Quantcast

Δυστύχημα στα Σπάτα: Άφαντοι οι φίλοι του 22χρονου που σκοτώθηκε από τον έλικα ελικοπτέρου

Τα κινητά τους τηλέφωνα παραμένουν απενεργοποιημένα από το βράδυ της τραγωδίας.

Τρεις ημέρες έχουν περάσει από το φρικτό δυστύχημα στα Σπάτα, όταν ο 22χρονος Βρετανός Τζακ Φέντον έχασε τη ζωή του από τον έλικα του ελικοπτέρου που μετέφερε αυτόν και τους φίλους του και οι έρευνες των ελληνικών Αρχών για να διαπιστώσουν τι συνέβη, συνεχίζονται.

Όπως ανέφερε το Mega, έντονος προβληματισμός επικρατεί στις ελληνικές Αρχές όσον αφορά την στάση των φίλων του νεαρού Βρετανού, που βρίσκονταν μαζί του στο ελικόπτερο, οι οποίοι παραμένουν άφαντοι.

 

Σύμφωνα με πηγές, οι μαρτυρίες των τριών φίλων του 22χρονου είναι εξαιρετικά κρίσιμες για να διαπιστώσουν οι Αρχές τι ακριβώς συνέβη το απόγευμα της Δευτέρας στο ελικοδρόμιο των Σπάτων.

Ωστόσο, στελέχη της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων που έχει αναλάβει τη διερεύνηση του δυστυχήματος, πάρα τις επίμονες προσπάθειές τους να εντοπίσουν τους τρεις φίλους του Τζακ Φεντον, δεν έχουν καταφέρει να τους βρουν.

Έχουν πραγματοποιήσει δεκάδες κλήσεις στα κινητά τους τηλέφωνα, όμως παραμένουν απενεργοποιημένα από το βράδυ της τραγωδίας.

«Εφαρμόσαμε κάθε κανόνα» απαντά η εταιρεία που νοίκιασε το ελικόπτερο στον 22χρονο

Η εταιρία που νοίκιασε τα ελικόπτερα στο θύμα και τους φίλους του, ισχυρίζεται πως τηρήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας, την ώρα που η οικογένεια του 22χρονου υποστηρίζει το αντίθετο.

Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ,  η αεροπορική εταιρεία σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες ασφαλείας αναφέροντας συγκεκριμένα πως «εφάρμοσε απόλυτα κάθε προδιαγραφή και κανόνα ασφαλείας, ενώ, όπως πάντοτε, είχε μεριμνήσει για την αναλυτική ενημέρωση των επιβατών, τόσο με ειδικό βίντεο, που έλαβαν όταν έγινε η κράτηση της πτήσης και ετέθη εκ νέου στη διάθεσή τους ηλεκτρονικά, κατά την είσοδο στο ελικόπτερο, όσο και με προφορική παροχή οδηγιών και επίδειξη, σχετικά με τους κανονισμούς και τις διαδικασίες ασφαλείας και επιβίβασης/αποβίβασης».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας:

«Η πτητική δραστηριότητα της εταιρείας μας, από το έτος 2004 έως και σήμερα, έχει καταγράψει δεκάδες χιλιάδες ώρες πτήσης σε ένα ευρύ φάσμα αερομεταφορών το οποίο, εκτός από τη μεταφορά προσώπων, περιλαμβάνει έργα όπως αεροδιακομιδή ασθενών και αεροφωτογραφήσεις, χωρίς να καταγραφεί το παραμικρό ατύχημα. Παραλλήλως, είμαστε πιστοποιημένος φορέας εκπαίδευσης και εξέτασης χειριστών αεροπλάνων και ελικοπτέρων, έχοντας εκπαιδεύσει παραπάνω από 350 πιλότους, οι οποίοι παρέχουν με επιτυχία τις υπηρεσίες τους σε πολλές αεροπορικές εταιρείες, ανά τον κόσμο.

Σε σχέση με το τραγικό συμβάν της 25.7.2022, η εταιρεία μας εφάρμοσε απόλυτα κάθε προδιαγραφή και κανόνα ασφαλείας, ενώ, όπως πάντοτε, είχε μεριμνήσει για την αναλυτική ενημέρωση των επιβατών, τόσο με ειδικό video, που έλαβαν όταν έγινε η κράτηση της πτήσης και ετέθη εκ νέου στη διάθεσή τους ηλεκτρονικά, κατά την είσοδο στο ελικόπτερο, όσο και με προφορική παροχή οδηγιών και επίδειξη, σχετικά με τους κανονισμούς και τις διαδικασίες ασφαλείας και επιβίβασης/αποβίβασης.

