Quantcast

Οι τελευταίες εξελίξεις με το Ελεγκτικό Συνέδριο στο διαγωνισμό για τα 300 λεωφορεία

Την περασμένη Τρίτη 23 Μαρτίου, συνεδρίασε το Ελεγκτικό Συνέδριο και ανακάλεσε την πράξη του 6ου κλιμακίου του, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό για τα 300 λεωφορεία με leasing. Απεφάνθη δηλαδή οριστικά ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις συμβάσεις και μπορεί να προχωρήσει η υπογραφή τους.

Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο πρώτο 10ήμερο Απριλίου θα αρχίσουν να προστίθενται άλλα 300 λεωφορεία στο στόλο του ΟΣΥ. Πρώτα θα πρέπει να προχωρήσει η υπογραφή των συμβάσεων και οι διαδικασίες για τη μετατροπή των παραθύρων και τις πινακίδες των οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο για τη διαδικασία του leasing από το Νοέμβριο, καθώς και ότι όλες οι συμβάσεις περνούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο για λόγους διαφάνειας. Ως γνωστόν, η διαδικασία είχε παγώσει προσωρινά εξαιτίας μίας παρανόησης για τα παράθυρα των λεωφορείων. Ξεκαθαρίζεται ότι το δημόσιο δεν θα παραλάβει κανένα όχημα χωρίς ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.

Η εικόνα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σε αριθμούς

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μετααφορών και Υποδομών η νέα κυβέρνηση έχει παραλάβει 850 λεωφορεία στο δρόμο και σήμερα υπάρχουν μέχρι και 1300. Αύξηση 53%.

Τα ίδια στοιχεία αναφέρουν ότι σήμερα γίνονται 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων την ημέρα, ενώ παράλληλα έχει ενισχυθεί ο στόλος με 200 λεωφορεία μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ.

Παράλληλα εντάσσονται στο δυναμικό και άλλα 300 λεωφορεία με leasing, τα οποία θα ενισχύσουν 16 συγκεκριμένες γραμμές, όπου παρουσιάζονται προβλήματα, όπως πχ το 040.

Οσον αφορά την Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, είχαν παραληφθεί 235 λεωφορεία στο δρόμο, ενώ σήμερα έχουν φτάσει στα 454. Σχεδόν διπλάσια.

Η αλήθεια για τις επισκευές λεωφορείων

Πηγές του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, απαντώντας στον ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζει ότι η Κυβέρνηση θα μπορούσε να ανατάξει περισσότερα οχήματα και δεν το κάνει, απαντούν ότι τα λεωφορεία της Αθήνας είναι κατά μέσο όρο ηλικίας 18 και 19 ετών. Όσα ήταν δυνατόν να επισκευαστούν, έχουν βγει στο δρόμο. Χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια των επιβατών.

Τέλος αναφέρουν ότι «επί Κυβέρνησης ΝΔ αυξήθηκαν μάλιστα οι δαπάνες συντήρησης κατά 200% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019.  Αντίθετα επί ΣΥΡΙΖΑ οι αγορές ανταλλακτικών για τον στόλο της ΟΣΥ είχαν μειωθεί σημαντικά (κατά 26,63%), σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό».