Quantcast

Νέο Opel Corsa: Διαχρονικά... μπροστά

Η έκτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου παραμένει σταθερά πιστή στην αξία της υψηλής ποιότητας

Παραδίδοντας το νέο Opel Corsa στον ναυτικό όμιλο στο Σπλιτ της Κροατίας, αφού είχα ολοκληρώσει τη δοκιμή στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, πέρασαν από το μυαλό μου οι στιγμές που έχω ζήσει πίσω από το τιμόνι του best seller της γερμανικής μάρκας. Θυμήθηκα τις προσπάθειες της Opel να δημιουργήσει ένα από τα πιο επιτυχημένα supermini της αγοράς με την υποστήριξη της General Motors και την πίκρα όσων αποχωρίστηκαν την εταιρεία μόλις εξαγοράστηκε από τον γαλλικό όμιλο PSA. Ομως η ζωή συνεχίζεται και τώρα έχουμε μπροστά μας την έκτη γενιά του Corsa, ενός αυτοκινήτου που δημιουργήθηκε με βάση το πρόγραμμα ανάπτυξης νέων μοντέλων του γαλλικού ομίλου. Αποτελεί μια νέα πρόταση που βασίζεται στο πλαίσιο και στα μηχανικά μέρη του επίσης καινούργιου Peugeot 208 και έρχεται να αναδείξει τις διαφορές του από το γαλλικό μοντέλο. Οπως διαπίστωσα στις πανέμορφες δαλματικές ακτές, το νέο  Opel Corsa έχει τα εχέγγυα για να αντιμετωπίσει όλους τους ανταγωνιστές του, όπως το -επίσης νέο- Renault Clio, ακόμη και το καθιερωμένο VW Polo.

Από την πρώτη στροφή, πίσω από το τιμόνι της σπορ έκδοσης GS Line, διαπίστωσα ότι το πλαίσιο και οι αναρτήσεις έχουν άριστες ρυθμίσεις. Η συνεργασία Γερμανών και Γάλλων απέδωσε καρπούς. Στιβαρό, σταθερό στον δρόμο και με εξαιρετική συμπεριφορά στις ανωμαλίες του εδάφους.

Το τιμόνι είναι ακριβές και στέλνει άμεση πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού με την κατάλληλη ποσότητα υποβοήθησης για να μην κουράζει τον χειρίστη στην πόλη. Κάτω από το καπό του γερμανικού supermini βρίσκεται ο ισχυρότερος κινητήρας βενζίνης. Πρόκειται για το τρικύλινδρο σύνολο 1.2, απόδοσης 130 ίππων. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Η απόδοση του κινητήρα με ικανοποίησε. Ακόμη και στις ανηφορικές διαδρομές ανέπτυξε υψηλές ταχύτητες χωρίς να πιεστεί ιδιαίτερα ο κινητήρας. Επιδόσεις 0-100χλμ./ώρα σε 8,7’’ και τελική ταχύτητα 208 χλμ./ώρα. Μια χαρά για ένα μικρό αυτοκίνητο με έντονο οικολογικό προφίλ!

Το αυτόματο κιβώτιο έχει πολύ καλή κλιμάκωση και οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται με ομαλό τρόπο. Αλλαξα τις ταχύτητες και από τα paddles στο τιμόνι.

Ενα ακόμη ισχυρό σημείο του νέου Opel Corsa είναι η εσωτερική διαρρύθμιση. Οι Γερμανοί σχεδιαστές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο ταμπλό με μοντέρνα σχεδίαση και μινιμαλιστική άποψη. Δεν σε «πνιγεί» μόλις μπαίνεις μέσα στο αυτοκίνητο και έχει εξαιρετική εργονομία. Υλικά πρώτης ποιότητας με βάση τα στάνταρ της κατηγορίας. Κανένα ψεγάδι στο φινίρισμα. Η τελευταία πράξη στη δοκιμή ήταν και η πιο ουσιαστική για τους θιασώτες της νέας τεχνολογίας των φώτων. Οδήγησα νύχτα το νέο Opel Corsa, για να δοκιμάσω σε πραγματικές συνθήκες την αντιθαμβωτικη? τεχνολογι?α φωτισμου? IntelliLux LED matrix. Εκτο?ς αστικω?ν περιοχω?ν, το συ?στημα επιλε?γει αυτο?ματα τη μεγα?λη σκα?λα φω?των. Τα οκτω? στοιχει?α LED ελε?γχονται απο? τη νε?ας γενια?ς, υψηλη?ς ανα?λυσης, κα?μερα και προσαρμο?ζουν συνεχω?ς τη δε?σμη φωτο?ς στις συνθη?κες κυκλοφορι?ας και περιβα?λλοντος. Τα αντι?θετα διερχο?μενα η? προπορευο?μενα οχη?ματα αποκο?πτονται απο? τη δε?σμη φωτο?ς και δεν ενοχλου?νται οι α?λλοι οδηγοι?. Τι μένει; Να οδηγήσω την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση και να εκτιμήσω τα οφέλη της. Το νέο Opel Corsa, με αναβαθμισμένο εξοπλισμό, έχει αρχική τιμή 13.580 ευρώ (1.2, 75 ίππων). Η έκδοση GS Line 1.2, 130 ίππων, που φέρει αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το πιο πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, κοστίζει 17.280 ευρώ.