Quantcast

Οικονόμου: Δέσμευση η ταχεία και ασφαλής επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων

«Η κυβέρνηση από την πρώτη κιόλας στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη ανέλαβε μία διττή δέσμευση: αφενός την ενεργή συνδρομή στην πλήρη διαλεύκανση των αιτιών που προκάλεσαν το δυστύχημα ώστε να αποδοθούν οι δέουσες ευθύνες και να πληροφορηθεί ο ελληνικός λαός ποιοι είναι οι υπεύθυνοι και αφετέρου την ταχεία και ασφαλή επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, ξεκινώντας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Ανέφερε ότι χθες ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το δυστύχημα των Τεμπών. Ανάμεσα στα άλλα υπογράμμισε καταθέτοντας και τα σχετικά έγγραφα ότι έχει παραληφθεί τον Νοέμβριο του 2022 κι έκτοτε έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο δηλαδή στο σταθμό της Λάρισας. Οπότε ήταν υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία πάνω στον πίνακα κάτι που δυστυχώς δεν έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ.

Πρόσθεσε ότι ο κ. Γεραπετρίτης παρουσίασε με επίσημα στοιχεία τι ακριβώς παραδόθηκε από τη σύμβαση του 2014 που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016 αλλά πήρε πολλές παρατάσεις.

Απαντώντας στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι είχε παραδοθεί ένα ποσοστό της τάξης του 70% περίπου του έργου εξήγησε ότι παραδίδω ένα έργο σημαίνει ότι παραδίδω σε χρήση και όχι ότι έχει γίνει πρόβλεψη για να εκταμιευθούν ποσά. «Επομένως είναι παντελώς ανυπόστατος ο ισχυρισμός ότι είχε παραδοθεί το 70% του έργου. Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου αλλά κι απ' αυτό που παραδόθηκε το 15% ξανάγινε πάλι από την αρχή γιατί είχε σοβαρά προβλήματα το 2021. 'Αρα το 2016 παραδόθηκε λειτουργικό μόλις το 18% του έργου, από τον Σεπτέμβριο του 2017 έως και το 2019 δεν υπήρξε καμία απολύτως πράξη. Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής σε ποσοστό 52%. Έτσι σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί και λειτουργεί το 70% του έργου. 'Αρα έως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά το 8%, από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα το υπόλοιπο 52% του έργου».

Πρόσθεσε ότι σήμερα οι συμβάσεις για την τεχνολογική αναβάθμιση είναι σε εξέλιξη και προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Ο πρωθυπουργός έχει επικοινωνία με τη μητρική εταιρεία την Alstom Γαλλίας κι έλαβε διασφαλίσεις για μη-καθυστερήσεις έτσι ώστε από τον Οκτώβριο όλο το δίκτυο Αθήνας - Θεσσαλονίκης να έχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Είπε ακόμη ότι πέρα από τη χθεσινή ενημέρωση η κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ με επιστολή της προς τον Πρόεδρο της Βουλής ζήτησε την περασμένη Τρίτη τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας προκειμένου να ενημερωθούν τα μέλη της για την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 που αφορά την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση.

«Και με την κίνηση αυτή δείχνουμε την ξεκάθαρη βούλησή μας να φωτιστούν όλες οι πτυχές σε όλο το βάθος αυτής της υπόθεσης. Και αυτό σε αντίθεση με την αντιπολίτευση που στοιχίστηκε στη γραμμή φταίνε οι πριν και φταίνε και οι επόμενοι».

