Quantcast

To 2024 είναι έτος Ευρωεκλογών. Οι ακροατές του realfm97.8 ρωτούν για τη δράση και το ρόλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα μεγάλα ζητήματα της εποχής και της καθημερινότητας. Tο realeurope απαντά!

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουμε, μπαταρίες; (audio)

Η εικόνα πλέον είναι εύκολα προβλέψιμη. Εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γεμίσουν τους δρόμους της Ευρώπης τα επόμενα χρόνια.

Το 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο μονάδες ( δηλαδή το 10,5% του συνόλου). Η πρόβλεψη για το 2025 είναι 8 εκατομμύρια οχήματα, με πιθανή συνέπεια, αρκετοί μεγάλοι κατασκευαστές δεν θα παράγουν πλέον αυτοκίνητα με την μορφή που τα γνωρίσαμε.

Ένα σημαντικό ζήτημα που ανακύπτει από την έκρηξη των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η παραγωγή μπαταριών.

«Εάν η Γηραιά Ήπειρος, στο μέλλον, θα εξαρτιέται από την Κίνα για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε θα προκύψουν σοβαρά προβλήματα. Δεν μπορούμε να περιμένουμε από τους άλλους να είναι η κινητήριος δύναμη ενός από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας, του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας», επεσήμανε σε δηλώσεις του ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής της ΕΕ, Μάρο Σέφκοβιτς.

Θέτουμε υψηλούς στόχους αλλά η αλήθεια είναι ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα είναι δεύτερη μετά την Κίνα, πρόσθεσε ο Σέφκοβιτς και συμπλήρωσε «θα ζητήσω από τα κράτη μέλη της ΕΕ να συμπεριλάβουν στα εθνικά τους σχέδια επενδύσεις σε πρώτες και προηγμένες ύλες για μπαταρίες.

Σημαντικό βήμα προς μια τέτοια κατεύθυνση είναι το πιλοτικό εργοστάσιο της Varta που ξεκίνησε πρόσφατα στο Nersac της Γαλλίας.