Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υπολογίζουν ότι μετά από πέντε χρόνια θα λανσάρουν τη νέα γενιά των οχημάτων μηδενικών ρύπων, που θα αποτελέσουν τη μοναδική επιλογή μας στην αγορά.
Οπου και αν πήγα, τα βλέμματα καρφώθηκαν στο γερμανικό αυτοκίνητο με μηδενικό αποτύπωμα στο περιβάλλον. Είναι σαν να ρίχνεις δύο κόκκους εκλεκτού καφέ μέσα στην αγαπημένη σου grappa. Ο ιδιαίτερος καφές που προέκυψε από τη μεγάλη προσπάθεια του ανθρώπου να δημιουργήσει μια νέα ποικιλία, κάτω από αντίξοες συνθήκες, συμβολίζει τον αγώνα της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη για την καταπολέμηση της ρύπανσης, ενώ η φημισμένη grappa συμβολίζει τα αγαπημένα μας συμβατικά αυτοκίνητα που εδώ και 100 χρόνια τα ταλαιπωρούμε στους δρόμους.
Και μόνο το γεγονός ότι είναι το πιο καινούργιο αυτοκίνητο της αγοράς που δεν προέκυψε από μετατροπή ενός συμβατικού μοντέλου (εξαιρούνται τα πολυτελή και πανάκριβα Tesla) με ιντριγκάρει για να το ψάξω εξονυχιστικά.
Ο πλούτος του κρύβεται στο εσωτερικό τμήμα. Μόνο η διαδικασία να καθίσεις στη θέση του οδηγού και να βάλεις τη ζώνη ασφαλείας είναι ίδια με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Το κλειδί που έχεις στην τσέπη σου έχει εκπέμψει το σήμα ότι εισέρχεσαι στο αυτοκίνητο και ετοιμάζεσαι για να ξεκινήσεις τη διαδρομή. Δεν χρειάζεται να πατήσεις το μπουτόν – ένας περιστροφικός διακόπτης δίνει δύο επιλογές, D και R.
Πατώντας ελαφρά το γκάζι ξεκινά η διαδρομή στη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι αθόρυβος, η ποιότητα κύλισης πολύ καλή, η αίσθηση της ηλεκτρικής κίνησης συναγωνίζεται την αντίστοιχη εμπειρία που ένιωσα στο ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot e-208 (30.060 ευρώ, με επιδότηση 24.665 ευρώ).
Απόλαυσα την ησυχία και τις άμεσες αντιδράσεις του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα, αλλά ειλικρινά αναπόλησα και την αίσθηση που μου δίνουν οι κοπιώδεις προσπάθειες του κινητήρα εσωτερικής καύσης και των εξελιγμένων αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων να εκτελέσουν τις εντολές μου, ακόμη και όταν ξεπερνούν τα όριά τους. Είπαμε: άλλη εποχή, νέα ερεθίσματα.
Εντυπωσιάστηκα με τις ψηφιακές οθόνες, τα κουμπιά αφής, τις επιφάνειες τις ευαίσθητες στην αφή και από τον έξυπνο φωνητικό έλεγχο. Το Wireless App-Connect επιτρέπει τη σύνδεση με το smartphone του χρήστη, η εφαρμογή We Connect ID ελέγχει τη φόρτιση, το σύστημα κλιματισμού πριν από την είσοδο στο αυτοκίνητο κ.ά.
Στο ID.3 1ST Edition, με τη μεσαία μπαταρία 58 kWh, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 150 kW (204 ίππους), μέγιστη ροπή 31,6 χλγμ. από μηδενικές στροφές, επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 7,3'', αυτονομία έως 420 χλμ.(WLTP). Με μια φόρτιση έκανα 380 χλμ. στην Αττική.
Από το iPhone με τέσσερις ρόδες θα ήθελα καλύτερης ποιότητας πλαστικά και περισσότερα πολυτελή στοιχεία. Κοστίζει 39.600 ευρώ, με την επιδότηση να κατεβαίνει στα 34.810 ευρώ. Αναμένονται φθηνότερες εκδόσεις, όμως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν υψηλές τιμές, λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής. Σταδιακά οι τιμές θα μειωθούν. Οι προσφορές της Lease Hertz είναι ενδιαφέρουσες.