Quantcast

Διεθνές πρότυπο πιστοποίησης της προσβασιμότητας των ξενοδοχείων

Το πρώτο διεθνές πρότυπο πιστοποίησης του επιπέδου προσβασιμότητας των ξενοδοχείων και των συνεδριακών κέντρων για άτομα με αναπηρία ή ηλικιωμένους διαμόρφωσε η ελληνική εταιρεία Peoplecert.
Της Εύας Οικονομάκη

Το πρώτο διεθνές πρότυπο πιστοποίησης του επιπέδου προσβασιμότητας των ξενοδοχείων και των συνεδριακών κέντρων για άτομα με αναπηρία ή ηλικιωμένους διαμόρφωσε η ελληνική εταιρεία Peoplecert σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.

Το ACCESSIBILITY PASS αξιολογεί την προσβασιμότητα των ξενοδοχείων και των συνεδριακών κέντρων και προσφέρει αντικειμενική κατάταξη με βάση την προσβασιμότητά τους, αλλά και λεπτομερείς πληροφορίες έτσι ώστε να μπορεί κάθε πολίτης να πραγματοποιεί μια σωστή και εμπεριστατωμένη επιλογή προσβάσιμων γι’ αυτόν καταλυμάτων.

Παράλληλα, το διεθνές σήμα πιστοποίησης περιλαμβάνει σχετικό σύστημα εκπαίδευσης, εξέτασης και πιστοποίησης για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων στον ξενοδοχειακό κλάδο, εξασφαλίζοντας ότι κάθε πιστοποιημένο μέλος του προσωπικού έχει λάβει την απαραίτητη κατάρτιση και τις γνώσεις που του επιτρέπουν να εξυπηρετήσει σωστά κάθε πελάτη με αναπηρία.

Οικονομική βαρύτητα

Κατά 35% μπορούν να αυξήσουν τα έσοδά τους τα ελληνικά ξενοδοχεία εάν επενδύσουν στην προσβασιμότητα, καθώς τα άτομα που έχουν ανάγκη την ειδική πρόσβαση, είτε λόγω αναπηρίας, είτε λόγω ηλικίας μαζί με τους συγγενείς και τους συνοδούς τους, ξεπερνούν παγκοσμίως τα 4 δισ. άτομα.

Η δημιουργία του ACCESSIBILITY PASS, στόχος του οποίου είναι να εξελιχθεί σε παγκόσμια πλατφόρμα πιστοποιήσεων, βασίστηκε σε 6 διεθνή αναγνωρισμένα πρότυπα και 20 διεθνείς οδηγίες και σύμφωνα με αυτά καταρτίστηκαν 660 κριτήρια για την πιστοποίηση των ξενοδοχείων.

Μέχρι σήμερα έχουν πιστοποιηθεί στην Ελλάδα 19 ξενοδοχεία. Το κόστος πιστοποίησης ενός ξενοδοχείου 200 δωματίων και του προσωπικού που θα εκπαιδευτεί και θα πιστοποιηθεί ανέρχεται σε 5.000 ευρώ το χρόνο, η διαδικασία πιστοποίησης των εγκαταστάσεων είναι ετήσια, ενώ για το προσωπικό η πιστοποίηση ισχύει μια 5ετία.

Η υιοθέτηση της πιστοποίησης από τον ξενοδοχειακό κλάδο είναι ύψιστης σημασίας, καθώς προτάσσεται η αναβάθμιση των υπηρεσιών φιλοξενίας και ισότιμης εξυπηρέτησης των φιλοξενουμένων σύμφωνα με τις ατομικές ανάγκες του καθενός.