Στην εκτίμησή μου βαρύνοντα ρόλο έπαιξε η θετική άποψη που διαμόρφωσα για το αυτοκίνητο κατά τη δημοσιογραφική αποστολή στην Ισπανία, καθώς και οδηγώντας το στην Ελλάδα. Θεωρώ ότι είναι ένα προικισμένο μοντέλο κατάλληλο για μεγάλη μερίδα υποψήφιων αγοραστών με οικονομική άνεση, που του αξίζει να βρεθεί στις πρώτες θέσεις στη λίστα των πωλήσεων. Φλερτάρει επίμονα με την premium κατηγορία και ίσως αυτή η επιμονή του να σταθεί παροδικό εμπόδιο στην εμπορική του ανέλιξη, γιατί «άλλα είναι τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας». Οι premium μάρκες είναι στην κορυφή και συνεχώς ανεβαίνουν όλο και πιο ψηλά.
Θεωρώ ότι θα καταφέρει να αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων, αν η ελληνική αντιπροσωπεία συνεχίσει την προωθητική ενέργεια των εκπτώσεων και εξασφαλίσει μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων. Δυστυχώς, οι τιμές πώλησης όλων των μοντέλων αυξάνονται συνεχώς και, ειδικά στην κατηγορία D SUV, καταγράφεται υψηλή αυξητική τάση.
Οι διαθέσιμες εκδόσεις στην ελληνική αγορά:
– Στη βάση της γκάμας βρίσκεται η έκδοση Equilibre Mild Hybrid Advanced, με σύγχρονο τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 και μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Aπόδοση 130 ίπποι, χειροκίνητο κιβώτιο. Προς 38.450 ευρώ, με προωθητική ενέργεια, η τιμή διαμορφώνεται στα 36.650 ευρώ.
– Στο επόμενο σκαλοπάτι βρίσκεται η έκδοση Techno Mild Hybrid, με τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1.3, που ήδη κινεί αρκετά μοντέλα της Renault. Προϊόν εξέλιξης της συνεργασίας με την Daimler, ο κινητήρας αυτός υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα-μίζα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V. Αποδίδει 160 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο X-TRONIC. Κοστίζει 42.950 ευρώ και με προωθητική ενέργεια η τιμή διαμορφώνεται στα 40.750 ευρώ.
– Την προσπάθεια ανάπτυξης της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ολοκληρώνει η έκδοση Techno Esprit Alpine Mild Hybrid 160 ίππων, που όμως εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Προς 44.250 ευρώ, με προωθητική ενέργεια η τιμή διαμορφώνεται στα 42.050 ευρώ.
– Στην κορυφή της γκάμας δεσπόζει η έκδοση Techno E-Tech Full Hybrid, που εφοδιάζεται με το ολοκαίνουργιο σύστημα κίνησης Full Hybrid E-TECH. Το σύνολο αποτελείται από έναν turbo τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2, έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου 400 V ισχύος 1.7kWh και ένα έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων multi-mode. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 200 ίππους. Το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα με πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, συνδυάζοντας την αθόρυβη κίνηση με την άμεση απόκριση. Κοστίζει 49.700 ευρώ, με προωθητική ενέργεια η τιμή διαμορφώνεται στα 47.500 ευρώ.
Μερικά ακόμη σημαντικά στοιχεία για το καμάρι της Renault: Σχεδιασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-CD τρίτης γενιάς. Μοντέρνο και τεχνολογικά εξελιγμένο, προσφέρει προηγμένες και ευφυείς τεχνολογίες οδήγησης, όπως το σύστημα 4CONTROL Advanced, καθώς και 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Με πολλές δυνατότητες δικτύωσης, τεράστια οθόνη του OpenR που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, το οποίο ενσωματώνει τις καλύτερες υπηρεσίες και εφαρμογές της Google. Πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, τρία χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.