O πρώην πλέον αναπληρωτής πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στις πρώτες δηλώσεις που έκανε μετά την παραίτησή του, ανέφερε πως υπήρχαν απειλές από αγνώστους και ενόχληση για τη στάση δύο κορυφαίων πανεπιστημίων.
Μιλώντας στην κάμερα του Alpha, υποστήριξε ότι «υπέβαλα την παραίτηση μου για λόγους ευθιξίας και οικογενειακούς λόγους».
Αναφορικά με τη στάση των πανεπιστημίων της Γάνδης και της Πίζας, σημείωσε πως «αυτό που με ενόχλησε είναι ότι κατηγορήθηκα εγώ ότι παλινωδώ, όταν δύο κορυφαία πανεπιστήμια τα οποία επικαλέστηκε η ομάδα διερεύνησης και οι ειδικοί του ERA που έγραψαν το πόρισμα, ανακάλεσαν τη στήριξη τους σε εισαγωγικά στο πόρισμα την Παρασκευή και την Κυριακή. Άρα, παλινωδώ εγώ που είμαι υποχρεωμένος νομικά να σεβαστώ το αίτημα τους να φύγουν από το πόρισμα και δεν παλινωδούν αυτοί που έγραψαν το πόρισμα που είχε αυτές τις αναφορές».
Στη συνέχεια, ισχυρίστηκε ότι δέχτηκε απειλές, δηλώνοντας ότι «βρήκα την προηγούμενη εβδομάδα σε δύο συνεχόμενες μέρες δύο σημειώματα πάνω στο αυτοκίνητό μου. Έκανα ότι μπορούσα για να εξασφαλίσω την αλήθεια».
Ο Χρήστος Παπαδημητρίου στις δηλώσεις που παραχώρησε, παρουσίασε και την πρότασή του για το πόρισμα. Σύμφωνα με τον ίδιο «η πρότασή μου είναι μια διεπιστημονική επιτροπή με τους κορυφαίους καθηγητές των ελληνικών πανεπιστημίων και τη συμμετοχή της ειδικής σε εκρήξεις Σχολής Ευελπίδων, ώστε μέσα από διεπιστημονικό συνέδριο με τη συμμετοχή όλων των φορέων να καταστεί δυνατό να βγει ένα ή μη δυνατόν αμφισβητούμενο διεπιστημονικά συμπέρασμα».
Τι αναφέρει στην επιστολή του
«Πιστεύω ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει εκπονήσει ένα άρτιο πόρισμα, πολύτιμο για το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Μόνη εξαίρεση αποτελεί το ζήτημα της πυρόσφαιρας, το οποίο κατά τη γνώμη σύσσωμου του Συμβουλίου, χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Αυτό δήλωνα άλλωστε και από την ημέρα παρουσίασης του πορίσματος», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδημητρίου στην επιστολή της παραίτησής του. «Με ενσυνείδηση και ευθύνη σας υποβάλλω την παραίτησή μου για προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους».
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Aπό τις 18/9/2023 προσπάθησα να υπηρετήσω το κοινό συμφέρον με υπευθυνότητα και επιστημονικότητα, σε μια δύσκολη συγκυρία. Ανέλαβα να δημιουργήσω έναν ανύπαρκτο σιδηροδρομικό φορέα διερεύνησης ατυχημάτων και πιστεύω μέσα σε 18 μήνες κατόρθωσα να δημιουργήσω για πρώτη φορά στην Ελλάδα έναν ικανό φορέα διερεύνησης ατυχημάτων, απαρνούμενος κάθε άλλη επαγγελματική ενασχόληση και αφιερωμένος νυχθημερόν και 365 μέρες τον χρόνο στο τιτάνιο έργο της δημιουργίας του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Πιστεύω ότι ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει εκπονήσει ένα άρτιο πόρισμα, πολύτιμο για το μέλλον των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Μόνη εξαίρεση αποτελεί το ζήτημα της πυρόσφαιρας, το οποίο κατά τη γνώμη σύσσωμου του Συμβουλίου, όπως εκφράστηκε στο Πρακτικό της 26/2/2025 χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Αυτό δήλωνα άλλωστε και από την ημέρα παρουσίασης του πορίσματος.