Για να σταματήσει δε η πολιτική σπέκουλα όπως είπε θέλησε να διευκρινίσει ότι «ο πρωθυπουργός έχει σαφή εικόνα και άριστη γνώση των δομικών προβλημάτων και των αδυναμιών στο κράτος μας αλλά και στη χώρα μας εν γένει. Και είναι προσηλωμένος στην αντιμετώπισή τους, με σχέδιο αλλά και με ισχυρή πολιτική βούληση είτε αυτό αφορά τη θωράκιση της χώρας, είτε αφορά την οικονομία και την αγορά εργασίας, είτε αφορά τις παθογένειες του κράτους και τα προβλήματα της δημόσιας διοίκησης, είτε αφορά τα εισοδήματα των πολιτών, την υγεία και άλλα. Ξέρει τι έγινε. Ξέρει τι μένει να γίνει και πώς θα γίνει. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους σιδηρόδρομους. Ο πρωθυπουργός γνώριζε ότι παραλάβαμε μια υποδομή που ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016 λειτουργούσε σε ένα ποσοστό μικρότερο από το 30%».Είπε ότι γνώριζε για τις προσπάθειες ξεμπλοκαρίσματος, για το πώς έφθασε το έργο στο 70% αλλά και για τα προβλήματα, και τις αδυναμίες στο σιδηρόδρομο. «Γνώριζε λοιπόν και αναγνώρισε και τη δική μας ευθύνη έμπρακτα χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις. Δεν ξέρει όμως και κανείς πρωθυπουργός δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για τις συμπεριφορές και τις πρακτικές συγκεκριμένων προσώπων. Δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει ποιος ήταν βάρδια εκείνο το βράδυ στη Λάρισα, πώς διαμορφώνονται οι βάρδιες, ούτε για το χάος που επικρατούσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για υπαλλήλους οι οποίοι δεν τηρούν τους κανονισμούς και φέρονται εκτός πλαισίου».

Υπογράμμισε ότι το μέγεθος της τραγωδίας δεν συνάδει με τις λαϊκιστικές αντιπολιτευτικές προσεγγίσεις του ζητήματος αυτού.

Είπε επίσης ότι όσον αφορά τα αίτια του δυστυχήματος αναδεικνύονται μεταξύ άλλων οι παθογένειες που χαρακτηρίζουν ένα τμήμα του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, τις οποίες η κυβέρνηση προσπαθεί με συνέπεια και αποφασιστικότητα να αντιμετωπίσει.

Αναφέρθηκε στο σημείο αυτό σε 12 κρίσιμους νόμους όπως είπε για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του κράτους, στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης των παθογενειών του βαθέως κράτους στους οποίους ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ ψήφισαν όχι.

«Κανένας δεν μπορεί να φθάσει στο μέλλον από το μονοπάτι του χθες. Οι πολίτες γνωρίζουν ότι πρέπει να κάνεις κάτι καινούργιο αν θες να δεις κάτι καινούργιο», τόνισε ο κ. Οικονόμου.

Αναφέρθηκε στη συνέχεια στην πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πέρασε στον προγραμματισμό για τη σταδιακή επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση προχωρά στην εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου. Η αρχή θα γίνει στις 22 Μαρτίου, όπως είπε με γνώμονα την ασφαλή επανεκκίνηση και θα τεθούν σε εφαρμογή μια σειρά από παρεμβάσεις σε πέντε ενότητες.

Ακολούθως μίλησε για την έναρξη εφαρμογής του προσωπικού βοηθού για άτομα με αναπηρία αλλά και για το νόμο για τις μεταμοσχεύσεις και τη δημιουργία Ογκολογικού Κέντρου Παίδων.

Και έκλεισε την εισαγωγική τοποθέτησή του αναφερόμενος στην επιθετική αύξηση του κόστους χρήματος από τις κεντρικές τράπεζες πολλών κρατών προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του πληθωρισμού που προκαλεί αναταράξεις στον τραπεζικό κλάδο στις ΗΠΑ αλλά και σε ευρωπαϊκούς ομίλους, με τους πιο ευάλωτους απ' αυτούς να δέχονται ισχυρές πιέσεις.

Αναλυτικά κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε:

«Άπλετο φως σε ό,τι αφορά την τραγωδία»

Η κυβέρνηση, από την πρώτη κιόλας στιγμή της τραγωδίας στα Τέμπη, ανέλαβε μια διττή δέσμευση. Αφενός την ενεργή συνδρομή στην πλήρη διαλεύκανση των αιτιών που προκάλεσαν το δυστύχημα, ώστε να αποδοθούν οι δέουσες ευθύνες και να πληροφορηθεί ο ελληνικός λαός ποιοι είναι υπεύθυνοι και αφετέρου την ταχεία και ασφαλή επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων.

Με στόχο την πλήρη ενημέρωση των αρμόδιων Επιτροπών της Βουλής ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Γεραπετρίτης, ενημέρωσε χθες τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Ανάμεσα στα άλλα, υπογράμμισε -καταθέτοντας και τα σχετικά έγγραφα- ότι είχε παραληφθεί το Νοέμβριο του 2022 και έκτοτε έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο, οπότε ήταν υποχρέωση των σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία πάνω στον πίνακα, κάτι που δυστυχώς δεν έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ.

Ο κ. Γεραπετρίτης παρουσίασε -με επίσημα στοιχεία- τι ακριβώς παραδόθηκε από τη σύμβαση του 2014, που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016, αλλά πήρε πολλές παρατάσεις. Απαντώντας στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι είχε παραδοθεί ένα ποσοστό της τάξεως του 70% του έργου, εξήγησε ότι «παραδίδω ένα έργο» σημαίνει παραδίδω σε χρήση και όχι ότι έχει γίνει πρόβλεψη για να εκταμιευθούν ποσά.

Επομένως, είναι παντελώς ανυπόσταστατος ο ισχυρισμός ότι είχε παραδοθεί το 70% του έργου. Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου, αλλά και από αυτό που παραδόθηκε, το 15% ξανάγινε από την αρχή μετά το 2021, καθώς παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα. 'Αρα το 2016 παραδόθηκε το 18% του έργου, στην ουσία αυτό λειτουργούσε. Από το Σεπτέμβριο 2017 και έως το 2019 δεν υπήρξε καμία απολύτως πράξη.

Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε το πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής σε ποσοστό 52%. Έτσι, σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί και λειτουργεί το 70% του έργου. 'Αρα, έως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά το 18% του έργου, από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα το υπόλοιπο 52% του έργου.

Σήμερα, οι συμβάσεις για την τεχνολογική αναβάθμιση είναι σε εξέλιξη και προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Ο Πρωθυπουργός είχε επικοινωνία με την μητρική εταιρεία, την Alstom Γαλλίας και έλαβε διασφαλίσεις για μη καθυστερήσεις, έτσι ώστε από τον Οκτώβριο όλο το δίκτυο Αθήνας - Θεσσαλονίκης να έχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Πέρα από την ενημέρωση που έγινε χθες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, με επιστολή της προς τον Πρόεδρο της Βουλής ζήτησε, την περασμένη Τρίτη, τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προκειμένου να ενημερωθούν τα μέλη της για την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 που αφορά την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση. Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας είναι να παραβρεθούν και να ενημερώσουν στην Επιτροπή οι πρώην υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Χρυσοχοΐδης, ο κ. Σπίρτζης, ο κ. Καραμανλής και ο νυν υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Γεραπετρίτης.

Και με την κίνηση αυτή δείχνουμε την ξεκάθαρη βούληση μας να φωτιστούν όλες οι πτυχές σε όλο το βάθος αυτής της υπόθεσης. Και αυτό σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ, που στοιχίστηκε στη γραμμή «φταίνε οι πριν και οι επόμενοι», και ζητούσε να δώσουν εξηγήσεις αφενός ο κ. Χατζηδάκης και αφετέρου ο κ. Καραμανλής, ενώ αρνούνταν την παρουσία στην Επιτροπή του κ. Σπίρτζη, του υπουργού, δηλαδή, που επί 4,5 χρόνια ήταν επιφορτισμένος με την υλοποίηση της σύμβασης 717.

Και για να σταματήσει η πολιτική σπέκουλα, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ο πρωθυπουργός έχει σαφή εικόνα και άριστη γνώση των δομικών προβλημάτων και των αδυναμιών στο Κράτος μας, αλλά και στη χώρα μας εν γένει. Και είναι προσηλωμένος στην αντιμετώπισή τους με σχέδιο, αλλά και με ισχυρή πολιτική βούληση. Είτε αυτό αφορά τη θωράκιση της χώρας, είτε αφορά την οικονομία και την αγορά εργασίας, είτε αφορά τις παθογένειες του Κράτους και τα προβλήματα της δημόσιας διοίκησης, είτε αφορά τα εισοδήματα των πολιτών, την υγεία κ.α. Ξέρει τι έγινε, τι μένει να γίνει και πώς θα γίνει. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους σιδηρόδρομους. Ο πρωθυπουργός γνώριζε ότι παραλάβαμε μια υποδομή που ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016, λειτουργούσε σε ένα ποσοστό μικρότερο από το 30%. Γνώριζε τις προσπάθειες για το ξεμπλοκάρισμα και την υλοποίηση της σύμβασης και πώς έφτασε το έργο στο 70%, για τα προβλήματα, τις αδυναμίες στο σιδηρόδρομο. Γνώριζε, λοιπόν και αναγνώρισε και τη δική μας ευθύνη, έμπρακτα χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις. Δεν ξέρει όμως, και κανείς πρωθυπουργός δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει, για τις συμπεριφορές και τις πρακτικές συγκεκριμένων προσώπων, ποιος ήταν βάρδια εκείνο το βράδυ στη Λάρισα, πως διαμορφώνονται οι βάρδιες, για το χάος που επικρατούσε στο Σταθμαρχείο της Λάρισας, για υπαλλήλους οι οποίοι δεν τηρούν τους κανονισμούς και φέρονται εκτός πλαισίου.

Και νομίζω ότι το μέγεθος της τραγωδίας αλλά και η ευθύνη και η σοβαρότητα που πρέπει να υπάρξει, έτσι ώστε να μην επιτρέψουμε καμιά συγκάλυψη, αλλά να οδηγηθούμε και στην πλήρη ανασυγκρότηση των σιδηροδρόμων δεν συνάδει με τις λαϊκιστικές αντιπολιτευτικές προσεγγίσεις του ζητήματος αυτού.

Σε ό,τι αφορά στα αίτια του δυστυχήματος αναδεικνύονται, ανάμεσα σε άλλα, τόσο από τα ηχητικά ντοκουμέντα και τις μαρτυρίες που έρχονται στη δημοσιότητα όσο και από τις διώξεις που ασκούνται, οι παθογένειες που χαρακτηρίζουν ένα τμήμα του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Παθογένειες και συμπεριφορές που η Κυβέρνησή μας προσπαθεί με συνέπεια και αποφασιστικότητα, θα έλεγα, να αντιμετωπίσει. Όχι πάντα με την ταχύτητα, όχι πάντα με την επιτυχία που θα θέλαμε, αλλά με ξεκάθαρη βούληση και με συγκεκριμένες θεσμικές παρεμβάσεις στην κατεύθυνση αυτή. Κατεύθυνση που άλλες πολιτικές δυνάμεις δεν ακολουθούν, αλλά επιμένουν να υπερασπίζονται τις παθογένειες που ανέφερα με πείσμα και εμμονές. Θα αναφερθώ σε 12 κρίσιμους νόμους για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του Κράτους, 12 νόμους που όλοι τους ήταν στην κατεύθυνση αντιμετώπισης των παθογενειών του βάθεος κράτους καθυστερήσεων, συντεχνιασμού, έλλειψης κινήτρων, απουσίας αξιολόγησης. Σε αυτούς τους νόμους , ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ ψήφισαν όχι, προστατεύοντας πολιτικά τους πυρήνες του βαθέος αναχρονιστικού και αντιδραστικού κράτους.

Συγκεκριμένα:

-Ο νόμος 4622/2019 για το επιτελικό κράτος / σύσταση εθνικής αρχής διαφάνειας ως φορέα που συγκεντρώνει το σύνολο των αρμοδιοτήτων εσωτερικού ελέγχου και την εποπτεία των πειθαρχικών διαδικασιών, στο νόμο αυτό τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ, όσο και το ΠΑΣΟΚ καταψήφισαν επί της αρχής και επί του συνόλου.

-Την ίδια στάση τήρησαν στο νόμο 4765/2021 για τον εκσυγχρονισμό των προσλήψεων στο Δημόσιο και την ενίσχυση του ΑΣΕΠ, αλλά και στο νόμο 4782/2021 για την επιτάχυνση στην υλοποίηση των δημοσίων συμβάσεων.

-Στο νόμο 4795/2021 για το ολοκληρωμένο ρυθμιστικό πλαίσιο εσωτερικού ελέγχου μέσα στους φορείς του Δημόσιου και τη θέσπιση συμβούλου ακεραιότητας, ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε επί της αρχής και δήλωσε παρών επί του συνόλου, ενώ το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε και επί της αρχής και επί του συνόλου.

-Στο νόμο 4807/2021 για την ηλεκτρονική πλατφόρμα παρακολούθησης πειθαρχικών διαδικασιών στο Δημόσιο, ο ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε παρών, ενώ το ΠΑΣΟΚ ψήφισε υπέρ.

-Στο νόμο 4823/2021 για την αναβάθμιση και αξιολόγηση δομών, προγραμμάτων σπουδών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε επί της αρχής και του συνόλου, ενώ το ΠΑΣΟΚ δήλωσε παρών τόσο επί της αρχής, όσο και επί του συνόλου.

Την ίδια στάση ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ κράτησαν στο νόμο 4829/2021 για το πλαίσιο ρύθμισης της επικοινωνίας Δημόσιου με κέντρα επιρροής και εκπροσώπους συμφερόντων με σκοπό τη διασφάλιση της ακεραιότητας και της λογοδοσίας στο Δημόσιο.

-Στο νόμο 4915/2022 για την καταπολέμηση της διαφθοράς στο Δημόσιο και επιτελικά στελέχη, στο νόμο 4940/2022, νόμος που έβαζε σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων, στο νόμο 4990/2022 για την προστασία μαρτύρων δημοσίου συμφέροντος για παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου και στο νόμο 5003/2022 για τη θέσπιση πλαισίου διαχείρισης κινδύνων κατά την παροχή δημοσίων υπηρεσιών, όργανα διαχείρισης κινδύνων, διαδικασίες εντοπισμού κοκ., αναβάθμιση και αξιολόγηση εκ νέου του σχολείου, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ καταψήφισαν επί της αρχής και επί του συνόλου.

Τέλος, στο νόμο 5027/2023 για το σύστημα καινοτομίας δημόσιου τομέα, ο ΣΥΡΙΖΑ απείχε, ενώ το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε και επί της αρχής και επί του συνόλου.

Κανένας δεν μπορεί να φτάσει στο μέλλον από το μονοπάτι του χθες. Οι πολίτες γνωρίζουν ότι πρέπει να κάνεις κάτι καινούργιο, αν θες να δεις κάτι καινούργιο. Και το καινούργιο θα έλθει από εκείνους που έχουν δώσει τεκμήρια αποφασιστικότητας, αλλά και πολιτικής βούλησης να πάει ο τόπος παρακάτω.

Αντίθετα, ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας, στην τηλεοπτική του συνέντευξη πρόσφατα, απεμπόλησε ενσυνείδητα και εμπρόθετα την ευκαιρία, υπό το βάρος μάλιστα μιας τεράστιας τραγωδίας, εκτός από την αναμενόμενη κριτική του, να προβεί με γενναιότητα και εντιμότητα στη δέουσα αυτοκριτική. Επέλεξε, για μια ακόμη φορά, να κινηθεί στις τακτικές και στο μονοπάτι του χθες: μεγάλα κενά λόγια περί ευθύνης -με την οποία μας είπε ότι δήθεν δεν έχει τσακωθεί- αλλά καμιά απάντηση, καμιά ανάληψη ευθύνης για την αδράνεια και την κωλυσιεργία των κυβερνήσεών του. Για άλλη μια φορά καταφέρθηκε εναντίον του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, του κ. Ντογιάκου. Επανέλαβε, δηλαδή, ουσιαστικά ότι εμπιστεύεται τη Δικαιοσύνη, μόνον όταν οι αποφάσεις της είναι σύμφωνες με τις προτιμήσεις και τις πολιτικές του επιδιώξεις. Και αυτό κάνει συστηματικά ο κ. Τσίπρας, αυτό κάνει συστηματικά ο ΣΥΡΙΖΑ σε όλες τις μεγάλες υποθέσεις που απασχολούν την κοινή γνώμη.

Παρότι επιχείρησε μια βουτιά πολλές δεκαετίες πίσω για να μιλήσει για το Κράτος, δεν είπε ούτε κουβέντα για την ανάγκη αξιολόγησης στο Δημόσιο, για την επιβεβλημένη ρήξη με λογικές ασυδοσίας και παλαιοσυνδικαλισμού, που επιχειρούν να κρατήσουν το ελληνικό Κράτος δέσμιο σε κουλτούρες και τακτικές του χθες. Ειδικά σε ό,τι αφορά τις παθογένειες του κράτους. Οι πολίτες γνωρίζουν πότε έγιναν βήματα σημαντικής βελτίωσης στη λειτουργία του. Ξέρουν ποια ήταν αυτά και ποιοι τα έκαναν.

Ξέρουν επίσης και ποιοι ήταν και παραμένουν σφιχταγγαλιασμένοι με όσους δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα από τα κακώς κείμενα. Οι πολίτες ξέρουν ποιοι είναι αυτοί που ανεξάρτητα από το ύφος που ανάλογα με την περίσταση χρησιμοποιούν είναι οι σταθεροί πολιτικοί εκφραστές όλων εκείνων που παλεύουν να κρατήσουν το ελληνικό Κράτος, το ελληνικό δημόσιο δέσμιο των χειρότερων εποχών του. Η διαδρομή τους, τα πεπραγμένα τους, η στάση τους απέναντι σε κάθε προσπάθεια βελτίωσης, αλλαγής, όπως οι νόμοι που προηγουμένως ανέφερα, είναι η τρανότερη απόδειξη του ότι ούτε θέλουν, ούτε μπορούν να αλλάξουν τίποτα από τα κακώς κείμενα. Και παρότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κ. Τσίπρας, θέλει να εμφανίζεται σαν ανεύθυνος και ισχυρίζεται δήθεν ότι τα 4,5 χρόνια που κυβέρνησε είναι ένα μικρό διάστημα, η αλήθεια -την οποία δεν αναγνωρίζει και την οποία δεν σχολιάζει- είναι στο στενό ηγετικό πυρήνα του ΣΥΡΙΖΑ φιλοξενούνται μια σειρά ηγετικών στελεχών του ΠΑΣΟΚ, τα οποία αποτελούσαν τους πυλώνες του φαύλου κρατισμού. Την τεχνογνωσία αυτή, τις διασυνδέσεις τους, τη νοοτροπία τους έχει υιοθετήσει και υποστηρίζει σήμερα και ο ΣΥΡΙΖΑ.

Σταδιακή επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων

Η κυβέρνηση προχωρά στην εφαρμογή συγκεκριμένου σχεδίου για τη σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού έργου, αρχής γενομένης από 22 Μαρτίου. Με γνώμονα την ασφαλή επανεκκίνηση έχει καταρτίσει και θέτει σε εφαρμογή, τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων της τεχνολογικής αναβάθμισης των υποδομών, μια σειρά από παρεμβάσεις σε πέντε ενότητες:

Πρώτον: Με στόχο την άμεση ενίσχυση της ασφάλειας ανάμεσα στα άλλα, προβλέπονται:

-Στελέχωση ανοιχτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.

-Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση

-Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών.

-Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.

-Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα - Θεσσαλονίκη, αντί για 2 που υπάρχουν σήμερα.

-Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Δεύτερον: Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων στο πλαίσιο των οποίων προβλέπονται:

-Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών, αλλά και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ.

-Δημιουργία Technical Help Desk, με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.

Τρίτον: Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού που περιλαμβάνει:

-Ταχεία ολοκλήρωση, επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού βάσει του προγραμματισμού για το 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα, καθώς και κάλυψη του προγραμματισμού προσλήψεων για το 2023 που αφορά τους κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.

-Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

-Επαναξιολόγηση της εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.

Τέταρτον: Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών με:

-Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

-Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

-Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

-Αστυνομική προστασία των υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

Πέμπτον: Ρυθμιστικές παρεμβάσεις μεταξύ των οποίων:

-Η δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

-Η ποινική αναβάθμιση της κλοπής, αλλά και της κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού.

Ξεκίνησε η εφαρμογή του Προσωπικού Βοηθού για άτομα με αναπηρία

Ξεκίνησε από τη Δευτέρα η εφαρμογή του Προσωπικού Βοηθού για άτομα με αναπηρία -σε πρώτη φάση στην Αττική- με την Πολιτεία να παρέχει έως 1.663 ευρώ ανά μήνα για την αμοιβή τους, πέραν των επιδομάτων και λοιπών παροχών που καταβάλλονται.

