Quantcast

Ford Puma 1.0 EcoBoost: Μόνο απόλαυση!

Το υβριδικό μοντέλο είναι φτιαγμένο με επίκεντρο τον οδηγό του.

Με το χέρι στη καρδιά, πιστεύω ότι ο σημαντικότερος λόγος για να προτιμήσει ο υποψήφιος αγοραστής ένα μοντέλο της Ford είναι η ανόθευτη οδηγοκεντρική συμπεριφορά που παρέχουν όλα τα αυτοκίνητα της μάρκας. Αν και είναι μια αμερικανική φίρμα, κατάφερε να βρει εγκαίρως τον κώδικα επικοινωνίας του αυτοκινήτου με τον οδηγό και να διαπρέψει στην Ευρώπη. Με αυτές τις σκέψεις, έστριβα και πίεζα το ολοκαίνουργιο Ford Puma στις διαδρομές στην Πεντέλη. Το βουνό, που θα μπορούσε να είναι το κόσμημα της Αττικής, μου χάρισε στιγμές οδηγικής έντασης και καθαρές ανάσες από τα αναρίθμητα πεύκα.

Η νέα πρόταση της Ford δεν είναι ένα ακόμη crossover. Είναι το αυτοκίνητο που όποιος το αποκτήσει θα νιώσει την ευχαρίστηση της οδήγησης. Αν, μάλιστα, αγαπά την οδηγοκεντρική κατεύθυνση και δεν θέλει να αγοράσει ένα αδελφάκι των τρόλεϊ, όπου όλα γίνονται αυτόματα και με πρόγραμμα, τότε θα χαμογελά μέχρι την ημέρα που θα το αποχωριστεί.

Οδήγησα και τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις, οι οποίες φέρουν το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost με μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το BISG επιτρέπει την ανάκτηση και την αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το αυτορρυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει τον χρόνο και τον βαθμό φόρτισης της μπαταρίας, προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου - όσο διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού. Εξασφαλίζει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου στο ρολάρισμα, με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

Στον δρόμο, αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η συνεχής παροχή ισχύος ακόμη και στις χαμηλές στροφές. Η τεχνολογία της Ford κάνει θαύματα. Η έκδοση των 155 ίππων είναι προτιμότερη για όσους κάνουν ταξίδια, ενώ η μικρότερη απόδοση καλύπτει κυρίως τις αστικές ανάγκες μετακίνησης.

Ομως, το μοτέρ δεν είναι αθόρυβο. Παρά την καλή ηχομόνωση, ακούγεται ένας περιορισμένος θόρυβος από τη λειτουργία του στην καμπίνα. Προσωπικά μού αρέσει αυτή η συνοδεία ήχου, γιατί μου θυμίζει τις παλιές καλές εποχές που αφουγκραζόσουν το μοτέρ.

Η νέα διαρρύθμιση του εσωτερικού εξασφαλίζει άφθονο χώρο στο πίσω κάθισμα και τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο (456 λίτρα). Στάνταρ το MegaBox, ένα βαθύ ντουλάπι 80 λίτρων, κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών. Η εταζέρα προσαρμόζεται αυτόματα στον όγκο των αποσκευών που μεταφέρονται. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 20.097 ευρώ. Ποτέ κανένα μοντέλο της Ford δεν ήταν φθηνό, όμως ό,τι φέρει το σήμα της είναι άριστο αυτοκίνητο με αυθεντική οδηγοκεντρική έκφραση.