Το ερώτημα που με απασχόλησε κατά τη διάρκεια της δοκιμής του νέου Opel Grandland X Hybrid4 είναι αν θα επένδυα 50.200 ευρώ σε αυτό το γερμανικό υβριδικό plug-in SUV με ηλεκτρικό σύστημα AWD. Η απάντησή μου ολοκληρώθηκε όταν παρέδωσα τα κλειδιά του αυτοκινήτου στο αρμόδιο τμήμα της αντιπροσωπείας. Το αυτοκίνητο, που οδήγησα για μεγάλο χρονικό διάστημα, έχει ό,τι καλύτερο διαθέτει η φημισμένη γερμανική μακρά. Το τεχνολογικό του υπόβαθρο ενισχύθηκε από την τελευταία γενιά του πλήρους υβριδικού συστήματος παραγωγής ενέργειας.
Στον δρόμο, όταν συνδυάζεται ο βενζινοκινητήρας 1.6 με δύο ηλεκτροκινητήρες (ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας διασφαλίζει τη μόνιμη τετρακίνηση AWD), τα πράγματα σοβαρεύουν. Οι 300 ίπποι δεν αστειεύονται, οι ταχύτητες πάνω από τα 180 χλμ./ώρα έρχονται πολύ γρήγορα, ο όγκος είναι μεγάλος, το πλαίσιο δέχεται ισχυρές πιέσεις, το τιμόνι δοκιμάζεται και οι αναρτήσεις δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να κρατήσουν στην πορεία του το SUV. Βίωσα όλο αυτό το σενάριο. Πίεσα το ακριβό γερμανικό υβριδικό αυτοκίνητο, ταξίδεψα πριν από την τελευταία απαγόρευση και ειλικρινά το ευχαριστήθηκα. Εκανα άνετα ταξίδια, κάλυψα μεγάλες αποστάσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα (τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα) και ο ηλεκτρονικός μετρητής έδειξε μέση κατανάλωση 9 λίτρα/100 χλμ.
Χάραξα στη μνήμη μου την αστραπιαία επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1’’(!), την εξαιρετική λειτουργία του 8τάχυτου αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων, τα τέσσερα αποδοτικά προγράμματα λειτουργίας (Electric, Hybrid, All-Wheel Drive και Sport), την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, που με έσωσε όταν τελείωσε η βενζίνη (με χαμηλή ταχύτητα, έκανα 50 χλμ. χωρίς καύσιμο) και την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης. Οι παρατηρήσεις μου: υψηλή τιμή, μεγάλο βάρος (πλησιάζει τους 2 τόνους) και περιορισμένη χωρητικότητα για τις αποσκευές – μόνο 390 λίτρα.
Τελικά, αν διέθετα 50.200 ευρώ, θα αγόραζα το νέο Opel Grandland X Hybrid4 για να πηγαίνω στην Αράχοβα και στα Καλάβρυτα τον χειμώνα χωρίς αλυσίδες και να έχω ένα υβριδικό αυτοκίνητο μεγάλης χωρητικότητας για τις διακοπές. Ομως, θα έπρεπε να δαπανήσω και άλλα τουλάχιστον 15.000 ευρώ για να αγοράσω και ένα αξιόλογο supermini για τις καθημερινές μετακινήσεις. Μηδενικός εταιρικός φόρος στο νέο Opel Grandland X Hybrid4, γιατί εκπέμπει λιγότερο από 50 γρ. CO2/χλμ. και η λιανική τιμή προ φόρων δεν ξεπερνά τα 40.000 ευρώ. Βάζω ιδέες…