Quantcast

8ο Διεθνές Συνέδριο Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού: Στο επίκεντρο οι επενδύσεις

Οι μέθοδοι μάρκετινγκ με τις οποίες κάθε χώρα μπορεί να μεγιστοποιήσει την προώθηση του τουριστικού της προϊόντος εξετάστηκαν στο πλαίσιο του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου του Παγκοσμίου Οργανισμού Τουρισμού για τον «Τουρισμό στον Δρόμο του Μεταξιού», οι εργασίες του οποίου ολοκληρώθηκαν χθες στη Θεσσαλονίκη.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στις τεχνικές αφήγησης και στην επίδραση που αυτές έχουν στη λήψη αποφάσεων, καθώς και στην τεχνολογία, στα πολιτιστικά δρώμενα και στις κριτικές που αναρτώνται στο διαδίκτυο.

Εμφαση στις πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνει κάθε χώρα, ως πρακτικής προώθησης ενός προορισμού, έδωσε ο γενικός διευθυντής του Ταξιδιωτικού Οργανισμού Ασίας-Ειρηνικού (Pacific Asia Travel Association-PATA), Μάριο Χάρντι, επισημαίνοντας ότι τα φεστιβάλ μπορούν να λειτουργήσουν ενισχυτικά στην προβολή του τουρισμού στον «Δρόμο του Μεταξιού». «Κάθε χώρα μπορεί να διοργανώνει τις δικές της πολιτιστικές εκδηλώσεις και να καλεί τις υπόλοιπες χώρες-μέλη του προγράμματος να συμμετέχουν», επεσήμανε.

Η επίδραση του storytelling

Ως «ραχοκοκαλιά» της ελκυστικότητας ενός προορισμού χαρακτήρισε την αφήγηση ιστοριών (storytelling) από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας TCI Research, Ολιβιέ Χένρι-Μπίαμποντ, υπογραμμίζοντας ότι οι προσωπικές αφηγήσεις ιστοριών παίζουν καταλυτικό ρόλο στην απόφαση των ταξιδιωτών για την επιλογή του προορισμού τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από 200 εκατ. ταξιδιώτες μοιράζονται τις εμπειρίες τους στα social media και γίνονται αυτόματα πρεσβευτές των προορισμών που επισκέπτονται. Όπως, μάλιστα, επεσήμανε ο ίδιος ο Ολιβιέ Χένρι-Μπίαμποντ, από το 1 δισ. υποψήφιων ταξιδιωτών, το 35% επηρεάζεται από τις ιστορίες συγγενών και φίλων, κάτι που μπορεί να συμβάλει στην επιλογή του προορισμού περισσότερο απ’ ό,τι συμβάλλουν οι τιμές και οι προσφορές. Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της TCI Research τόνισε πως οι Γερμανοί τουρίστες εμπιστεύονται περισσότερο συγγενείς και φίλους που έχουν επισκεφτεί τον προορισμό στον οποίο θέλουν να ταξιδέψουν, ενώ οι Βρετανοί συμβουλεύονται κατά κύριο λόγο το Trip Advisor, ξεκαθαρίζοντας πως ο βαθμός εμπιστοσύνης σε κάθε κανάλι (συγγενείς, φίλοι, ιστότοποι) ποικίλλει ανάλογα με την αγορά.

Ο Ολιβιέ Χένρι-Μπίαμποντ έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στους «πρεσβευτές-φαντάσματα», όπως τους χαρακτήρισε, ενός προορισμού και προέτρεψε τους ιθύνοντες να εκμεταλλευτούν αυτούς τους ταξιδιώτες για την καλύτερη προβολή των χωρών τους. Τόνισε, δε, πως ακόμη κι ένα παιχνίδι μπορεί να αυξήσει την ελκυστικότητα ενός προορισμού, χωρίς περαιτέρω μάρκετινγκ. Εδωσε, μάλιστα, ένα παράδειγμα για την αύξηση της επισκεψιμότητας Ιαπώνων τουριστών στη Γαλλία, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαφημιστική καμπάνια στη συγκεκριμένη αγορά. Όπως διαπιστώθηκε, η άνοδος αυτή οφειλόταν σε ένα έργο που είχε δημιουργήσει ένας Ιάπωνας αρχιτέκτονας στη Γαλλία και αποτέλεσε πόλο έλξης για τους ομοεθνείς του.

Στην επίδραση των κριτικών που διαβάζουν οι τουρίστες πριν αποφασίσουν πού θα ταξιδέψουν αναφέρθηκε ο περιφερειακός διευθυντής της Trip Advisor στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Μάρκ Μπόλαν, επισημαίνοντας ότι το 80% των χρηστών θεωρούν ότι οι κριτικές που διάβασαν στον συγκεκριμένο ιστότοπο τούς βοήθησαν στη λήψη απόφασης. Ο ίδιος, μάλιστα, τόνισε τη μεγάλη ώθηση/ανάπτυξη που μπορεί να αποκτήσει μία επιχείρηση από την παρουσία της στο διαδίκτυο.

Ειδική αναφορά έγινε και στη συμβολή της τεχνολογίας ως πρακτικής για την προώθηση ενός προορισμού.

Κοινές δράσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού

Τις εργασίες του συνεδρίου έκλεισε η υπουργός Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά, η οποία τόνισε ότι οι συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ των κρατών-μελών έθεσαν τα θεμέλια για περαιτέρω συνεργασία και μελλοντικές συμφωνίες. «Είναι σημαντικό να συνεργαστούμε και να εφαρμόσουμε κοινές δράσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον «Τουρισμό στον Δρόμο του Μεταξιού» να γίνει μια πραγματική ταξιδιωτική εμπειρία, με διαφοροποιημένα τουριστικά προϊόντα και προσφορές που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών», είπε χαρακτηριστικά.

Ευχήθηκε, μάλιστα, οι συζητήσεις και οι διμερείς επαφές που έγιναν στο πλαίσιο του συνεδρίου να μετουσιωθούν άμεσα σε ισχυρές συμφωνίες και συνεργασίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στον «Δρόμο του Μεταξιού». «Το πρόγραμμα «Τουρισμός στον Δρόμο του Μεταξιού» μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο, ως μέρος του ευρύτερου οράματός μας για να γίνει αυτός ο κόσμος καλύτερος. Πιστεύω ακράδαντα ότι η 8η Διεθνής Συνάντηση μπορεί και θα στείλει ένα ισχυρό μήνυμα για συλλογική δράση, για το επόμενο μεγάλο βήμα που θα κάνει αυτή τη μεγάλη ιδέα του «Τουρισμού στον Δρόμο του Μεταξιού» να γίνει σύντομα πραγματικότητα γεφυρώνοντας την Ευρώπη, την Ασία και άλλα μέρη του κόσμου», συμπλήρωσε.

Για τις εναλλακτικές δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν οι τουρίστες στη Θεσσαλονίκη, αλλά και για τις πλούσιες εμπειρίες που μπορεί να αποκομίσουν ταξιδεύοντας στην πόλη, έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Κεντρικής Μακεδονίας, Θάνος Αλέξανδρος, επισημαίνοντας ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί το σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης.