Quantcast

Ε65: Ο δρόμος που ενώνει Ανατολική με Δυτική Ελλάδα - Μητσοτάκης: Προσωπικό στοίχημα

Μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης, καθώς δόθηκε λύση για το πολύπαθο Βόρειο Τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκ ευρώ.

Με αφορμή το «ξεμπλοκάρισμα» του σημαντικού αυτού έργου, κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, παρέστη σε ειδική εκδήλωση στα Τρίκαλα, καθώς και το εργοτάξιο της Ξυνιάδας. Στο κυβερνητικό κλιμάκιο μετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Μετά από μεθοδική δουλειά επί 18 μήνες, χωρίς μεγάλα λόγια και με αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Κυβέρνηση κατάφερε να πάρει το πράσινο φως ότι το έργο είναι συμβατό με το κοινοτικό δίκαιο. Το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες, όμως υπήρξε και προσωπική παρέμβαση του κ. Μητσοτάκη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο Ε65 θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Ο Ε65 αλλάζει προς το καλύτερο τις ζωές των ανθρώπων

Πρώτον, ο Ε65 αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων και να ενισχύσει την οδική ασφάλεια, η οποία αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνησή της Νέας Δημοκρατίας.

Θα συμβάλλει επίσης σε μετακινήσεις πιο φιλικές στο περιβάλλον και θα ενισχύσει τις συνδυαστικές, πολυτροπικές μεταφορές, καθώς η χώρα μας πρέπει να συνδέσει τα λιμάνια της με σύγχρονους οδικούς άξονες.

Ο Ε65 θα ενισχύσει την οικονομική, πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη, θα δώσει ώθηση στο εμπόριο και νέες προοπτικές στην αγροτική ανάπτυξη, σε πόλεις όπως τα Τρίκαλα και τα Γρεβενά, αλλά και στις ευρύτερες περιοχές της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας. Γεγονός που θα οδηγήσει σε περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες δουλειές.

Με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση

Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί ίσως την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση.

Τα τέσσερα εμβληματικά έργα, που ξεμπλοκάρουν

Ο Ε65 αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πλάνου έργων υποδομών σε όλη τη χώρα, άνω των 13 δισ. ευρώ. «Όλη η δουλειά που έχει γίνει εδώ και ενάμιση χρόνο αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Και το 2021, μπορεί να είναι για τη χώρα μας το έτος των υποδομών!», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Σημειωτέον ότι ο Ε65 δεν είναι το πρώτο ούτε το μόνο μεγάλο έργο που «ξεμπλοκάρει» η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Είναι γνωστή η κατάσταση που παρέλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Καμία ώριμη μελέτη για νέα έργα. Και κρίσιμα έργα, μπλοκαρισμένα.

Επί 18 μήνες, έγινε συστηματική δουλειά για να αλλάξει αυτή η εικόνα και με σταθερά βήματα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατάφερε να ξεμπλοκάρει τέσσερα εμβληματικά έργα:

  • Ε65.
  • Πάτρα – Πύργος.
  • Μετρό Θεσσαλονίκης.
  • Και Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας.

«Έχουμε επιταχύνει τους ρυθμούς εργασιών στο Νότιο Τμήμα του Ε65 κατά 50%»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε για το έργο:

«Μέσα σε ενάμιση χρόνο, έχουμε φτάσει την πρόοδο του έργου από το 13% που παραλάβαμε, στο 63%. Έχουμε ολοκληρώσει δηλαδή το μισό έργο, επιταχύνοντας τους ρυθμούς κατά 50%.

Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να επιθεωρήσουμε, με τον κ. Πρωθυπουργό, αυτό το εργοτάξιο. Ευχαριστώ ειλικρινά όσους δουλεύουν σκληρά για να υπάρχει αυτή η πρόοδος στο έργο. Και όλοι μας θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να συνεχίσουμε το ίδιο αποτελεσματικά».

Το ιστορικό του έργου

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξινιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).

Νότιο Τμήμα Ε65

Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου.

Βόρειο Τμήμα Ε65

Στις 18 Ιανουαρίου 2021 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων.

Η τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης και η κύρωση του σχετικού Νόμου από τη Βουλή θα προχωρήσει άμεσα.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια.

Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες, οι δύο εκ των οποίων θα κατασκευαστούν με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut and Cover) μήκους 264 και 180 μέτρων, ενώ οι άλλες δύο θα έχουν μήκος 65 και 400 μέτρα αντίστοιχα.

Θα κατασκευαστούν επίσης 31 γέφυρες / άνω διαβάσεις και έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.

Στον Ε65 θα υπάρχουν δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ), καθώς και ένας Μετωπικός Σταθμός διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν τέλος χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Mητσοτάκης: O δρόμος αυτός αποτέλεσε και ένα προσωπικό στοίχημα για μένα

«Είναι μία σπουδαία μέρα σήμερα, όχι μόνο για τα Τρίκαλα, όχι μόνο για τη Δυτική Θεσσαλία, αλλά για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι το εμβληματικό αυτό έργο Ε65, θα ολοκληρωθεί. Θα γίνει πράξη ένα όραμα πολλών δεκαετιών. Και αρκεί να κοιτάξει κανείς τον χάρτη, για να διαπιστώσει ότι ο Ε65, είναι ένας δρόμος ο οποίος πατάει πάνω στη σπονδυλική στήλη της Ελλάδας», τόνισε ο Πρωθυπουργός σε εκδήλωση για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα Ε65 η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Τσιτσάνη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις εντατικές προσπάθειες που έγιναν προκειμένου να ξεκινήσει το έργο που είχε μπλοκαριστεί από την ΕΕ. «Έχω κάνει πολλαπλές επικοινωνίες ο ίδιος με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και καταφέραμε και πείσαμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει τελικά το πράσινο φως για να μπορέσει να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν αυτό το σημαντικό έργο. Κάτι το οποίο δεν είχαμε καταφέρει εδώ και πολλά χρόνια και πολλοί θα πίστευαν -όταν ήρθαμε στα πράγματα- ότι δεν θα ήταν εφικτό να ολοκληρωθεί ποτέ ο Ε65 τουλάχιστον με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Επεσήμανε δε την ιδαίτερη σημασία που θα έχει ο Ε65 όχι μόνο για τα Τρίκαλα αλλά και για τη Δυτική Μακεδονία μετά την απολιογνιτοποίηση. «Η διαδικασία απολιγνιτοποίησης δημιουργεί εύλογη ανησυχία, αλλά ταυτόχρονα ανοίγει και σημαντικές νέες προοπτικές για τη Δυτική Μακεδονία. Προοπτικές που για να μπορέσουν όμως να γίνουν πράξη θα πρέπει να σπάσει και η απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας προς το Νότο και να είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμη προς την Αθήνα και προς όλη τη νότια Ελλάδα», τόνισε.

Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι θα προχωρήσει και η κατασκευή του φράγματος της Μεσοχώρας  και έκανε ειδική αναφορά στη σημασία της καθαρής ενέργειας στην εποχή που αναζητούμε τρόπους να μειώσουμε τις εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου.  «Θεωρώ αδιανόητο το ελληνικό δημόσιο να έχει δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε σημαντικά έργα υποδομής τα οποία παραμένουν αυτή τη στιγμή ημιτελή. Έχω δώσει την κατεύθυνση στο Υπουργείο, στον Κώστα Σκρέκα, ο οποίος ηγείται του  Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναλάβει η ΔΕΗ να επικαιροποιηθεί αμέσως η Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το φράγμα της Μεσοχώρας, έτσι ώστε να προχωρήσουμε σε νέα έγκριση περιβαλλοντικών όρων και το φράγμα της Μεσοχώρας επιτέλους να λειτουργήσει ως μεγάλο υδροηλεκτρικό έργο.Σε μία εποχή όπου αναζητούμε τρόπους να μειώσουμε τις εκπομπές του αερίου του θερμοκηπίου, σε μία εποχή όπου η καθαρή ενέργεια πρέπει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο ενεργειακό μας μείγμα, είναι απολύτως απαραίτητο, το τελευταίο ουσιαστικό μεγάλο έργο υποδομής που αφορά υδροηλεκτρική ενέργεια, να ολοκληρωθεί αυτοτελώς», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στην εκδήλωση μίλησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Δήμαρχος Τρικκαίων και Προεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης.

Στις τοποθετήσεις τους τόνισαν ότι τα Τρίκαλα μπαίνουν στον συγκοινωνιακό χάρτη και ότι πρόκειται για «μια μέρα που την ονειρευόμαστε πάρα πολλά χρόνια στην περιοχή» αφού πρόκειται για ένα έργο που συνδεει  την Ήπειρο με τη  Δυτική Μακεδονίας με τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα. Αναφέρθηκαν, επίσης, στις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται στη διάρκεια εκτέλεσης του έργου. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι σε 1,5 χρόνο η υλοποίηση του έργου έχει φτάσει από το 13 στο 63%” και αναφέρθηκε στην προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού  στην ΕΕ για να ξεμπλοκάρει η κατασκευή του.

Το έργο επιτρέπει την πλέον ανταγωνιστική και περιβαλλοντικά φιλική κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας στην Αδριατική), τα Δυτικά Βαλκάνια, και μέσω εκείνων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα. Σημειώνεται ότι ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007 και λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητόδρομου. Το Bόρειο Τμήμα  (Τρίκαλα – Εγνατία), μήκους 70,5χλμ, είχε μπλοκάρει. Η Ε.Ε., ύστερα από έντονες προσπάθειες και παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού, ενέκρινε τη χρηματοδότηση του αναδόχου για την κατασκευή του, ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς και  έγινε τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατ.€, διάρκεια κατασκευής 3 χρόνια με διατομή 2+2 λωρίδες και ΛΕΑ.

To κυβερνητικό κλιμάκιο που συνοδεύει τον Πρωθυπουργό αποτελείται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωνσταντίνο Σκρέκα, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης,  Σπύρο – Παναγιώτη Λιβανό, τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, Στέλιο Πέτσα, τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού, Θανάση Κοντογεώργη, τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, τον Διευθύνων Σύμβουλο της ΔΕΗ, Γιώργο Στάσση και τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ, Ανδρέα Λυκουρέντζο.

Παρών στην εκδήλωση που έγινε στα Τρίκαλα ήταν, επίσης, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας και Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού:

«Κύριε Δήμαρχε, κύριοι Περιφερειάρχες, κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, φίλες και φίλοι, είναι πράγματι μία σπουδαία μέρα σήμερα, όχι μόνο για τα Τρίκαλα, όχι μόνο για τη Δυτική Θεσσαλία, αλλά για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι το εμβληματικό αυτό έργο Ε65, θα ολοκληρωθεί. Θα γίνει πράξη ένα όραμα πολλών δεκαετιών. Και αρκεί να κοιτάξει κανείς τον χάρτη, για να διαπιστώσει ότι ο Ε65, είναι ένας δρόμος ο οποίος πατάει πάνω στη σπονδυλική στήλη της Ελλάδας. Έχει την δικιά του ξεχωριστή σημασία για τις τρεις περιφέρειες στις οποίες αναφέρθηκα. Έχει μία ιδιαίτερη σημασία εδώ για τη Δυτική Θεσσαλία, διότι θα σπάσει επιτέλους οριστικά η απομόνωση των Τρικάλων, προς βορρά αλλά και προς Νότο, θα ενωθούν με την Εγνατία, αλλά και με τον πυρήνα της κεντρικής Ελλάδας. Και βέβαια αγαπητέ Περιφερειάρχα Δυτικής Μακεδονίας, έχει και μία ξεχωριστή σημασία το έργο αυτό για τη δική σου περιφέρεια. Καθώς η διαδικασία απολιγνιτοποίησης δημιουργεί εύλογη ανησυχία, αλλά ταυτόχρονα ανοίγει και σημαντικές νέες προοπτικές για τη Δυτική Μακεδονία. Προοπτικές που για να μπορέσουν όμως να γίνουν πράξη θα πρέπει να σπάσει και η απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας προς το Νότο και να είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμη προς την Αθήνα και προς όλη τη νότια Ελλάδα.

Και αυτό ακριβώς κάνει ο Ε65 και το ίδιο βέβαια ισχύει και για την περιφέρεια της Ηπείρου, καθώς τώρα προστίθεται ένας ακόμα δρόμος, ο οποίος θα συνδέει την Ήπειρο με τη Νότια Ελλάδα, με την Αθήνα. Θέλω να γνωρίζετε ότι για να μπορέσει να γίνει πράξη αυτό το έργο, έγινε πάρα πολύ σημαντική δουλειά από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά και τον Υπουργό, Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα, Γιώργο Καραγιάννη, διότι πίστεψαν όπως πιστέψαμε όλοι σε αυτό το έργο. Και, βέβαια, θέλω να ξέρετε, επίσης, ότι από την πρώτη στιγμή που ήρθαμε στα πράγματα, ο δρόμος αυτός αποτέλεσε και ένα προσωπικό στοίχημα για μένα.