Ήδη, οι πρώτοι 176 συμπολίτες μας, που έχουν αξιολογηθεί, μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα prosopikosvoithos.gov.gr ώστε:

-Να δουν το αποτέλεσμα της απόφασης της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης και την απόφαση του ΟΠΕΚΑ, με την οποία τους απονέμεται συγκεκριμένο χρηματικό ποσό που μπορούν να αξιοποιούν κάθε μήνα για την αμοιβή του Προσωπικού Βοηθού τους.

-Να αναζητήσουν τον Προσωπικό Βοηθό της προτίμησής τους, στο Μητρώο Προσωπικών Βοηθών, και να υποβάλουν το συμφωνητικό τους με τον Προσωπικό Βοηθό ώστε να ξεκινήσει η αμοιβή της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Υπενθυμίζεται ότι ο Προσωπικός Βοηθός μπορεί να απασχολείται είτε ως ωρομίσθιος, είτε σε καθεστώς συνοίκησης, δηλαδή να ζει στο σπίτι του ωφελούμενου. Στην πρώτη περίπτωση η αμοιβή του ανέρχεται σε 6 ευρώ μικτά ανά ώρα, ενώ στην δεύτερη περίπτωση ο μεν Προσωπικός Βοηθός αμείβεται με 1.200 ευρώ μικτά μηνιαίως, ο δε ωφελούμενος 250 ευρώ μηνιαίως για τα έξοδα που θα κάνει για τον Προσωπικό Βοηθό.

Νόμος για τις μεταμοσχεύσεις και τη δημιουργία Ογκολογικού Κέντρου Παίδων

Ψηφίστηκε χθες στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας για τον εκσυγχρονισμό του Δικαίου που αφορά τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων και τη σύσταση Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων "Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη - ΕΛΠΙΔΑ"».

Σε ό,τι αφορά τις μεταμοσχεύσεις, εισάγονται σημαντικές ρυθμίσεις που συμπληρώνουν και επικαιροποιούν το νομικό πλαίσιο που διέπει τον εθνικό φορέα μεταμοσχεύσεων, προκειμένου να ασκήσει αποτελεσματικά τις αρμοδιότητές του στο πεδίο των μεταμοσχεύσεων. Πρόκειται για ρυθμίσεις που, ανάμεσα στα άλλα, προβλέπουν:

-Την αναβάθμιση της Επιτροπής Ζώντα Δότη και την οργάνωσή της σε δύο αυτοτελή τμήματα, ώστε να μην υπάρχει καθυστέρηση στην παροχή της σχετικής άδειας.

-Τη θέσπιση υποχρέωσης των Μονάδων Μεταμόσχευσης να παρακολουθούν τον δωρητή τουλάχιστον μία φορά κατ' έτος καθόλη τη διάρκεια της ζωής του.

-Στην περίπτωση που δεν υπάρχει εκφρασμένη βούληση του αποβιώσαντα και δεν ανευρίσκονται οικείοι του, η αφαίρεση οργάνου - μοσχεύματος πραγματοποιείται με την τήρηση συγκεκριμένων δικλίδων ασφαλείας.

-Την ενοποίηση σε Δίκτυο όλων των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας που διαθέτουν Μονάδες Εντατικής Θεραπείας ή άλλα τμήματα όπου είναι δυνατόν να νοσηλεύονται δυνητικοί δότες οργάνων, καθώς και των Δομών Μεταμοσχεύσεων με στόχο τη διασφάλιση της συνεργασίας και το συντονισμό τους.

-Την αναβάθμιση του ρόλου του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων, ο οποίος μετονομάζεται σε «Ελληνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων».

-Τη δημιουργία ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος Μεταμοσχεύσεων που θα ενσωματώνει όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με τη δωρεά, την αντιστοίχιση, την κατανομή οργάνων, τη μεταμόσχευση και τη μακροπρόθεσμη μετα- μεταμοσχευτική παρακολούθηση.

Οι μεταμοσχεύσεις είναι δώρο ζωής, πλεόνασμα ανθρωπισμού και οφείλουμε να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να διευκολύνουμε και να ενθαρρύνουμε προς την κατεύθυνση αυτή.

