός της κυβέρνησης και ουδείς μπορεί να αγνοήσει ότι έχει προϋπολογιστεί έσοδο περίπου 200 εκατ. ευρώ.

Η δεύτερη εισήγηση είναι να δοθεί παράταση χρόνου και αντί του ισχύοντος 8ήμερου, να δοθεί η δυνατότητα πληρωμής του παράβολου και ασφάλισης του οχήματος, εντός δύο μηνών.

Πού οφείλεται το χάος

Το χάος που έχει δημιουργηθεί από τα λανθασμένα ειδοποιητήρια οφείλεται εν πολλοίς στην απουσία ηλεκτρονικής διασύνδεσης μεταξύ των υπηρεσιών, καθώς στην περίπτωση που ένα όχημα κλαπεί ή καταστραφεί, ενημερώνεται η αστυνομία αλλά όχι το υπουργείο Οικονομικών, καθιστώντας τους πολίτες «μπαλάκι» μεταξύ των υπηρεσιών.



Όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, η «Ειδοποίηση εντοπισμού ανασφάλιστου οχήματος» παραπέμπει τους πολίτες σε μία σειρά υπηρεσιών προκειμένου να επιλύσουν τυχόν σφάλματα που αφορούν στην περίπτωσή τους.

Το πρόβλημα αυτό προκύπτει καθώς διαφορετικές υπηρεσίες και υπουργεία του ελληνικού κράτους δεν έχουν κοινή λίστα των δηλωμένων οχημάτων.

Εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης που δημιουργήθηκε για τους πολίτες, του υπουργείο Οικονομικών προχώρησε στην παράταση πληρωμής του παραβόλου, τη μείωση προστίμων και απαλλαγή για τα ακινητοποιημένα οχήματα.



Τις οριστικές αποφάσεις, πάντως, σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει με τα ανασφάλιστα οχήματα και τις περιπτώσεις ιδιοκτητών που περιλαμβάνονται στη λίστα που προέκυψε από τις διασταυρώσεις λόγω διαφορών στα στοιχείων μεταξύ των αρμόδιων φορέων, αναμένεται να λάβουν ενδεχομένως και σήμερα τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών.

Το θέμα συζητήθηκε χθες σε σύσκεψη μεταξύ της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου, του υφυπουργού Μεταφορών Νίκου Μαυραγάνη, του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή και εκπροσώπων των Ασφαλιστικών Εταιριών.