Quantcast

Ford Puma ST 1.5: Αγρια ομορφιά

Καθώς μπήκαμε στην τελική ευθεία για την έλευση των Χριστουγέννων, θέλω να μοιραστώ μαζί σας την έντονη οδηγική μου εμπειρία από την πιο ισχυρή έκδοση παραγωγής του Ford Puma, την ST, με τους 200 αφηνιασμένους ίππους.

Θα έχετε προσέξει στον δρόμο το αυτοκίνητο με τη χαρακτηριστική σχεδίαση του μπροστινού μέρους και τα ευμεγέθη φανάρια. Αν, όμως, δείτε την κορυφαία έκδοση ST, κάντε στην άκρη να σας περάσει, για να θαυμάσετε το στήσιμο του πιο οδηγοκεντρικού μοντέλου της μικρομεσαίας κατηγορίας και να ακούσετε τον ήχο από το ειδικών προδιαγραφών μοτέρ. Η επικοινωνία με το ανυπόμονο αυτοκίνητο, που πασχίζει κάθε δέκατο του δευτερολέπτου να μου αποδείξει την πραγματική του αξία, στηρίζεται σε τρία σημεία: στο εξαιρετικών προδιαγραφών και διαστάσεων τιμόνι, στα αλουμινένια πεντάλ και στο λεβιέ των ταχυτήτων. Δεν σας λέω τίποτα για τη θέση οδήγησης, γιατί θέλω να νιώσετε απερίσπαστοι τη φροντίδα για το σώμα του οδηγού μόλις έρθετε σε επαφή μαζί του στην έκθεση της Ford και στη δοκιμή οδήγησης.

Απόλαυσα την ενέργεια του «άγριου» Puma ST, που έρχεται αβίαστα από τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.5 EcoBoost. Οι μηχανικοί τον ρύθμισαν ώστε να αποδίδει ένα εκρηκτικό μείγμα. Κάθε στιγμή καλείσαι να διαχειριστείς την ισχύ των 200 ίππων και τη ροπή των 32,8 χλγμ. Η χαμηλή αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος βοηθά το μοτέρ να δώσει απλόχερα τη χαρά της γρήγορης επιτάχυνσης. Ξεκολλάει με χαρακτηριστική ευκολία από την θέση της στάσης και βλέπεις στο κοντέρ τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,7’’. Η κατάσταση απαιτεί ψυχραιμία, εγρήγορση και κατάλληλους χειρισμούς, γιατί η τελική εύκολα εκτοξεύεται σε νούμερα που δεν θέλεις να τα αποτυπώσει η κάμερα της Τροχαίας (220 χλμ./ώρα).

Το παιχνίδι, όμως, με την πιο εξελιγμένη έκδοση του Puma έχει και μια ακόμη «λιχουδιά»: τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport και το καθηλωτικό Track). Ανάλογα με τα κέφια, τις συνθήκες κυκλοφορίας και το είδος της διαδρομής, επιλέγεις την κατάλληλη ρύθμιση για να πάρεις όλη την γλύκα από το βάζο με το μέλι. Ούτε για ένα μέτρο δεν με άφησε ακάλυπτο το υψηλής αξίας και απόδοσης τεχνικό υπόβαθρο της Ford. To βελτιστοποιημένο πλαίσιο, οι ειδικές ρυθμίσεις στον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, στις αντιστρεπτικές δοκούς και στα αμορτισέρ, η ταχύτερη κατά 25% απόκριση στο σύστημα διεύθυνσης και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) είναι τόσο χρήσιμα όσο το δεξί χέρι. Να τονίσω ότι το LSD βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στις στροφές και μείωση των φαινομένων υποστροφής, κυρίως στην έξοδο των στροφών.

Η εξαιρετική οδηγοκεντρική προσέγγιση «παντρεύεται» με τους 200 ίππους και το μόνο που χρειάζεται είναι να έχεις χρόνο και κέφι για να ταξιδεύεις, να αλλάζεις με μανία ταχύτητες στο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και να μετράς τις οδηγικές σου ικανότητες σε κάθε στροφή. Κοστίζει 37.401 ευρώ. Χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ford Finance: σταθερό ονομαστικό επιτόκιο 1,99% και ευέλικτη περίοδος αποπληρωμής από 12 έως και 60 μήνες. Προστασία τιμής.