Το περιστατικό βρίσκεται υπό διερεύνηση στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης, ενώ είμαστε σε πλήρη επαφή και συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, θέτοντας κάθε διαθέσιμο στοιχείο στη διάθεση των υπευθύνων».

Τι λένε η οικογένεια και οι φίλοι του 22χρονου

Σύμφωνα με βρετανικό δημοσίευμα, οι ερευνητές της Αστυνομίας εξετάζουν πλέον το σενάριο ο νεαρός Τζακ να βγήκε από το ελικόπτερο, έχοντας ξεχάσει το κινητό του τηλέφωνο μέσα, και για τον λόγο αυτό επέστρεψε τρέχοντας, για να το πάρει.

Εκπρόσωπος της Ελληνικής Αστυνομίας φέρεται να δήλωσε στη διαδικτυακή έκδοση της Daily Mail: «Η έρευνά μας συνεχίζεται, αλλά επικεντρώνεται πλέον στην περίπτωση ο Τζακ να ξέχασε το κινητό του τηλέφωνο στο ελικόπτερο και γι' αυτό ξαφνικά επέστρεψε σε αυτό, για να το πάρει. Είμαστε ακόμα στη διαδικασία των καταθέσεων, αλλά κάποιοι αυτόπτες μάρτυρες τον είδαν με έαν κινητό τηλέφωνο στα χέρια του, λίγες στιγμές πριν σκοτωθεί. Όταν ολοκληρώσουμε την έρευνά μας, θα στείλουμε τον φάκελο στον εισαγγελέα, ο οποίος θα αποφασίσει εάν πρέπει να απαγγελθούν κατηγορίες».

Σύμφωνα με τη βρετανική ιστοσελίδα, επικεφαλής της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, δήλωσε ότι «από τις μαρτυρίες που έχουμε συγκεντρώσει, δεν προκύπτει από πουθενά ότι ο νεαρός ήθελε να βγάλει selfie, βρέθηκε ωστόσο στην πίσω πλευρά του ελικοπτέρου. Οι αναφορές λένε ότι ο 22χρονος κρατούσε ένα κινητό τηλέφωνο και το είχε στο αυτί του, αλλά δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει εάν μιλούσε ή απλά επέστρεφε στους φίλους του».

 

Την ίδια ώρα, η οικογένεια και οι φίλοι του 22χρονου επιμένουν ότι δεν τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας. 

Η 20χρονη αδελφή του Τζακ αναφέρει πως ο αδελφός της δεν είχε εμπειρία από ταξίδια με ελικόπτερο και ότι κανείς από την εταιρεία δεν τους καθοδήγησε σε ασφαλές σημείο.

«Ήταν η πρώτη βόλτα του Τζακ με ελικόπτερο. Μπορείτε να φανταστείτε πόσο προσεκτικός και επιφυλακτικός ήταν. Όλα τα υπόλοιπα, να τρέχει πίσω στην άσφαλτο και να παραβιάζει τα πρωτόκολλα, είναι σκουπίδια. Ποτέ δεν τους είπαν τι να κάνουν και τι όχι. Κανείς δεν ξέρει ακριβώς τι τον οδήγησε πίσω. Αλλά ότι επέστρεψε για να βγάλει selfie είναι ψέμα».

Ο ένας από τους τρεις φίλους του 22χρονου και εκείνος υποστηρίζει πως κάνεις από την εταιρεία δεν τους είπε προς τα πού να κινηθούν μετά από την αποβίβαση. «Δεν δόθηκαν οδηγίες κατά την έξοδο από το ελικόπτερο και κανείς δεν μας συνόδευσε. Το μόνο που έκαναν ήταν να μας άνοιξαν τις πόρτες. Αποβιβαστήκαμε και κανείς δεν εμπόδισε τον Τζακ να πάει στο πίσω μέρος του ελικοπτέρου. Δεν ήταν στο τηλέφωνό του. Γιατί γύρισε προς το πίσω μέρος δεν ξέρω».

Οι αρχές εκτιμούν πως, εξετάζοντας το οπτικό υλικό, θα μάθουν τι συνέβη το απόγευμα της Δευτέρας, καθώς οι καταθέσεις των εμπλεκομένων είναι αντικρουόμενες, αναφέρει ο ΑΝΤ1. 

 

Παράλληλα, σύμφωνα με το Mega, όλα έγιναν μέσα σε 30 δευτερόλεπτα, ενώ βάσει όσων έχουν προκύψει από τις καταθέσεις των αυτόπτων μαρτύρων (περίπου 10), οι τέσσερις νεαροί Βρετανοί αποβιβάσθηκαν -κι ενώ οι έλικες ήταν σε λειτουργία- ανά δύο από τις δύο πόρτες του ελικοπτέρου με την συνοδεία (ανά ζευγάρι) από έναν υπάλληλο της εταιρείας που ανέλαβε να τους οδηγήσει σε οίκημα του ελικοδρομίου.

Ο άτυχος 22χρονος φέρεται να αποβιβάστηκε από τη δεξιά πλευρά και συνοδευόμενος άρχισε να κατευθύνεται προς τον χώρο υποδοχής που ήταν ακριβώς μπροστά του, ενώ οι επιβάτες που αποβιβάστηκαν από την αριστερή πόρτα προχώρησαν σε κυκλική κίνηση μπροστά από το ελικόπτερο για να κινηθούν προς το οίκημα προσωρινής παραμονής.

Σύμφωνα με τις ίδιες καταθέσεις, ο 22χρονος αφού διάνυσε απόσταση 20 περίπου μέτρων σε διάδρομο που οδηγούσε στο προαναφερόμενο χώρο, έκανε στροφή 180 μοιρών -κι ενώ φαινόταν να μιλά στο κινητό- κινήθηκε προς το ουραίο τμήμα του ελικοπτέρου.

Εκεί επιχείρησε σκυφτός να περάσει από κάτω και χτυπήθηκε από τον πίσω έλικα, που ήταν από την άλλη πλευρά της «ουράς» του ελικοπτέρου, την αριστερή, σε πλήρη λειτουργία και έτσι μη ορατός.

Τα τελευταία μοιραία δευτερόλεπτα 

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το Star, τα τελευταία κρίσιμα δευτερόλεπτα κόστισαν τη ζωή στον 22χρονο. 

«Μία παρέα τεσσάρων ατόμων πήγε ή κατευθύνθηκε προς το σωστό σημείο και ξαφνικά ο άτυχος Βρετανός τουρίστας με δική του βούληση, ανεξέλεγκτα, επέστρεψε στο ελικόπτερο, πιθανολογούν ότι κρατούσε κινητό στο χέρι ότι έχει να κάνει με κάποια εφαρμογή των social media, ώσπου να συνειδητοποιήσουν οι υπόλοιποι τι έχει συμβεί του φώναξαν: "No,no,no...". Ωστόσο ήρθε και ένας χειριστής από ένα άλλο ελικόπτερο που τον είδα και προσπάθησε να τον προλάβει την ώρα που πήγαινε να περάσει κάτω από το στροφείο του ελικοπτέρου δεν τον πρόλαβε έτσι ο έλικας τον χτύπησε στο κεφάλι και βρήκε τραγικό θάνατο» είπε ο Γιώργος Χιωτάκης, επαγγελματίας χειριστής και φίλος του πιλότου του ελικοπτέρου.

«Προσγειώθηκε το ελικόπτερο, τα στροφεία λειτουργούσαν, ήρθαν δύο συνοδοί εδάφους και υπήρχε κι άλλος χειριστής οι οποίοι έδειξαν στους επιβάτες που να κατευθυνθούν. Είναι μία απόσταση 10μέτρων εκεί όπου βρίσκεται ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος αναμονής των επιβατών. Όπως καταλαβαίνετε ο κάθε επιβάτης δεν είναι κρατούμενος, δεν τον έχουμε δεμένο με αλυσίδες, ούτε τους τραβάμε από το αυτί. Οπότε ευγενικά ανοίγουμε τα χέρια τους και υποδεικνύουμε στους επιβάτες που πρέπει να πάνε» πρόσθεσε.

«Εγώ δεν μπορώ να δεχτώ αυτά που λένε οι φίλοι του ότι κανένας δεν μας είπε πού να πάμε γιατί αυτή βρέθηκαν στο σωστό σημείο και ο άλλος πήγε μόνος του στο λάθος σημείο και θα αναπαύσει την ψυχή του και να μην ξανασυμβεί ποτέ αυτό» κατέληξε ο κ. Χιωτάκης.