Ο πολυπόθητος νέος Κ.Ο.Κ. ψηφίζεται επιτέλους σήμερα στην Βουλή, παρουσία του πρωθυπουργού.
Ο νέος αυτός κώδικας οδικής κυκλοφορίας επιφέρει ριζικές αλλαγές στην αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης με παρεμβάσεις που στοχεύουν στη μείωση των θανάτων και των σοβαρών ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους. Η κατάσταση στους δρόμους της χώρας και πολύ περισσότερο στους δρόμους της Αθήνας είναι επιεικώς τραγική, με τους ασυνείδητους οδηγούς να έχουν δημιουργήσει την χειρότερη οδηγική εικόνα των τελευταίων δεκαετιών.
Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα των στοχευμένων ελέγχων της τροχαίας Αττικής για τον μήνα Μάϊο που βεβαιώθηκαν –39.272- παραβάσεις από τις οποίες -1.034- σε βαθμό πλημμελήματος.
Οι αριθμοί δείχνουν από μόνοι τους την αναγκαιότητα παρέμβασης της πολιτείας προκειμένου να επανέλθει η τάξη στους δρόμους. Κατά το μήνα Μάιο, λοιπόν, διαπιστώθηκαν:
1054 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 64 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,
3225 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,
344 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
566 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,
1377 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
4108 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους και,
114 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.
Το ίδιο χρονικό διάστημα, στην περιοχή της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής σημειώθηκαν 573 τροχαία ατυχήματα με 682 παθόντες και ειδικότερα:
14 θανατηφόρα με 14 νεκρούς,
9 σοβαρά με 12 σοβαρά τραυματίες,
550 ελαφρά με 656 ελαφρά τραυματίες.
Ο πρωθυπουργός έχει επιλέξει να μιλήσει στη μία το μεσημέρι στην Ολομέλεια ο οποίος έχει επανειλημμένα αναφερθεί στην ανάγκη καλλιέργειας κυκλοφοριακής παιδείας και έχει θέσει ως προτεραιότητα την οδική ασφάλεια.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει πολύ υψηλά πρόστιμα για τους οδηγούς που παρανομούν και εισάγει την έννοια της υποτροπής για όσους συνεχίζουν να υποπίπτουν στις ίδιες παραβάσεις. Η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η παραβίαση του «κόκκινου», η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η παραβίαση του ορίου ταχύτητας επιφέρουν ποινές που ξεκινούν από τα 350 ευρώ και φτάνουν τις 8 χιλιάδες ευρώ, ανάλογα την παράβαση. Ενώ ο οδηγός θα στερηθεί το δίπλωμα από 2 μήνες έως και τέσσερα χρόνια.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, οι αλλαγές έχουν ως στόχο να «προστατέψουν τους οδηγούς από τους επικίνδυνους οδηγούς».
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως ο κ. Μητσοτάκης θα αξιοποιήσει την ευκαιρία για να αναφερθεί εκ νέου στην τήρηση της νομιμότητας και των ελέγχων με τεχνικά μέσα προκειμένου να εξασφαλιστεί η εφαρμογή των μέτρων.
«Αγκάθι» για τον νέο κώδικα, η κόντρα που έχει δημιουργηθεί με τους οδηγούς ταξί και ειδικά με τον ΣΑΤΑ καθώς αποκλείει την διέλευση από τις λεωφορειολωρίδες με εξαίρεση μόνο την επιβίβαση και αποβίβαση όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο καθώς και κατά τις νυχτερινές ώρες. Επίσης, τα ταξί μηδενικών ρύπων και ειδικού τύπου ΑμεΑ θα κινούνται ελεύθερα.