Quantcast

Γεννημένο για τα δύσκολα!

Οδηγώντας το νέο Subaru Crosstrek e-Boxer απόλαυσα για μία ακόμη φορά τα μοναδικά χαρίσματα που συνοδεύουν όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας. 

Η φίρμα, που επιμένει στους επίπεδους κινητήρες Boxer και στην τετρακίνηση Symmetrical AWD, προσφέρει μια ακόμη πρόταση που δεν φοβάται ούτε τον χωματόδρομο.

Ο αντικαταστάτης του XV αξιοποιεί και τα οφέλη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης και στον περιορισμό των ρύπων.

Επικέντρωσα την προσοχή μου στα δύο στοιχεία που αποτελούν τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα κάθε μοντέλου της μάρκας, τον κινητήρα, που πλέον συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα, και στη φημισμένη τετρακίνηση.

Ο κινητήρας Boxer έχει χαμηλό κέντρο βάρους και προσφέρει ισορροπία καθώς και ομαλή παροχή ισχύος. Οπως διαπίστωσα στη δοκιμή στη Νεμέα, η μονάδα mild hybrid 136 ίππων αποδίδει σχεδόν γραμμικά. Το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartronic εμφανίζει σε μικρότερο βαθμό τα γνωστά μειονεκτήματα αυτών των διατάξεων (θόρυβος και πατινάρισμα).

Η οδική συμπεριφορά είναι καλή. Καθοριστικό ρόλο παίζει και η κατά μήκος του κεντρικού άξονα τοποθέτηση του κινητήρα και της μπαταρίας, συμβάλλοντας στη σταθερότητα και στην ισορροπία.

Το πεδίο δράσης, όμως, που αποτελεί προνόμιο κάθε μοντέλου της Subaru, καθώς και του νέου Crosstrek e-Boxer, είναι η κίνηση στον χωματόδρομο. Σε δρόμους ανάμεσα στους αμπελώνες που κινούνται τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα, το ιαπωνικό αυτοκίνητο δεν κατάλαβε τίποτα. Η τετρακίνηση είναι «ακούραστος εργάτης» και οι αναρτήσεις συγκρίνονται μόνο με τις διατάξεις των premium SUV. Εξαιρετικό και το πλαίσιο. Να τονίσω ότι η δομή στήριξης μεταξύ του καθίσματος και του πλαισίου έχει αλλάξει. Η ράγα του καθίσματος στερεώθηκε απευθείας στο πλαίσιο, βελτιώνοντας την ακαμψία και τους κραδασμούς. Μειώθηκε η ταλάντευση του καθίσματος και βελτιώθηκε η ποιότητα της οδηγικής άνεσης. Επιπλέον, επανασχεδιάστηκε η στήριξη της πλάτης και της οσφυϊκής περιοχής.

Η αναβαθμισμένη έκδοση του EyeSight έχει ενισχυθεί με τη νέα στερεοσκοπική κάμερα με μεγαλύτερο εύρος αναγνώρισης, καθώς και με μια ευρυγώνια μονοκάμερα που αναγνωρίζει μοτοσικλέτες και πεζούς σε ακόμα ευρύτερο πεδίο. Επίσης, προστέθηκε ένα μπροστινό ραντάρ και ένας ηλεκτρικός ενισχυτής φρένων υψηλής απόκρισης για πιο γρήγορο έλεγχο της πέδησης. Από 41.945 ευρώ (Crosstrek 2.0i e-Boxer Style CVT AWD MHEV 136 ίππων). Υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Subaru Safe 8, που προβλέπει εγγύηση 8 χρόνων για απεριόριστα χιλιόμετρα. Εκτός της εργοστασιακής εγγύησης για 3 χρόνια (ή για 100.000 χλμ.), το αυτοκίνητο καλύπτεται για άλλα 5 χρόνια και για απεριόριστα χιλιόμετρα.