Quantcast
Κ. Κόλλιας: Κάθε κρίση κρύβει μια ευκαιρία - Real.gr

Κ. Κόλλιας: Κάθε κρίση κρύβει μια ευκαιρία

Η αναταραχή που έχουν προκαλέσει στην παγκόσμια αγορά η συζήτηση και οι διαπραγματεύσεις για τους δασμούς μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και των υπολοίπων χωρών -όπως και με την Ευρωπαϊκή Ενωση- μπορεί να αυξάνουν την αβεβαιότητα στις επιχειρήσεις, όμως κρύβουν σημαντικές ευκαιρίες και για τα ελληνικά προϊόντα.

Διότι δεδομένου ότι η έκθεση της συντριπτικής πλειονότητας των προϊόντων μας στην αμερικανική αγορά δεν είναι μεγάλη (σε αντίθεση με τα προϊόντα άλλων χωρών) η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αξιοποιήσει αυτή τη συγκυρία, ώστε να διευρύνει την παρουσία της στις υπόλοιπες αγορές.

Να εκμεταλλευτεί, δηλαδή, το γεγονός τόσο ότι οι άλλες επιχειρήσεις πλήττονται από όλη αυτή την αβεβαιότητα -ακόμα και αν επέλθουν συμφωνίες με την αμερικανική πλευρά- όσο και ότι η ποιότητα των προϊόντων μας αναγνωρίζεται διεθνώς. Και με αυτό τον τρόπο και με ανταγωνιστικές τιμές, να μπορέσει να επικρατήσει των υπολοίπων στην πολύ δύσκολη και με υψηλότατο ανταγωνισμό παγκόσμια αγορά.

Το περιβάλλον δεν είναι εύκολο και αυτό δεν οφείλεται μόνο στους δασμούς. Οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η αναβλητικότητα στην υλοποίηση επενδύσεων και η πίεση των καταναλωτών από τις αυξήσεις στις τιμές παγκοσμίως αποτελούν σημαντικά εμπόδια σε αυτή την προσπάθεια.

Σε αυτό το σημείο απαιτείται τόσο η υπεύθυνη στάση από τους επιχειρηματίες, ώστε να επενδύσουν στη θωράκιση των εταιρειών τους και στην αξιοποίηση των ευκαιριών, όσο και η υποστήριξη της πολιτείας εκεί όπου απαιτούνται κυρίως οι θεσμικές παρεμβάσεις.

Στην ουσία, είναι αναγκαία η συνεργασία των δύο πλευρών σε τέτοιο επίπεδο, ώστε και να υπάρχει η αρωγή από το κράτος αλλά και να μην οδηγήσει αυτό στη διατήρηση και εφαρμογή κρατικοδίαιτης λογικής.

Ο σχεδιασμός για την παρουσίαση ενός νέου πενταετούς στρατηγικού σχεδίου για τις εξαγωγές έως το τέλος του 2025, όπως προαναγγέλθηκε, είναι στη σωστή κατεύθυνση.

H ευρεία διαβούλευση, στην οποία θα τεθεί το συγκεκριμένο σχέδιο, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του. Αρκεί να κατατεθούν σοβαρές, υπεύθυνες και τεκμηριωμένες προτάσεις, με το βλέμμα στην ενίσχυση του brand Ελλάδα εκτός συνόρων και όχι με γνώμονα την εξυπηρέτηση συντεχνιακών συμφερόντων.

Το συγκεκριμένο project μπορεί να αποτελέσει το καλύτερο -άτυπο- ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και να αποδείξει ότι ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας μπορούν μαζί να εργαστούν προς όφελος όλων: των εργαζομένων, των επιχειρήσεων, της ελληνικής οικονομίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR