Το εκθεσιακό κέντρο Palexpo, δίπλα στο αεροδρόμιο, φιλοξενεί την πιο φημισμένη ευρωπαϊκή έκθεση που θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι την Κυριακή 3 Μαρτίου.
Χιλιάδες προβολείς θα φωτίσουν τις τελευταίες δημιουργίες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η φετινή διοργάνωση έχει μερικά πρωτόγνωρα στοιχεία και χαρακτηριστικά τα οποία δεν περιποιούν τιμή στο σύνολο των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, που εδώ και σχεδόν 100 χρόνια έχουν βάλει στα ταμεία τους μεγάλο ποσοστό από το εισόδημα των οδηγών, αποφάσισαν να απέχουν από τη φετινή διοργάνωση γιατί εκτιμούν πως η παρουσία τους θα ευνοήσει τους Κινέζους ανταγωνιστές τους. Λανθασμένη απόφαση, κατά τη γνώμη μου, γιατί όταν έχεις πόλεμο, δεν κάθεσαι σπίτι σου. Βγαίνεις έξω και πολεμάς με ό,τι όπλα έχεις.
Δυστυχώς, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές διακατέχονται πλέον από ηττοπάθεια, λόγω της ανηλεούς επίθεσης των κινεζικών μαρκών. Χάνουν μερίδια σε καίριες αγορές, δεν μπορούν να μειώσουν το κόστος παραγωγής και οι μέτοχοι θέλουν να ξηλώσουν όλα τα μέλη του Δ.Σ.
Από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο η Renault άδραξε την ευκαιρία να αντιπαρατεθεί με τους Κινέζους και να βροντοφωνάξει ότι η γαλλική κουλτούρα για την αυτοκίνηση είναι αυθεντική και μοναδική. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, μετράει σωστά τους Κινέζους, ενώ όπου και αν βρεθεί, τονίζει τα επιτεύγματα του γαλλικού ομίλου και επισημαίνει την πραγματική αξία του. Ο 56χρονος Ιταλός δεν σκιάζεται. Ορμά και απαντά στο δευτερόλεπτο.
Σήμερα το πρωί, στις 9:30, θα αποκαλυφθεί το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech electric, μία μοντέρνα, εξηλεκτρισμένη, νέα προσέγγιση του εμβληματικού Renault 5.
Τα φωτιστικά σώματα είναι ένα βασικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό. Η εισαγωγή αέρα έχει αντικατασταθεί από μια ενδεικτική λυχνία φόρτισης που σχηματίζει τον ιστορικό αριθμό «5», όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη.
Εχει μήκος 3,92 μ. και αποτελεί μια ακόμη πρόταση για το αυτοκίνητο πόλης μηδενικών ρύπων. Η μπαταρία 52 kWh προσφέρει αυτονομία έως και 400 χλμ. Αργότερα θα είναι διαθέσιμο και με μπαταρία 40 kWh.
Είναι το πρώτο όχημα παραγωγής της μάρκας με τεχνολογία V2G για να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια στο δίκτυο. Αρχική τιμή στη Γαλλία περίπου στα 25.000 ευρώ. Εξυπνη κίνηση και η συμμετοχή της Dacia, που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου. Σήμερα, θα γίνει η παγκόσμια πρεμιέρα της τρίτης γενιάς του Duster.
Λίστα συμμετοχών: Automobile Club de Suisse (ACS), Assura, Auto-i-DAT, Beeway, BYD, Caresoft Global Limited, Classics Legends Motor, DAB Motors, Dacia, ErreErre Fuoriserie, Fédération Internationale de l’ Automobile (FIA), Formula 1 Merchandising, GP Motorsport, Isuzu, Kimera, Lazareth, Legends Magazine, Lucid, Martin Engler, MG Motor, Microlino, Pininfarina, Race World, Renault, Shenzer, Silence, Swiss Racing Lab, Touring Club Suisse (TCS) και Totem Automobili.
Επίσης, στην έκθεση της Γενεύης θα υπάρχουν οι εξής τέσσερις θεματικές ενότητες: Adrenaline Zone (αφιερωμένη στα οχήματα υψηλών επιδόσεων). Design District (αναδεικνύει τον σχεδιασμό αυτοκινήτων). Mobility Lab (πάρκο καινοτομίας για παρόχους κινητικότητας). Next World (νέες τάσεις στην τεχνολογία). Στην Classics Gallery, όπου γιορτάζεται η 100ή επέτειος της έκθεσης, παρουσιάζονται 35 εμβληματικά αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία, πολλά από τα οποία έκαναν το ντεμπούτο τους σε προηγούμενες εκθέσεις στη Γενεύη.