Quantcast

Αλεξάντερ Πέιν: «Η καλύτερη κωμωδία γεννιέται μέσα από τον πόνο»

Alexander Payne - Photo Aris Rammos

Alexander Payne - Photo Aris Rammos

Το Real.gr βρέθηκε στην επίσημη πρεμιέρα της ταινίας «Τα παιδιά του Χειμώνα» του πολυβραβευμένου, ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη , ο οποίος συνομίλησε με το κοινό στο τέλος της προβολής.

Με φρέσκια ακόμα την απονομή 2 Χρυσών Σφαιρών στους ηθοποιούς της, Πολ Τζιαμάτι και Νταβάιν Τζόι Ράντολφ, λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει (στις 25 Ιανουαρίου) το ταξίδι της στις ελληνικές αίθουσες και μία ανάσα πριν την ανακοίνωση των φετινών οσκαρικών υποψηφιοτήτων, η νέα ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, «Τα παιδιά του Χειμώνα» έκανε την επίσημη πρεμιέρα της στο θέατρο Pierce, στο Αμερικανικό Κολέγιο Ελλάδος.

Η πρεμιέρα της ταινίας στο θέατρο Pierce

Η πρεμιέρα της ταινίας στο θέατρο Pierce

Ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης μάς τίμησε με την παρουσία του, ενώ ο πρωταγωνιστής του, Πολ Τζιαμάτι, που επρόκειτο επίσης να βρίσκεται κοντά μας, δεν τα κατάφερε. Όμως, ο σπουδαίος ηθοποιός μάς χαιρέτισε εγκάρδια μέσα από ένα μικρό βίντεο, πριν την προβολή, ζήτησε συγγνώμη για την απουσία του και, αφού αποκάλεσε τον σκηνοθέτη του «Μέγα Αλέξανδρο», τόνισε πόσο πολύ απόλαυσε τη δημιουργία του φιλμ.

Πολ Τζιαμάτι

Πολ Τζιαμάτι

Το στόρι μάς μεταφέρει στα Χριστούγεννα του 1970, σε ένα κολέγιο για γόνους ισχυρών οικογενειών. Όταν το σχολείο αδειάζει, λόγω των γιορτών, στον παγωμένο, βυθισμένο στο χιόνι χώρο απομένουν ένας μοναχικός, στριμμένος καθηγητής, λάτρης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού (στην ταινία ακούγονται και ελληνικά), ένας ταραχοποιός μαθητής με προβληματική οικογενειακή ιστορία (Ντόμινικ Σέσα) και μια μαγείρισσα η οποία μόλις έχασε τον μονάκριβο γιο της στον πόλεμο του Βιετνάμ.

Αυτό που αρχίζει ως μια ταραγμένη σχέση μεταξύ μαθητή και δασκάλου, διαμορφώνεται σταδιακά σε έναν συναισθηματικό σύνδεσμο που θα μείνει και στους δύο αλησμόνητος. Όπως όλες ανεξαιρέτως οι ταινίες του Πέιν, έτσι και τα «Παιδιά του Χειμώνα» έχουν ως αφετηρία την ανθρωπιά. Ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό γεννάει το αυθόρμητο γέλιο και την αβίαστη συγκίνηση.

Ντόμινικ Σέσα, Πολ Τζιαμάτι & Νταβάιν Τζόι Ράντολφ

Ντόμινικ Σέσα, Πολ Τζιαμάτι & Νταβάιν Τζόι Ράντολφ

Στο τέλος της προβολής, ο διακεκριμένος δημιουργός απάντησε σε ερωτήσεις του κοινού και των σπουδαστών της σχολής. Μερικά από τα όμορφα που μας είπε:

* «Αν κάποτε τα στούντιο δεν θα χρειάζονται πλέον ηθοποιούς και σεναριογράφους, λόγω της Τεχνητής Νοημοσύνης; Χμμ… Αν η A.I. μπορέσει να μου γράψει ένα σενάριο, πολύ θα χαρώ! (γέλια) Όσο για τους ηθοποιούς, δεν μπορώ να πω ότι ανησυχώ. Έχουν πολύ ισχυρό σωματείο!».

* «Η συμβουλή μου προς τους σεναριογράφους κωμωδιών; Μα... να είστε αστείοι! Η κωμωδία είναι πολύ ευρύς όρος, περιλαμβάνει από το σλάπστικ μέχρι το εκλεπτυσμένο χιούμορ. Εμένα μου αρέσει να βασίζεται στην ανθρώπινη εμπειρία. Για κάποιον περίεργο λόγο, πιστεύω ότι η καλύτερη κωμωδία γεννιέται μέσα από τον πόνο. Μην ξεχνάτε ότι ο Τσάρλι Τσάπλιν υποδυόταν έναν άστεγο».

* «O σεναριογράφος Ντέιβιντ Χέμινγκσον υπήρξε εσώκλειστος σε σχολείο και πολλοί από τους μαθητές της ταινίας ήταν εκδοχές παιδιών που γνώρισε. Εγώ δεν ήμουν εσώκλειστος, αλλά φοίτησα σε καθολικό σχολείο αρρένων, και ξέρω πόσο σκληρά μπορούν να γίνουν τα αγόρια αυτής της ηλικίας μεταξύ τους. Ο Πολ Τζιαμάτι, πάλι, φοίτησε σε ένα οικοτροφείο υψηλού κύρους και δεν χρειάστηκε μεγάλη συζήτηση για τον χαρακτήρα του καθηγητή που υποδύθηκε. Διάβασε το σενάριο και είπε, “Α, αυτόν τον τύπο τον ξέρω».

* «Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι: συχνά, οι νέοι που ονειρεύονται να δουλέψουν στον κινηματογράφο ακούνε ότι είναι πολύ δύσκολο να μπεις στον χώρο, ότι πρέπει να γνωρίζεις τους σωστούς ανθρώπους κλπ. κλπ. Δεν είναι αλήθεια! Η ομπρέλα του σινεμά είναι πραγματικά μεγάλη, είναι γενναιόδωρη και σε προσκαλεί να μπεις από κάτω της. Σίγουρα, δεν θα γίνουν όλοι σκηνοθέτες, σεναριογράφοι ή μοντέρ. Όμως, το συνεργείο μιας και μόνο ταινίας περιλαμβάνει 250 άτομα! Και υπάρχουν και οι διανομείς. Τα φεστιβάλ. Οι προγραμματιστές. Οι συντηρητές των φιλμ.

Οι καθηγητές κινηματογράφου. Αν αγαπάτε τις ταινίες, θα βρείτε σίγουρα κάποιον τρόπο να ασχοληθείτε. Έχω μονάχα μία συμβουλή για την περίπτωση που θέλετε να εργαστείτε σε κινηματογραφικές παραγωγές: μην αργείτε ποτέ! Σοβαρολογώ. Ίσως ακούγεται ανόητο, αλλά είναι η απόλυτη αλήθεια: να είστε πάντα στην ώρα σας. Όπως στον στρατό».

* «Μου αρέσουν τα ανθρώπινα φιλμ και οι παραγωγές που προέρχονται από την καρδιά, που είναι ειλικρινείς. Προσπαθώ να γυρίζω τις ταινίες μου αβίαστα, ακολουθώντας τα συναισθήματά μου. Και θέλω η κορύφωση να μην έρχεται μέσα από μια πράξη βίας, αλλά μέσα από μια πράξη καλοσύνης, ακόμα και θυσίας».