Έχω κάνει πολλαπλές επικοινωνίες ο ίδιος με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και καταφέραμε και πείσαμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει τελικά το πράσινο φως για να μπορέσει να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν αυτό το σημαντικό έργο. Κάτι το οποίο δεν είχαμε καταφέρει εδώ και πολλά χρόνια και πολλοί θα πίστευαν -όταν ήρθαμε στα πράγματα- ότι δεν θα ήταν εφικτό να ολοκληρωθεί ποτέ ο Ε65 τουλάχιστον με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης.

Είμαστε έτοιμοι, λοιπόν, να προχωρήσουμε και να προχωρήσουμε με μεγάλη ταχύτητα. Ως προς την προστιθέμενη αξία του έργου, τις θέσεις εργασίας, δεν χρειάζεται να πω πολλά, τα είπε ο κύριος Περιστέρης, αλλά θα σταθώ πολύ περισσότερο στις μελλοντικές προοπτικές που ο δρόμος αυτός ανοίγει για τις τρεις περιφέρειες τις οποίες ποια θα συνδέει. Και ειδικά εδώ για τα Τρίκαλα, για τα ορεινά Τρίκαλα, για τα πολύ όμορφα βουνά σας τα οποία και αυτά πια αγαπητέ Δήμαρχε θα γίνουν πολύ πιο εύκολα προσβάσιμα και γιατί όχι και να μη γνωρίσουν και αυτά την ανάπτυξη που έχουν γνωρίσει άλλες ορεινές περιοχές της χώρας. Γνωρίζετε πολύ καλά την πίστη μου στην ανάγκη η χώρα να μπορεί να προσελκύει επενδύσεις που δεν συνδέονται μόνο με τον ήλιο και με τη θάλασσα, αλλά συνδέονται και με τα πολύ όμορφα βουνά μας.

Να έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε επισκεψιμότητα 365 μέρες το χρόνο και πιστεύω ότι όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος θα είναι πολύ πιο εύκολο να έρχονται συμπολίτες μας, αλλά και ξένοι επισκέπτες στα Τρίκαλα και να γνωρίζουν αυτή την πανέμορφη περιοχή της πατρίδας μας. Θέλω, επίσης, να πω μία κουβέντα για ένα ζήτημα το οποίο έθεσαν οι Περιφερειάρχες και αφορά στα μεγάλα έργα υποδομής που συνδέονται με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο με αυτό το έργο το οποίο αποκαλούμε «εκτροπή του Αχελώου».

Θεωρώ αδιανόητο το Ελληνικό Δημόσιο να έχει δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε σημαντικά έργα υποδομής τα οποία παραμένουν αυτή τη στιγμή ημιτελή. Έχω δώσει την κατεύθυνση στο Υπουργείο, στον Κώστα Σκρέκα, ο οποίος ηγείται του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναλάβει η ΔΕΗ να επικαιροποιηθεί αμέσως η Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το φράγμα της Μεσοχώρας, έτσι ώστε να προχωρήσουμε σε νέα έγκριση περιβαλλοντικών όρων και το φράγμα της Μεσοχώρας επιτέλους να λειτουργήσει ως μεγάλο υδροηλεκτρικό έργο.

Σε μία εποχή όπου αναζητούμε τρόπους να μειώσουμε τις εκπομπές του αερίου του θερμοκηπίου, σε μία εποχή όπου η καθαρή ενέργεια πρέπει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο ενεργειακό μας μείγμα, είναι απολύτως απαραίτητο, το τελευταίο ουσιαστικό μεγάλο έργο υποδομής που αφορά υδροηλεκτρική ενέργεια, να ολοκληρωθεί αυτοτελώς. Θα συνεισφέρει παραπάνω από 160 MW  σταθερής ενέργειας στο σύστημα, θα έχει σημαντική αντιπλημμυρική, θα αποφέρει σημαντική αντιπλημμυρική βοήθεια σε όλη τη λεκάνη απορροής και βέβαια γιατί όχι θα δημιουργήσει όπως έχει γίνει αγαπητέ Κώστα, στη Λίμνη Πλαστήρα, ενδεχομένως, ένα νέο πόλο επίσκεψης σε μία περιοχή, η οποία για τους πιο πολλούς από εμάς τουλάχιστον είναι παντελώς άγνωστη.