Με ενσυνείδηση και ευθύνη σας υποβάλλω την παραίτησή μου για προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους.
Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Χρήστος Θ. Παπαδημητρίου»
Κυβερνητικά στελέχη: «Ο κ. Παπαδημητρίου έπεσε σε παλινωδίες για την πυρόσφαιρα»
Πριν την παραίτηση του κ. Παπαδημητρίου, κυβερνητικά στελέχη ανέφεραν ότι ο τέως αναπληρωτής πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τοποθετήθηκε για την πυρόσφαιρα με έναν τρόπο που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί συνεκτικός.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η παραίτηση του κ. Παπαδημητρίου δεν του ζητήθηκε, αλλά ήταν οικειοθελής.
Είχαν προηγηθεί δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, για παράδειγμα του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ σημείωσε πως ο κύριος Παπαδημητρίου είχε περιπέσει σε παλινωδίες και δεν τοποθετήθηκε με συνεκτικό τρόπο όσον αφορά στο σκέλος της πυρόσφαιρας.
Σε κάθε περίπτωση κυβερνητικά στελέχη επισημαίνουν και κρατούν στην πρώτη γραμμή την ανάγκη της πλήρους διερεύνησης κάθε πτυχής του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, προκειμένου, όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά, να ικανοποιηθεί πλήρως το αίτημα των συγγενών των θυμάτων, αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας για αλήθεια και δικαιοσύνη.
Είναι επίσης σαφείς οι αιχμές που αφήνουν κυβερνητικά στελέχη όσον αφορά στην αντιπολίτευση, την οποία την εγκαλούν για εργαλειοποίηση της τραγωδίας. «Άλλο η διερεύνηση των ευθυνών για τα Τέμπη και άλλο το ψεύτικο αφήγημα περί δήθεν συγκάλυψης με δόλο» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλώντας στην τηλεόραση του Open.
Κυρανάκης στον realfm: Η εικόνα του μπάχαλου δεν γίνεται να συνεχιστεί
Η εικόνα του μπάχαλου δεν γίνεται να συνεχιστεί, τόνισε στον realfm ο αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Σημείωσε, μιλώντας στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου με τον Αντώνη Δελλατόλα και την Κάτια Μακρή, πως το επόμενο διάστημα θα ζητηθούν διευκρινίσεις από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων τόσο για τις επίσημες συμφωνίες όσο και για τα παραδοτέα από τα ξένα πανεπιστήμια, ενώ θα διερευνηθούν οι καταγγελίες του κυρίου Παπαδημητρίου ότι δεχόταν απειλές.
Προανήγγειλε, παράλληλα, ότι σε 3 μήνες θα δημιουργηθεί ένα νέο σύστημα για τον ακριβή εντοπισμό των τρένων.
Ερωτηθείς για τις αντιφατικές δηλώσεις του κ. Παπαδημητρίου ο κος Κυρανάκης τόνισε «η εικόνα των αντιφάσεων πλήττει την αξιοπιστία του οργανισμού. Θεωρώ ότι ο πρόεδρος θα πάρει πρωτοβουλίες», ενώ ξεκαθάρισε ότι πρόεδρος του οργανισμού δεν είναι ο κ. Παπαδημητρίου αλλά ο κ. Δριτσάκος.
Ακούστε το ηχητικό:
Την κατάργηση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ζήτησε ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης, μιλώντας στον realfm και την εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου.
Ακούστε το ηχητικό:
Λακαφώσης στον realfm για τα Τέμπη: Υπάρχει άγνωστη καύσιμη ύλη, το αν είναι νόμιμη ή παράνομη ας το βρει η αστυνομία
Επιμένω ότι υπήρξε άγνωστη καύσιμη ύλη, που θα μπορούσε να προκαλέσει την πυρόσφαιρα, δήλωσε νωρίτερα μιλώντας στον realfm 97,8 και τον Νίκο Στραβελάκη ο τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων, Κώστας Λακαφώσης.
«Υπάρχει άγνωστη καύσιμη ύλη, το αν είναι νόμιμη ή παράνομη ας το βρει η αστυνομία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κος Λακαφώσης, υποστηρίζοντας ότι δεν μίλησε για παράνομο φορτίο.
Οπως ανέφερε ο κος Λακαφώσης «εγώ ζήτησα να υπάρχει και μία ξένη πιστοποίηση και εκείνοι αναζήτησαν ξένα ιδρύματα και ήρθαν σε συμφωνία με την Γάνδη. Κάπου υπάρχει και ένα συμφωνητικό για να πληρωθεί η Γάνδη. Το κρίσιμο στοιχείο είναι ότι ο καθηγητής Merci, δεν στέλνει το report σε εμένα πολύ σωστά και το στέλνει στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ».
Στο ερώτημα αν έχει πτυχίο μηχανικού, ο Κώστας Λακαφώσης απάντησε: «Όποιος θεωρεί ότι δεν έχω πτυχίο, ας το πει πιο καθαρά για να το συζητήσουμε και όπως πρέπει».
Στο ερώτημα γιατί είναι στον ΕΔΟΕΑΠ, στο ταμείο των δημοσιογράφων και δεν είναι στο ΤΕΕ απάντησε: «Αυτό ποιον αφορά στη συγκεκριμένη συζήτηση;»
Ο κος Λακαφώσης ολοκλήρωσε τη συνέντευξη στον realfm 97,8 ως εξής: «Να ρωτήσω και εγώ σε όλους αυτούς που κάνουν τα ερωτήματα. Αυτό σημαίνει ότι αν εγώ έχω πτυχίο, άρα πάμε στο άγνωστο φορτίο κι αν εγώ δεν έχω πτυχίο, πάμε στα έλαια σιλικόνης, αυτό είναι το δίλημμα;».
Ακούστε το ηχητικό:
Αίτημα του εφέτη ανακριτή να καταθέσουν τα τυπικά τους προσόντα τεχνικοί σύμβουλοι
Να προσκομίσουν τους τίτλους σπουδών τεχνικοί σύμβουλοι συγγενών των θυμάτων ζήτησε ο ειδικός εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης, που διενεργεί τις έρευνες για το δυστύχημα. Η παραγγελία δόθηκε μετά από σχετικό αίτημα οικογένειας θύματος.
Ο εφέτης ανακριτής «ζητά να προσκομίσουν όλα τα προσόντα τους 18 τεχνικοί σύμβουλοι -δεν το ζητά δηλαδή από όλους- κυρίως από όσους είναι στην αλλοδαπή, αλλά και από τεχνικό σύμβουλο των κατηγορουμένων».
Σήμερα επίσης υπήρξε κατάθεση αίτησης εξαίρεσης από την πλευρά των συγγενών του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, του κυρίου Κουτσούμπα δια του δικηγόρου του, του κυρίου Ζησιμάτου. Συγκεκριμένα ζητά να εξαιρεθεί ο πραγματογνώμονας καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ο κύριος Ροντογιάννης, καθώς εγείρει υπόνοιες μεροληψίας.
Υπενθυμίζεται ότι ότι είχε κατατεθεί η πραγματογνωμοσύνη του κυρίου Ροντογιάννη για τα ηχητικά που αφορούν στις συνομιλίες μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών τον Γενάρη του ’25, κατατέθηκε ωστόσο αίτηση ακύρωσης από την πλευρά των συγγενών του μηχανοδηγού στο Συμβούλιο Εφετών και έγινε δεκτή αυτή η αίτηση ακύρωσης της πραγματογνωμοσύνης.
Διατάχθηκε νέα και στέλνονται ήδη οι σχετικές διατάξεις στους συγγενείς των θυμάτων να ορίσουν τεχνικούς συμβούλους. Αυτό που ζητά τώρα η οικογένεια του μηχανοδηγού είναι να εξαιρεθεί από την συγκεκριμένη πραγματογνωμοσύνη ο πραγματογνώμονας καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.