Quantcast

Suzuki S-Cross: Ενα τίμιο θηρίο

Παρακολουθώντας την παγκόσμια παρουσίαση του ανανεωμένου Suzuki S-Cross, επικέντρωσα το ενδιαφέρον μου σε δύο σημεία, στην αναβαθμισμένη σχεδίαση του αμαξώματος του δημοφιλούς SUV και στην προσπάθεια της ιαπωνικής μάρκας να λανσάρει το 2022 στην ευρωπαϊκή γκάμα της την πλήρη υβριδική τεχνολογία (strong hybrid), για να μειώσει την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Η φίρμα που μας έμαθε τα μυστικά της τετρακίνησης εισέρχεται πλέον πιο δυναμικά στην κατηγορία που κατατάσσεται το Suzuki S-Cross. Η νέα πρόταση μας προϊδεάζει για τις καινούργιες σχεδιαστικές τάσεις που υιοθέτησε η μάρκα. Ξεχωρίζω τη μεγάλη εντυπωσιακή μάσκα σε χρώμα μαύρο γυαλιστερό, τους προβολείς LED υψηλής φωτεινότητας 3 σημείων και τα τετραγωνισμένα προστατευτικά «φρύδια» στους θόλους των μπροστινών και των πίσω τροχών.

Το ιαπωνικό SUV εξακολουθεί να εξοπλίζεται με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Boosterjet 1.4, που προσφέρει ισχύ 129 ίππων και ροπή 23,8 χλγμ. Επικουρείται στο έργο του από το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V SHVS. Το μήκους 4,3 μ. SUV, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ολοκληρώνει το τεστ 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5’’ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 190 χλμ./ώρα. Μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,6 λίτρα/100 χλμ.

Διατηρήθηκε το πλεονέκτημα της ευρυχωρίας, προσφέρει άνετο χώρο για 5 ενήλικες. Ατού και ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος 430 λίτρων, για τις αποσκευές και τον σπορ εξοπλισμό.

Στον έξτρα εξοπλισμό, προτείνω την επιλογή της πανοραμικής ηλιοροφής με μεγάλο άνοιγμα, γιατί το παράθυρο στον ουρανό επιδρά θετικά στη διάθεσή μας σε κάθε διαδρομή.

Επίσης, το προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης Allgrip Select 4x4 εξασφαλίζει ασφαλέστερη κίνηση σε διαδρομές με χαμηλή πρόσφυση. Πρόσθετα θετικά στοιχεία η οθόνη του ηχοσυστήματος 9 ιντσών και τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας.

Η πλήρης υβριδική τεχνολογία απαρτίζεται από έναν νέο βενζινοκινητήρα, έναν ηλεκτρικό κινητήρα με γεννήτρια (MGU) και αυτόματο κιβώτιο. Παρέχει υβριδική οδήγηση και αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση (με ανενεργό τον βενζινοκινητήρα) για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να εκκινήσει και να επιταχύνει ομαλά το όχημα, με ανενεργό τον βενζινοκινητήρα. Η τοποθέτηση του MGU στην πλευρά εξόδου του αυτόματου κιβωτίου εξασφαλίζει τη μετάδοση της ισχύος απευθείας στον κινητήριο άξονα για την πλήρωση του κενού της ισχύος στην αλλαγή των σχέσεων. Ετσι, υπάρχει ομαλή αίσθηση κατά τη μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη.

Επιπλέον, η διαμόρφωση αυτή συμβάλλει στη συλλογή κινητικής ενέργειας και την αποδοτική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της παύσης της λειτουργίας του κινητήρα και την αποδέσμευση του συμπλέκτη κατά την επιβράδυνση. Η λειτουργία αυτή επεκτείνει την αυτονομία κατά την ηλεκτρική οδήγηση.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στη λειτουργία Standard και Eco. Στη λειτουργία Standard, η γεννήτρια MGU υποστηρίζει συχνότερα τον κινητήρα για δυναμικότερη οδήγηση, ενώ στη λειτουργία Eco ενεργοποιείται συχνότερα το σύστημα ηλεκτρικής οδήγησης για μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου.

Το strong hybrid θα προστεθεί πρώτα στο Vitara και στη συνέχεια στο S-Cross. Ο τιμοκατάλογος του ανανεωμένου Suzuki S-Cross ξεκινά από τα 20.670 ευρώ.