Quantcast

Το Renault Clio τώρα και υβριδικό

Το δημοφιλές γαλλικό μοντέλο μπορεί πλέον να κινηθεί με ηλεκτρική ενέργεια στο 80% των διαδρομών εντός πόλης, εξοικονομώντας 40% καύσιμο.

Η Renault ενισχύει τη θέση του Clio με το λανσάρισμα της υβριδικής έκδοσης. To πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της κατηγορίας Β στην Ευρώπη αξιοποιεί την πολυετή τεχνογνωσία της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση και στη Formula 1.

Εξοπλίζεται με το βασικό ηλεκτρικό μοτέρ που έχει τάση 230V και ισχύ 35kW/48 ίππους. Υπάρχει και ένας δεύτερος μικρότερος ηλεκτροκινητήρας τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) που εμπλέκει τον θερμικό κινητήρα και διατηρεί το ελάχιστο επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Ο βενζινοκινητήρας είναι ατμοσφαιρικός κύκλου Otto, 4κύλινδρος 1.6, 90 ίππων. H συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 140 ίππους. Η ανακτώμενη ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης (230V) χωρητικότητας 1,2 kWh και βάρους 38 κιλών, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Το νέο Renault Clio Hybrid ζυγίζει 10 κιλά παραπάνω από την πετρελαιοκίνητη έκδοση (1.5 Blue dCi). Με βάση τις ρυθμίσεις του υβριδικού συστήματος μπορεί να κινηθεί, αμιγώς ηλεκτρικά, σε ταχύτητες μέχρι και 75 χλμ./ώρα, ενώ επιτυγχάνει πολύ καλές επιταχύνσεις εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα σε 6.9’’). Εργοστασιακή κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 96 γραμ./χλμ.

Το πλήρως υβριδικό μοντέλο τελευταίας γενιάς εκκινεί πάντοτε ηλεκτρικά, εξασφαλίζει την κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια στο 80% των διαδρομών εντός πόλης, εξοικονομώντας 40% καύσιμο, σε σχέση με έναν θερμικό κινητήρα ίδιας απόδοσης (140 ίππων). Οταν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη επιτάχυνση, του προσφέρεται ηλεκτρική υποβοήθηση, όταν αφήνει το πόδι του από το γκάζι, ο θερμικός κινητήρας σβήνει και το υβριδικό σύστημα ανακτά ενέργεια.

Εσωτερικά, το «Smart Cockpit» του περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7” TFT και νέο σύστημα infotainment Renault Easy Link, με οθόνη αφής έως 9.3”. Το νέο ψηφιακό ταμπλό περιλαμβάνει νέα γραφικά και εικόνες που σχετίζονται αποκλειστικά με την υβριδική λειτουργία, όπως είναι το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, κατά τη διαδικασία της φόρτισης και κατά τη διάρκεια χρήσης του ηλεκτροκινητήρα. Το μπουτόν Stop&Start, που βρίσκεται κάτω από την οθόνη πολυμέσων, έχει αντικατασταθεί από το πλήκτρο «EV» (Electric Vehicle), το οποίο επιλέγει τη λειτουργία ηλεκτροκίνησης, κάτι που προϋποθέτει να είναι ικανοποιητικά φορτισμένη η μπαταρία. Κοστίζει 24.540 ευρώ.