Quantcast

Χαμηλές πτήσεις με το Renault Rafale E-Tech 200

Για εμένα ήταν μια μεγάλη πρόκληση η οδήγηση του ολοκαίνουργιου Renault Rafale E-Tech 200 στη Σεβίλλη της Ισπανίας, γιατί για δύο ημέρες συμβίωσα με το καλύτερο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της γαλλικής μάρκας. Η Renault εισήλθε στον νέο αστερισμό της αυτοκίνησης.

Κάθε τομέα τον επιβράβευσα με υψηλή βαθμολογία αλλά εντυπωσιάστηκα από την ικανότητα του να συνδυάζει τη βέλτιστη οδηγική απόλαυση με την άνεση και την ηρεμία όλων των επιβατών, παρά τους περιορισμούς της κουπέ διαμόρφωσης του πίσω τμήματος. Το ολοκαίνουργιο Rafale είναι χτισμένο στην πλατφόρμα CMF-CD τελευταίας γενιάς της συμμαχίας. Μεγάλο αυτοκίνητο, το μήκος του αγγίζει τα 4,71 μ.

Η ονομασία του επιλέχθηκε για να τιμήσει τον σημαντικό ρόλο της Renault στην αεροπορία. Το Caudron-Renault Rafale πέταξε με ρεκόρ ταχύτητας 445,79 χλμ./ώρα, το 1934.

Τώρα, το στοίχημα για τη Renault είναι μεγάλο και έχει υψηλό ρίσκο, γιατί επιδιώκει με το Rafale να κατακτήσει υψηλό μερίδιο στην κατηγορία D, όπου πρωταγωνιστούν καθιερωμένες προτάσεις (Mercedes GLB, Ford Kuga, Toyota RAV4, Mercedes GLC, Volvo XC60 κ.ά.). Ειλικρινά εκτιμώ ότι θα τα καταφέρει, αν επιλεγεί η κατάλληλη εμπορική πολιτική.

Μου αρέσει η εντυπωσιακή του σχεδίαση. Είναι το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη νέα οπτική γλώσσα που εμπνεύστηκε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Gilles Vidal. Αποτελεί μια ακόμη σημαντική κατάκτηση της προσπάθειας να μη χαθεί η κουπέ σχεδιαστική άποψη. Παίρνει δέκα με τόνο στη σχεδίαση!

Να τονίσω τους γενναιόδωρους πίσω χώρους, όπου κάθονται σταυροπόδι και επιβάτες με ύψος πάνω από 1,9 μ. (μεταξόνιο 2,74 μ.). Επίσης, κατέγραψα στα θετικά το μεγάλο εσωτερικό ύψος, το ανεπτυγμένο στη σωστή διάσταση πλάτος, το ολοκαίνουργιο καινοτόμο κεντρικό υποβραχιόνιο -το οποίο έχει σχεδιαστεί για συσκευές πολυμέσων- τη μεγάλη χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών (647 λίτρα) και τα εντελώς νέα σπορ καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Ξεχωρίζει και σε δύο ακόμη τομείς, στη ποιότητα των υλικών και στη προσαρμογή. Μπράβο στη Renault, γιατί πέρασε στο ανώτατο επίπεδο και στην απτή ποιότητα!

Ζήλεψα την ολοκαίνουργια πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay (μήκος 1.470 χιλ., πλάτος 1.117 χιλ.), με τεχνολογία AmpliSky, που σκουραίνει κάθε τμήμα της. Προσφέρει τέσσερις ρυθμίσεις και οι Γάλλοι ανακοίνωσαν ότι προστατεύει ουσιαστικά τους επιβάτες από τον ήλιο. Ελπίζω στις ιδιαίτερες καιρικές καλοκαιρινές συνθήκες στην Ελλάδα να έχει ανάλογη απόδοση. Πάντως, πρόκειται για ένα ακόμη ευπρόσδεκτο premium χαρακτηριστικό που ενισχύει την ευχάριστη αίσθηση των επιβαινόντων.

Από το νέο Renault Austral δανείστηκε το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα E-Tech 200 ίππων. Περιλαμβάνει έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2, με κύκλο καύσης Miller, απόδοσης 130 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 70 ίππους και τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh/400 V για πλήρως ηλεκτρική οδήγηση. Ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας είναι μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης (HSG) που εκκινεί τον κινητήρα και ενεργοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων.

Στη δοκιμή εκτίμησα ιδιαίτερα την ομαλή λειτουργία του συστήματος παροχής ενέργειας, την απρόσκοπτη παροχή ισχύος και την επίτευξη υψηλών ταχυτήτων, χωρίς να ζορίζεται η υβριδική μονάδα. Υψηλή βαθμολογία δίνω και στην οδική συμπεριφορά, η οποία είναι προσανατολισμένη στην άνεση, με μικρά ψήγματα σπορ χροιάς. Παρά τις μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, δεν εμφανίζονται αρνητικές επιδράσεις και έντονες κλίσεις στην κίνηση του αυτοκινήτου, λόγω της παρέμβασης της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης του φορτίου και των ανωμαλιών του δρόμου. Η γαλλική σχολή για την οδήγηση στη πιο εξελιγμένη μορφή της.

Στις στροφές με χαμηλές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρίβουν πολύ ελαφρά (έως μία μοίρα) στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, μειώνοντας την αδράνεια των πίσω τροχών και βελτιώνοντας τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Στους ελιγμούς, οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και πέντε μοίρες προς την αντίθετη κατεύθυνση, παρέχοντας ευελιξία και μειώνοντας την ακτίνα στροφής στα 10,4 μ. (το ίδιο με ένα αυτοκίνητο πόλης). Σύντομα θα προστεθεί και η έκδοση E-Tech 4Χ4 300 ίππων PHEV. Αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς. Δεν ανακοινώθηκαν οι τιμές πώλησης.