Quantcast

Νέο Cupra Born: Γεννήθηκε «άγριο»!

Δεν σας κρύβω ότι θαυμάζω την προσπάθεια των Ισπανών να αναπτύξουν την αυτοκινητοβιομηχανία της Seat, ενώ θεωρώ ορθή την απόφασή τους να δημιουργήσουν την αντισυμβατική υπομάρκα Cupra, ενισχύοντας τα σπορτίφ χαρακτηριστικά που αναζητούν κυρίως οι οδηγοί με μεσογειακή καταγωγή. 

Γνωρίζω τον θετικό ρόλο του γκρουπ VW σε όλη την προσπάθεια των Ισπανών, καθώς και τις τρικλοποδιές που συχνά τους βάζουν οι Γερμανοί όταν φουντώνει η ισπανική φωτιά στην ευρωπαϊκή αγορά. Οδηγώντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Cupra, το Born 58 KWh Launch Edition των 204 ίππων, διαπίστωσα για μία ακόμη φορά ότι οι ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο «αγκάθι» για την ανάπτυξη των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Εκτιμώ ότι η λύση στο πρόβλημα της αυτονομίας δεν είναι η χρήση μεγαλύτερων, βαρύτερων και πιο ακριβών μπαταριών, αλλά η δυνατότητα άμεσης φόρτισης σε σταθμούς με ταχυφορτιστές. Ονειρο θερινής νυκτός για τους Ελληνες οδηγούς. Μετά από τη δοκιμή μεγάλης διάρκειας, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το νέο Cupra Born δεν είναι ένα ακόμη αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Είναι ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά ηλεκτρικά μοντέλα και ξεπερνά σε μερικά σημεία ακόμη και το αδελφάκι του, το VW ID. 3.

Το νέο Cupra Born, που κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με το VW ID.3, στο πιο σύγχρονο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων του γκρουπ στο Τσβικάου της Γερμανίας, έχει το χάρισμα να βγάζει γλώσσα ακόμη και στις πιο απαιτητικές διαδρομές, ενώ αντιμετωπίζει τις κλειστές στροφές με υποδειγματικό τρόπο. Απόλαυσα την υπερστροφική τάση όταν το πίεσα και έστειλα ευχές στους Ισπανούς μηχανικούς για την εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 204 ίππων, στον πίσω άξονα βεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα μοντέλο μηδενικών ρύπων που δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί και όχι μια μετατροπή από ένα γνωστό μοντέλο που έφερε θερμικό κινητήρα. Η μπαταρία 58 kWh υπόσχεται αυτονομία 358 χλμ. αλλά στη δοκιμή άντεξε μόλις για 300 χλμ. Η συνεχής χρήση του κλιματισμού λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και η χρήση των φώτων μείωσαν σημαντικά την αυτονομία. Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3’’), παρά το αυξημένο βάρος (1.934 κιλά). Η τελική φτάνει τα 160 χλμ./ώρα. Το Born έχει στιβαρό τιμόνι, καλή ανάρτηση και σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα. Μου έκανε εντύπωση και η άμεση απόδοση των φρένων, ένας τομέας όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υστερούν λόγω του αναγκαίου συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Να τονίσω την αθόρυβη λειτουργία, την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την αίσθηση ασφάλειας. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις αφορούν την αυτονομία και την απτή ποιότητα των υλικών στον εσωτερικό χώρο. Πριν από λίγες ημέρες, κατέκτησε την υψηλότερη βαθμολογία ασφάλειας του Euro NCAP (πέντε αστέρια - ενήλικοι επιβάτες 93%, παιδιά επιβάτες 89%, ευάλωτοι χρήστες του δρόμου 73% και συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας 80%). Ανταγωνιστικές τιμές και καλύτερος εξοπλισμός από το VW ID.3. Το νέο Cupra Born 58 KWh Launch Edition 204 ίππων κοστίζει 39.900 ευρώ. Η γκάμα ξεκινά από τα 35.500 ευρώ (45 KWh 150 ίπποι).