Quantcast

Η πρόταση της Ryanair στην ελληνική κυβέρνηση

Τι λέει στο real.gr o CEO της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, Eddie Wilson.

Τη μείωση των χρεώσεων στα ελληνικά αεροδρόμια και την παροχή κινήτρων προκειμένου αφενός να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στη χώρα μας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, μεταφέροντας διπλάσιο αριθμό ταξιδιωτών σε βάθος πενταετίας, και αφετέρου να συμβάλλει στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού ζητεί η ιρλανδική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryanair.

Στο πλαίσιο αυτό, οι επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας κατέθεσαν τον προηγούμενο Σεπτέμβριο μία πρόταση στο υπουργείο Τουρισμού, ωστόσο, αφού, όπως υποστηρίζουν, δεν έχουν λάβει κάποια απάντηση, αποφάσισαν για την ερχόμενη σεζόν να δρομολογήσουν τα 65 καινούργια αεροσκάφη της εταιρείας σε 15 χώρες εντός της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κροατίας. «Αυτό που προτείναμε στην ελληνική κυβέρνηση ήταν να προχωρήσουμε σε μία επένδυση 1 δισ. ευρώ στα επόμενα 4 χρόνια και να φέρουμε 10 ή και περισσότερα αεροσκάφη στην Ελλάδα», επισημαίνει στο real.gr ο CEO της Ryanair, Eddie Wilson.

«Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που βασίζονται στον τουρισμό, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους, μειώνοντας το κόστος πρόσβασης για να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο, η Ελλάδα παρέχει μηδενικά κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιεσδήποτε άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση τη εταιρείας ο επικεφαλής της.

Προτείνει, δε, μιλώντας στο real.gr, στην ελληνική κυβέρνηση να διατηρήσει το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων, που αντιστοιχεί σε 12 ευρώ, κατά τη διάρκεια της υψηλής περιόδου, δηλαδή το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, και να το «καταργήσει» τους υπόλοιπους μήνες έτσι ώστε να διατηρήσει η Ελλάδα την ανταγωνιστικότητά της καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και να προσελκύσει το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών.

«Η Ελλάδα είναι ένας φανταστικός προορισμός και θα μεταφέρουμε όσους περισσότερους ταξιδιώτες μπορούμε το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, όπως κάνουν όλες οι αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο, δεν χρειάζεται αυτό ο ελληνικός τουρισμός. Θα ενισχύσουμε το πρόγραμμά μας, αλλά όχι στα επίπεδα της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Κροατίας και της Ιταλίας», εξηγεί ο επικεφαλής της ιρλανδικής εταιρείας.

«Δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για τη Ryanair ή άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στα ελληνικά νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής Ιουλίου και Αυγούστου. Αντί να αυξάνουν τις τιμές, τα αεροδρόμια θα πρέπει να μειώνουν τις χρεώσεις για να βοηθήσουν στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η οποία τόνισε ότι δεν πρόκειται να ξανανοίξει τη βάση της στη Ρόδο για το καλοκαίρι του 2022.

Ο CEO της Ryanair επισημαίνει, μάλιστα, μιλώντας στο real.gr, ότι το φετινό πρόγραμμα της εταιρείας προβλέπεται να είναι αυξημένο για την Ελλάδα, ωστόσο, η αύξηση αυτή δεν ακολουθεί τους ρυθμούς που καταγράφονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. «Το πρόγραμμα της εταιρείας για το καλοκαίρι στην Ελλάδα είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι από αυτό που θα έπρεπε να είναι, γιατί η Ελλάδα είναι ένας φανταστικός προορισμός», λέει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι τη φετινή σεζόν η Ryanair προσφέρει 31 εκατ. θέσεις για την Ισπανία, 9,5 εκατ. για την Πορτογαλία, 39 εκατ. για την Ιταλία και 6 εκατ. για την Ελλάδα.

Τονίζει, δε, ότι οι tour operators, σε αντίθεση με τη Ryanair, δεν μπορούν να φέρουν 10 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα σε ετήσια βάση και επισημαίνει ότι το all inclusive είναι ένα τουριστικό μοντέλο της δεκαετίας του 1980 που δεν προσφέρει οικονομικά οφέλη στην τοπική κοινωνία.

