Quantcast

Δακτύλιος: Επιστρέφει στις 25 Οκτωβρίου – Ποια οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με αντικείμενο τις λεπτομέρειες του νέου Δακτυλίου που θα τεθεί σε ισχύ από τις 25 Οκτωβρίου.

Ο νέος Δακτύλιος έχει ως στόχο να λυθεί το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί στην πρωτεύουσα, αλλά και να περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση λόγω των αερίων ρύπων κατά τη λειτουργία των οχημάτων στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της Αθήνας. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά 50% θα μειωθούν οι άδειες Δακτυλίου που χορηγούνται από την Αστυνομία.

Τα οχήματα που θα μπορούν να εισέρχονται στον Δακτύλιο καθημερινά και χωρίς περιορισμούς είναι τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα οχήματα φυσικού αερίου, τα οχήματα με κινητήρα euro 6 (εάν εκπέμπουν κάτω από 100 – 120 γραμμάρια Co2) και όσα ΙΧ διαθέτουν εκ του κατασκευαστή κινητήρα υγραερίου.

Στη σύσκεψη συζητήθηκε και το ζήτημα της τροφοδοσίας των καταστημάτων καθώς σήμερα αυτή επιτρέπεται κατά τις ώρες 7π.μ.-11π.μ., 2:30 μ.μ.-5 μ.μ. και 7μ.μ.-11μ.μ.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εισηγήθηκε η τροφοδοσία των καταστημάτων να πραγματοποιείται έως τις 8 το πρωί και μετά τις 9 το βράδυ, ενώ θα υπάρχουν εξαιρέσεις σε διάρκεια μίας ώρας το μεσημέρι για μικρά φορτηγά που μεταφέρουν ευπαθή προϊόντα όπως τα φάρμακα.

Παρόντες στη σύσκεψη υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, ο δήμαρχος Αθηναίων Κ. Μπακογιάννης, ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών, Περιβάλλοντος, Προστασίας του Πολίτη και εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

«Εδώ και καιρό μελετάμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων και μάλιστα το έχουμε ονομάσει, “Ανάσα για την Αθήνα”. Το πρώτο μέτρο θα είναι το μέτρο του Δακτυλίου. Ο Δακτύλιος μπορεί να είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο αλλά εμείς θα το εφαρμόσουμε με μια διαφορετική λογική και θα το ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”. Ένα μέτρο που ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο νέος Δακτύλιος βασίζεται σε πρώτη φάση στην λογική των μονών – ζυγών, αλλά με μια θεμελιώδη διαφορά ότι τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα παραθυράκια»  είχε τονίσει προ ημερών στον realfm 97,8 και την εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου ο Υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

«Σήμερα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει, τα μόνα αυτοκίνητα που θα μπορούν να εξαιρεθούν είναι τα ηλεκτρικά. Γι'αυτό άλλωστε έχει ονομαστεί “πράσινος Δακτύλιος”, εμείς θα τον ονομάσουμε “καθαρό Δακτύλιο”. Μάλιστα ήδη έχουμε κάνει μελέτη για να προσδιορίσουμε τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου».