Quantcast

Οι ακροατές του RealFM ρωτούν για τη δράση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα μεγάλα ζητήματα της εποχής και της καθημερινότητας
Tο MyRealEurope απαντά

Ρωτάτε - Απαντάμε: Με ποιο τρόπο προστατεύεται ο καταναλωτής στην Ευρωπαϊκή Ένωση από διαδικτυακές απάτες και αθέμιτες πρακτικές που σχετίζονται με τον covid 19; (audio)

Με όλο και περισσότερους ανθρώπους να μένουν στο σπίτι λόγω της αυτοαπομόνωσης και της κοινωνικής αποστασιοποίησης, οι ηλεκτρονικές αγορές αυξάνονται σημαντικά.

Την ώρα, όμως, που όλοι μας προσπαθούμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τις οικογένειές μας από τον ιό, ορισμένοι έμποροι εκμεταλλεύονται τον φόβο μας για να πουλήσουν ψεύτικες θεραπείες ή προϊόντα σε πολύ υψηλές τιμές.

Τι να προσέξετε;

Υπάρχουν αρκετά σημάδια που προδίδουν την παραπλανητική φύση ορισμένων ισχυρισμών.

Παρακάτω παραθέτουμε ορισμένα από αυτά και σας συνιστούμε να τα λαμβάνετε υπόψη σας όταν πραγματοποιείτε τις αγορές σας.

-Άμεσος ή έμμεσος ισχυρισμός ότι το προϊόν μπορεί να εμποδίσει ή να θεραπεύσει τον COVID-19

-Η χρήση ανεπίσημων πηγών για την υποστήριξη των ισχυρισμών, όπως οι αυτοαποκαλούμενοι γιατροί

-Η χρήση ονομάτων ή λογοτύπων κυβερνητικών αρχών, επίσημων εμπειρογνωμόνων ή διεθνών οργανισμών για την υποστήριξη των ισχυρισμών, χωρίς ωστόσο να εμφανίζονται υπερσύνδεσμοι ή να γίνονται αναφορές σε επίσημα έγγραφα

-Ισχυρισμοί όπως "το προϊόν είναι διαθέσιμο μόνο σήμερα", ή "πωλείται γρήγορα".

-Γενικευμένοι ισχυρισμοί όπως "η χαμηλότερη τιμή στην αγορά" ή "το μόνο προϊόν που μπορεί να θεραπεύσει ασθενή με COVID-19".

-Εξωφρενικές τιμές που οφείλονται στις φερόμενες θεραπευτικές ιδιότητες των προϊόντων

-Να χρησιμοποιείτε πάντοτε αξιόπιστες πηγές για την αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με τον κορωνοϊό: εθνικές κυβερνήσεις, υγειονομικές αρχές ή διεθνείς οργανισμούς, όπως τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.