Σύμφωνα με τον Eddie Wilson, η Ryanair θα μπορούσε να ενισχύσει και το προφίλ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ως προορισμών city break καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, υπό την προϋπόθεση να μειωθούν οι χρεώσεις στα αεροδρόμια. «Επί του παρόντος κανείς δεν σκέφτεται την Αθήνα ως έναν προορισμό στον οποίο μπορεί να ταξιδέψει για ένα Σαββατοκύριακο», λέει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος, πάντως, διαπιστώνει ζήτηση για την Ελλάδα για το ερχόμενο καλοκαίρι. «Ο ελληνικός τουρισμός θα πάει καλά αυτό το καλοκαίρι. Οπως και να έχει η Ελλάδα είναι φανταστικός προορισμός», τονίζει και επισημαίνει ότι η ελληνική κυβέρνηση διαχειρίστηκε ορθά την πανδημία, κάτι που ανέδειξε την Ελλάδα ως έναν υγειονομικά ασφαλή προορισμό. Εκτιμά, μάλιστα, ότι ο ελληνικός τουρισμός θα επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα, αλλά θα δυσκολευτεί στην περαιτέρω ανάπτυξή του, ειδικά πέρα από την περίοδο υψηλής ζήτησης, το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου. «Η Ελλάδα πουλάει από μόνη της. Η Ελλάδα πάντα θα πηγαίνει καλά την περίοδο υψηλής ζήτησης», τονίζει στο real.gr.

Η πρόταση της Ryanair

Η πρόταση που έχει καταθέσει στο υπουργείο Τουρισμού η αεροπορική εταιρεία περιλαμβάνει:

  • Διπλασιασμός του αριθμού των επιβατών, από 5 εκατ. σε 10 εκατ. τον χρόνο, μεταφέροντας επισκέπτες όλο τον χρόνο, όπως έχει ήδη πετύχει στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Πορτογαλία, στην Κροατία και στην Κύπρο.

  • Μείωση της εποχικότητας, με πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο σε περιόδους εκτός αιχμής.

  • Αύξηση του τουρισμού, με ανάπτυξη στα περιφερειακά αεροδρόμια που επί του παρόντος δεν εξυπηρετούνται επαρκώς.

  • Δημιουργία 1 δισ. ευρώ επιπλέον εσόδων από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία.

  • Δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας.

Το πλάνο για το 2022

Για τη φετινή σεζόν, πάντως, η Ryanair έχει προγραμματίσει πάνω από 220 δρομολόγια σε 14 δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς. Μάλιστα, το πτητικό έργο της χαμηλού κόστους εταιρείας περιλαμβάνει 10 νέα δρομολόγια: Στοκχόλμη - Κέρκυρα, Στοκχόλμη - Χανιά, Κέρκυρα - Φρανκφούρτη, Κέρκυρα - Κίεβο, Κέρκυρα - Ζάγκρεμπ, Χανιά - Νιούκαστλ, Χανιά - Νυρεμβέργη, Χανιά -- Πόζναν, Κεφαλονιά - Ρώμη και Πρέβεζα - Ρώμη.

Συγκεκριμένα, η Ryanair για το 2022 θα «πετάξει» στους εξής προορισμούς:

  • Αθήνα, 21 δρομολόγια

  • Θεσσαλονίκη, 30 δρομολόγια

  • Χανιά, 42 δρομολόγια, 4 νέα

  • Κέρκυρα, 50 δρομολόγια, 4 νέα

  • Ρόδος, 19 δρομολόγια

  • Ηράκλειο, 9 δρομολόγια

  • Σαντορίνη, 16 δρομολόγια

  • Μύκονος, 7 δρομολόγια

  • Ζάκυνθος, 10 δρομολόγια

  • Ακτιο, 6 δρομολόγια, 1 νέο

  • Κεφαλονιά, 5 δρομολόγια, 1 νέο

  • Καλαμάτα, 5 δρομολόγια

  • Σκιάθος, 2 δρομολόγια

  • Κως, 7 δρομολόγια

Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία θα λειτουργήσει 4 βάσεις φέτος. Σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κέρκυρα θα σταθμεύουν 2 αεροπλάνα και στα Χανιά θα σταθμεύσει ένα, με τις εβδομαδιαίες συχνότητες να αυξάνονται από περίπου 450 σε περίπου 600.