Quantcast

Lexus RZ 450e: Επιθετικά... ηλεκτρικό

Η Lexus δημιούργησε το πιο εξελιγμένο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γκάμας της.

Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο SUV RZ 450e, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της πολυτελούς ιαπωνικής μάρκας που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από την αρχή.

Αξιοποιεί το e-Axle, που πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε στο UX 300e. Πρόκειται για μια συμπαγή, αρθρωτή διάταξη -που περιλαμβάνει κινητήρα, ενσωματωμένο διαφορικό και μία ECU- και είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους τροχούς. Τα στοιχεία αυτά στο RZ χρησιμοποιούνται τόσο εμπρόσθια όσο και οπίσθια και λειτουργούν σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου τετρακίνησης DIRECT4 all-wheel drive.

Τα e-Axles είναι αθόρυβα, αποδοτικά και παρέχουν ισχύ με ακρίβεια. Ο εμπρός κινητήρας παράγει 150 kW και ο πίσω 80 kW, προσφέροντας συνολική αποδιδόμενη ισχύ 230 kW. Το RZ είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αξιοποιεί το νέο σύστημα DIRECT4, το οποίο λειτουργεί με τους δύο e-Axles. Το DIRECT4, μια αποκλειστική τεχνολογία της Lexus, είναι ένα σύστημα που εξισορροπεί διαρκώς την πρόσφυση και των τεσσάρων τροχών, κατανέμοντας αυτόματα και απρόσκοπτα την ισχύ.

Χρησιμοποιεί αισθητήρες ECU για τη συλλογή, αξιολόγηση και αντίδραση σε μια σειρά παραγόντων, όπως η ταχύτητα του οχήματος, η γωνία διεύθυνσης και οι δυνάμεις G. Η κατανομή ροπής εμπρός/πίσω μπορεί να ρυθμίζεται από 0 έως 100 ή 100 έως 0 σε χιλιοστά του δευτερολέπτου - ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο μηχανικό σύστημα.

Το steer-by-wire σύστημα διεύθυνσης One Motion Grip είναι μία από τις σημαντικότερες νέες τεχνολογίες που περιλαμβάνονται στο Lexus RZ. Δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση, ούτε κολόνα τιμονιού. Αντίθετα, μια ηλεκτρική σύνδεση αξιοποιείται για να στέλνει εντολές από το τιμόνι στους τροχούς. Το αποτέλεσμα είναι η άμεση απόκριση και ο πιο ακριβής έλεγχος του τιμονιού.

Το προαιρετικό σύστημα One Motion Grip διατίθεται με νέο τιμόνι τύπου yoke (σχήμα «πεταλούδας»), που αντικαθιστά το παραδοσιακό τιμόνι. Η τεχνολογία απαιτεί λιγότερη προσπάθεια στη ροπή που ασκεί ο οδηγός στο τιμόνι, καθώς η στροφή δεξιά ή αριστερά, από όταν το όχημα κινείτο ευθεία, επιτυγχάνεται με περιστροφή του yoke κατά μόλις 150 μοίρες, με τον οδηγό να μη χρειάζεται να μετακινεί τα χέρια του.

Με το τιμόνι τύπου yoke, ο οδηγός απολαμβάνει καλύτερη ορατότητα του πίνακα οργάνων και του δρόμου μπροστά. Οι σχεδιαστές της Lexus το εκμεταλλεύτηκαν ώστε να τοποθετήσουν τα όργανα ψηλότερα και πιο μακριά από όσο θα μπορούσαν με ένα συμβατικό τιμόνι, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη του οδηγού να προσαρμόζει το οπτικό πεδίο του.

Χρησιμοποιεί μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 71,4 kWh. Η Lexus αναμένει ότι η μπαταρία θα διατηρήσει πάνω από το 90% της χωρητικότητάς της μετά από 10 χρόνια οδήγησης. Αυτονομία πάνω από 400 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο WLTP.

Η προαιρετική πανοραμική οροφή διαθέτει επίστρωση χαμηλής θερμικής πρόσληψης που ανακλά την υπέρυθρη ακτινοβολία και μειώνει τη μεταφορά θερμότητας τις ηλιόλουστες ημέρες, ενώ παράλληλα βοηθά να διατηρείται η καμπίνα ζεστή τις κρύες ημέρες. Η οροφή έχει, επίσης, μια ηλεκτρική λειτουργία που αλλάζει άμεσα την οροφή από διαφανή σε αδιαφανή με ένα απλό πάτημα ενός κουμπιού, αποκόπτοντας την όποια άμεση ηλιακή ακτινοβολία. Οι πρώτες παραδόσεις προγραμματίζονται στο τέλος του 2022.