Quantcast

Οι 6 στάσεις του μέλλοντος στον Θερμαϊκό

Την εικόνα της Θεσσαλονίκης από μία άλλη οπτική γωνία, εκείνη στην οποία ο παρατηρητής βρίσκεται μέσα στη θάλασσα, φιλοδοξεί να δημιουργήσει στα μάτια και το μυαλό κατοίκων και επισκεπτών το εγχείρημα της θαλάσσιας συγκοινωνίας.
Την εικόνα της Θεσσαλονίκης από μία άλλη οπτική γωνία, εκείνη στην οποία ο παρατηρητής βρίσκεται μέσα στη θάλασσα, φιλοδοξεί να δημιουργήσει στα μάτια και το μυαλό κατοίκων και επισκεπτών το εγχείρημα της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Το θέμα επανέρχεται στο προσκήνιο μετά την προ ημερών θετική γνωμοδότηση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης για την περιβαλλοντική αδειοδότηση της κατασκευής των έξι στάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Μετά την εξέλιξη αυτή, σειρά έχει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης για να αδειοδοτήσει το έργο, προκειμένου στη συνέχεια να γίνουν οι κατασκευαστικές μελέτες από τον φορέα σχεδιασμού και υλοποίησης του έργου, την Εγνατία Οδό Α.Ε.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εντεταλμένος σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στον τομέα του περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, η περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι προαπαιτούμενο για το επόμενο βήμα και επρόκειτο για μια χρονοβόρα διαδικασία που συνήθως διαρκεί από δέκα μήνες μέχρι δύο χρόνια.

Σε ό,τι αφορά τα στοιχεία του έργου, η θαλάσσια αστική συγκοινωνία θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες στάσεις:

1. Πλατεία Ελευθερίας: μεταξύ των απολήξεων των οδών Ε. Βενιζέλου και Κομνηνών.
2. Δημαρχείο: στο ύψος του νέου Δημαρχείου
3. Μέγαρο Μουσικής: στην απόληξη της οδού Π. Συνδίκα
4. Μαρίνα Αρετσού: εντός του χωροθετημένου Τουριστικού Λιμένα Αρετσού, στην εξωτερική πλευρά της κεφαλής του νοτιότερου προβλήτα αυτής.
5. Αεροδρόμιο: στα βόρεια των υφιστάμενων και νέων προβλεπόμενων υποδομών του αερολιμένα Θεσσαλονίκης, σε περιοχή αδιαμόρφωτης φυσικής ακτής.
6. Νέοι Επιβάτες: στην κεφαλή του προβλήτα σχήματος "Τ" που έχει κατασκευαστεί παράλληλα και σε απόσταση από το παραλιακό μέτωπο.

Ειδικότερα, για κάθε στάση προβλέπεται η δημιουργία εξέδρας μέσα στη θάλασσα για την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Η επιφάνειά της θα είναι περίπου 700 τετραγωνικά μέτρα ενώ θα δημιουργηθούν επίσης χώρος επιφάνειας 150 τετραγωνικών μέτρων για την έκδοση εισιτηρίων και διάδρομος πλάτους πέντε μέτρων που θα οδηγεί στην εξέδρα. Επίσης θα τοποθετηθούν πλωτοί κυματοθραύστες ώστε να μην επηρεάζονται από τον κυματισμό τα πλοία κλειστού τύπου.

Στο μεταξύ, από την πλευρά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας διευκρινίζεται ότι υπάρχει η βούληση να εντάξει το έργο χρηματοδοτικά στο νέο ΕΣΠΑ 2014 - 2020.

"Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων της Περιφέρειας σε ό,τι αφορά τα προς χρηματοδότηση έργα" σημειώνει ο κ. Γιουτίκας.

Υπογραμμίζει δε την ανάγκη να εμπεδωθεί στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης μία άλλη νοοτροπία ώστε να μην ...γυρίζουν την πλάτη στην πόλη. "Πρέπει να εξετάσουμε μια άλλη οπτική, να κοιτάξουμε την πόλη κατάματα. Το στοιχείο αυτό, άλλωστε, είναι παρόν σε πολλές πόλεις που διαθέτουν θάλασσα και μεγάλο παραλιακό μέτωπο. Από εκεί και πέρα η βιωσιμότητα της λειτουργίας της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας εξαρτάται από το κόστος λειτουργίας, το κόστος του εισιτηρίου αλλά και την ταχύτητα μεταφοράς επιβατών, δεδομένου του χαρακτήρα της αστικής συγκοινωνίας" προσθέτει χαρακτηριστικά.

Μέχρι, όμως, να υπάρξουν νεότερες εξελίξεις στη λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, δρομολογούνται και φέτος για τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι τα καραβάκια της πιλοτικής θαλάσσιας συγκοινωνίας. Το πρώτο από αυτά αναμένεται στη Θεσσαλονίκη στις 20 Μαϊου και σύμφωνα τον πλοιοκτήτη Μανώλη Κάιλα, η έναρξη των δρομολογίων θα εξαρτηθεί από τις καιρικές συνθήκες. Το δεύτερο πλοιάριο αναμένεται στις 10 Ιουνίου και τότε θα αποφασιστεί, αν η επιβατική κίνηση μπορεί να υποστηρίξει και τρίτο πλοιάριο. Οι στάσεις των δρομολογίων θα γίνονται στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το Λευκό Πύργο, την Περαία και τους Νέους Επιβάτες ενώ σε περίπτωση που δρομολογηθεί και τρίτο πλοιάριο θα ενταχθούν στα δρομολόγια και οι στάσεις της Καλαμαριάς και της Αγίας Τριάδας.