Θα προχωρήσουμε, λοιπόν, στην ολοκλήρωση του έργου της Μεσοχώρας και θα εξετάσουμε -όπως γνωρίζετε- τα ζητήματα της μερικής εκτροπής του Αχελώου, είναι ζητήματα εξαιρετικά σύνθετα, με πάρα πολλές δικαστικές εκκρεμότητες οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν. Η Μεσοχώρα, όμως, αποτελεί το πρώτο βήμα είναι αναγκαία όχι κατ’ ανάγκη την ικανή συνθήκη για να επανεξετάσουμε το έργο της μερικής μεταφοράς υδάτων από τη Δυτική Ελλάδα στη Θεσσαλία.

Κλείνω, κυρίες και κύριοι, λέγοντάς σας, ότι για μένα αυτή είναι μία σημαντική μέρα, είναι μία σπουδαία μέρα, καθώς ο Ε65 αποτελούσε ουσιαστικά ίσως την τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα ως προς τα οδικά έργα που αναφέρονται στην ηπειρωτική Ελλάδα. Μαζί με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες που κληρονομήσαμε ως κυβέρνηση, αναφέρομαι ενδεικτικά στο τμήμα Πάτρα – Πύργου, αλλά και στο βόρειο οδικό άξονα, στην Κρήτη, θα προχωρήσουμε ταχύτατα, ώστε η πατρίδα μας σε όλη της την έκταση να έχει ως προς τα δίκτυα κορμών, αξιόπιστους, οικονομικούς, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους. Έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στις ελληνικές εταιρείες, οι οποίες θα ολοκληρώσουν τα έργα αυτά και πιστεύω, ότι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ έχει πλήρη αίσθηση της ευθύνης στους δικούς του ώμους και στους ώμους της εταιρείας του, ώστε το έργο αυτό να ολοκληρωθεί εντός προϋπολογισμού και εντός χρονοδιαγραμμάτων. Οι ελληνικές εταιρείες έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ολοκληρώνουν τέτοια έργα, να ξεπερνούν τις οποίες τεχνικές δυσκολίες και βέβαια είναι σημαντικό αυτό να προσφέρουν σημαντική προστιθέμενη αξία κυρίως στις τοπικές κοινωνίες.

Ως προς τις θέσεις εργασίας, την προμήθεια των τοπικών υλικών, ενθαρρύνω πάντα τις κατασκευαστικές εταιρείες να συνεργάζονται με τοπικούς εργολάβους, υπεργολάβους, να έχουν να ενσωματώνουν στα έργα τους τοπική προστιθέμενη αξία. Εύχομαι και ελπίζω να ξαναβρεθούμε, εδώ στα Τρίκαλα, για να μπορέσουμε πια να εγκαινιάσουμε αυτό το εμβληματικό, αυτό το πάρα πάρα πολύ σημαντικό έργο, για την περιοχή των Τρικάλων, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ακόμα μία φορά ότι και εγώ προσωπικά, αλλά και το Υπουργείο, παρακολουθούμε πολύ στενά την εξέλιξη όλων των μεγάλων έργων, τα οποία θα τα ολοκληρώσουμε όπως ακριβώς έχουμε δεσμευτεί, διότι όπως είπε και ο Περιφερειάρχης σας, ο κύριος Αγοραστός, τα καλύτερα λόγια είναι τα έργα και μας αρέσει πάντα να μιλάμε με τα έργα μας.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός περπάτησε σε κεντρικούς δρόμους των Τρικάλων, όπου είχε την ευκαιρία να μιλήσει με πολίτες, αλλά και επαγγελματίες και να συζητήσει τους προβληματισμούς τους. Ο κ. Μητσοτάκης συνομίλησε με πολίτες, που περίμεναν τη σειρά τους έξω από κεντρικό μαγαζί τηρώντας τα μέτρα προστασίας, με μαθητές δημοτικού για την επιστροφή τους στο σχολείο, ενώ φωτογραφήθηκε με άνδρες και γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας, οι οποίοι χρησιμοποιούν ποδήλατα στον πεζόδρομο της πόλης. Ακόμη μίλησε με πολλούς καταστηματάρχες σε μικρά μαγαζιά της πόλης, και σταματώντας έξω από κεντρικό καφέ συζήτησε με τον ιδιοκτήτη για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της εστίασης.