Quantcast

Nέο Toyota C-HR: Καθημερινό... supercar

Εκτιμώ ότι και η δεύτερη γενιά του Toyota C-HR θα προκαλέσει έντονα τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των C-SUV, καθώς είναι ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο, βελτιωμένο σε πολλούς τομείς, σε σχέση με την πρώτη γενιά.

Επίσης, θεωρώ ότι το σημαντικότερο στοιχείο που θα προσελκύσει τους υποψήφιους Ευρωπαίους αγοραστές είναι η στροφή της μάρκας στην ευρωπαϊκή σχολή οδήγησης. Η συμμετοχή μου στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της δεύτερης γενιάς του Toyota C-HR, στην Ιμπιζα της Ισπανίας, μου έλυσε πολλές απορίες για το μέλλον της μάρκας.

Ομολογώ ότι τα έχασα μόλις άρχισα να στρίβω και να γκαζώνω στους φιδίσιους δρόμους της Ιμπιζα το αυτοκίνητο-φιγουρίνι, που θέλει να συντρίψει τα ευρωπαϊκά, ιαπωνικά και κορεατικά μοντέλα της κατηγορίας του - τρίτη σε μέγεθος στην ελληνική αγορά.

Οι μεθοδικοί Ιάπωνες πήραν το έργο από την αρχή. Ομάδες όλων των ειδικοτήτων έμειναν σχεδόν τρία χρόνια στο Βέλγιο, στο κέντρο εξέλιξης της μάρκας, για να μελετήσουν τις ιδιότητες που αναζητούν οι Ευρωπαίοι οδηγοί από το αυτοκίνητό τους. Οργάνωσαν εξαντλητικές δοκιμές στην Ευρώπη και ζήτησαν την κορυφαία οδική συμπεριφορά για υβριδικό μοντέλο. Ολα αυτά τα έκαναν για να δημιουργήσουν τη δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου που έκανε πάταγο όταν ήρθε στην Ευρώπη.

Τι κράτησαν από την πρώτη γενιά; Ουσιαστικά μόνο την εμπνευσμένη σχεδιαστική μελέτη, που είναι ο κράχτης του αυτοκινήτου. Ομως έκαναν άλματα μπροστά, δημιουργώντας ένα σχήμα που θυμίζει την πρώτη γενιά, αλλά πλέον αποκτά τον χαρακτηρισμό «supercar των μικρομεσαίων».

Το αυτοκίνητο, που το κοιτάζουν όλοι στον δρόμο, με σύστημα Toyota Hybrid Electric πέμπτης γενιάς, προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πρωτόγνωρη ηχομόνωση για μοντέλο της Toyota (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,318). Δεν άκουσα τίποτα, σαν να οδηγούσα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μπήκε με το σπαθί του στα χωράφια της ακριβοθώρητης premium κατηγορίας, χωρίς όμως να κοστίζει τόσο ακριβά. Μπράβο στην ομάδα που προφυλάσσει το νευρικό μας σύστημα και την υγεία μας από τη συνεχή επιβάρυνση του θορύβου.

Αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της ασφάλτου αποτελεσματικά. Συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο τμήμα, χωρίς να προβληματίζει στις στροφές. Πολύ καλύτερο από την πρώτη γενιά, ακόμη και στη θέση οδήγησης. Ενιωσα σαν να οδηγώ ένα ακριβό γερμανικό αυτοκίνητο.

Από τις δύο εκδόσεις που ήταν διαθέσιμες και οδήγησε (1.8 HEV & 2.0 HEV AWD-i) θα αγόραζα την τετρακίνητη 2.0 HEV AWD-i, γιατί αποδίδει 197 ίππους και ροπή 190 Nm. Φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια στον πίσω άξονα, προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και ευστάθεια στην εκκίνηση, περισσότερη ακρίβεια στις στροφές και πιο ασφαλή κίνηση σε ολισθηρές επιφάνειες.

Τη βασική έκδοση 1.8 HEV των 140 ίππων εκτιμώ ότι θα την προτιμήσει η πλειονότητα των οδηγών στην Ελλάδα, γιατί εκτός των άλλων στοιχείων έχει και καλή τιμή, από 29.300 ευρώ.

Η σημαντικότερη παρατήρηση είναι το βουητό από το αυτόματο κιβώτιο CVT, όταν πάτησα βαθιά το γκάζι για να επιταχύνει το αυτοκίνητο.

Τιμές: 1.8 HEV 140 ίπποι από 29.300 ευρώ, 2.0 HEV δικίνητο από 35.270 ευρώ, 2.0 HEV AWD-i τετρακίνητο από 32.270 ευρώ, 2.0 PHEV από 39.470 ευρώ.

Στο τέλος Νοεμβρίου θα γίνουν οι πρώτες παραδόσεις. Η έκδοση 2.0 PHEV, αναμένεται τον Φεβρουάριο 2024.