Σε ό,τι αφορά τη σύσταση Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων "Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη - ΕΛΠΙΔΑ"» σημειώνεται ότι η σημερινή ογκολογική μονάδα αναβαθμίζεται σε Κέντρο με στόχο την καλύτερη παροχή δωρεάν υπηρεσιών υγείας στα παιδιά και τους νέους που πάσχουν από καρκίνο, χωρίς καμία δική τους επιβάρυνση. Διευκρινίζεται, ταυτόχρονα, επειδή και πάλι επιχειρούνται διαστρεβλώσεις, ότι:

-Δεν ιδιωτικοποιείται η μονάδα, καθώς το ΝΠΙΔ ελέγχεται από το Δημόσιο και χρηματοδοτείται από αυτό.

-Όλες οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν στους ασθενείς.

-Δεν επηρεάζονται οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων.

-Η απλή ογκολογική μονάδα αναβαθμίζεται σε ένα σύγχρονο ογκολογικό κέντρο.

Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και η οικονομία μας δεν απειλούνται

Η επιθετική αύξηση του κόστους χρήματος από τις κεντρικές τράπεζες πολλών κρατών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του πληθωρισμού, προκαλεί αναταράξεις στον τραπεζικό κλάδο στις ΗΠΑ, αλλά και σε ευρωπαϊκούς ομίλους, με τους πιο ευάλωτους από αυτούς να δέχονται ισχυρές πιέσεις.

Πλέον των αμερικανικών τραπεζών, της Silicon Valley Bank και Signature Bank, προβλήματα αντιμετωπίζει και η Credit Suisse.

Η κυβέρνηση το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, αλλά και η ελληνική κοινωνία έχουν πλούσια γνώση, εμπειρίες και παραστάσεις, οπότε παρακολουθούμε τις εξελίξεις με αυξημένη ευαισθησία και προσοχή.

Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και η οικονομία μας δεν απειλούνται. Και αυτό φυσικά δεν συμβαίνει στην τύχη.

Με το πρόγραμμα Ηρακλής απομειώθηκαν τα κόκκινα δάνεια από σχεδόν μισό του χαρτοφυλακίου των τραπεζών το 2019 σε μονοψήφιο αριθμό σήμερα.

Η πολιτική της κυβέρνησης, οι διαδοχικές αναβαθμίσεις από τους οίκους αξιολόγησης που μας έχουν φέρει ένα μόλις βήμα πριν από την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, οδήγησαν στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης. Αυτή οδήγησε σε τεράστια εισροή καταθέσεων στις ελληνικές τράπεζες, με το λόγο καταθέσεων προς δάνεια σήμερα στις ελληνικές τράπεζες να είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη.

Σε αντίθεση με την κατάσταση που παραλάβαμε το 2019 με τη μαζική εκροή κεφαλαίων, τα capital controls που είχαν προηγηθεί, σήμερα όπως αποκαλύπτουν ξένες εταιρίες, όπως για παράδειγμα ο διευθύνων σύμβουλος της Workable, Νίκος Μωραϊτάκης, ελληνικές startups φέρνουν για ασφάλεια τα κεφάλαιά τους στην Ελλάδα.

Η διεθνής αναταραχή υπενθυμίζει και επικαιροποιεί αυτό που εμφατικά λέμε εδώ και πάρα πολύ καιρό: την ανάγκη οικονομικής και πολιτικής σταθερότητας, απέναντι σε λαϊκιστικές προσεγγίσεις που υπονομεύουν αυτή τη σταθερότητα. Όσα ζήσαμε στην Ελλάδα την προηγούμενη 10ετία μας έκαναν σοφότερους και είναι βέβαιο ότι δεν θέλει και δεν θα ρισκάρει κανείς να υποστούμε τα ίδια. Και δεν θα υποστούμε τα ίδια γιατί φροντίσαμε να θωρακίσουμε το τραπεζικό σύστημα, γιατί διαχειριζόμαστε με σωφροσύνη τα δημόσια οικονομικά και με την σταθερότητα που εμπεδώνει η πολιτική μας, η Ελλάδα αναπτύσσεται δυναμικά και προσελκύει συνεχώς επενδύσεις.