Quantcast
Skoda Kodiaq 1.5 TSI m-HEV 150 DSG7: Οικογενειακό και προσιτό - Real.gr

Skoda Kodiaq 1.5 TSI m-HEV 150 DSG7: Οικογενειακό και προσιτό

Τι μπορεί να κάνει μια μικρή μάρκα με λαμπρή ιστορία αν πιστέψει στις δυνατότητές της και αξιοποιήσει κατάλληλα τις ευκαιρίες που της δίνονται;

Η απάντηση βρίσκεται κάτω από τις γυαλισμένες λαμαρίνες του ολοκαίνουργιου Skoda Kodiaq 1.5 TSI m-HEV 150 DSG7. Εκτιμώ ότι αυτό το SUV θα δημιουργήσει διλλήματα και ερωτήματα ακόμη και στον πιο φανατικό οπαδό της VW. Πιστεύω ότι είναι το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα που φέρει τα σήματα της Skoda!

Τώρα που προγραμματίζουμε τις χριστουγεννιάτικες διακοπές μας, ζήτησα από τη senior pr expert του Group Kosmocar Βίκυ Καραδήμου να οδηγήσω το νέο Skoda Kodiaq 1.5 TSI m-HEV 150 ίππων DSG7, ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε οικογενειάρχες με μεγάλες απαιτήσεις για χώρους, που όμως έχουν περιορισμένο οικονομικό προϋπολογισμό.

Η εμφάνιση του SUV, μήκους 4,758 χιλ., είναι επιβλητική. Σε προδιαθέτει να ταξιδέψεις μαζί του. Κατευθύνθηκα προς το Λουτράκι, έναν προορισμό που συνδυάζει οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στο επαρχιακό δίκτυο, το οποίο, δυστυχώς, ακόμη έχει πολύ χαμηλό δείκτη οδικής ασφάλειας.

Στον αυτοκινητόδρομο το SUV, που χωράει και επτά επιβάτες, βρέθηκε στο πεδίο του. Κύλησε ήσυχα πάνω στο καλό οδόστρωμα, παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας, σιγουριάς και άνεσης. Είναι η πρώτη φορά που ένιωσα τόσο όμορφα σε μοντέλα της Skoda! Αλήθεια, τώρα τι πρέπει να κάνουν η VW και η Audi για να ανταγωνισθούν τη Skoda;

Ανέπτυξα υψηλές ταχύτητες και κατέγραψα τρία ακόμη στοιχεία που δείχνουν την αξία της κατασκευής: πολύ καλή κατευθυντικότητα, χαμηλό επίπεδο θορύβου και καλή ποιότητα κύλισης.

Στο επαρχιακό δίκτυο, όπου κυριαρχούν οι στροφές με τις ανάποδες κλίσεις, η ελλιπής σήμανση, το γυαλισμένο οδόστρωμα, οι λακκούβες και οι εγκάρσιες ανωμαλίες -να είναι καλά οι «εξαιρετικοί» κατασκευαστές δημοσίων έργων- δοκίμασα την ικανότητά του να στρίβει, να φρενάρει, να αλλάζει πορεία, καθώς και την επιβάρυνση που δέχονται οι επιβάτες. Του έδωσα βαθμολογία που πλησιάζει το ανώτερο όριο.

Η γερμανική κινητήρια μονάδα 1.5 TSI, που ανήκει στην τελευταία σειρά EA 211 evo2, διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία. Λειτουργεί στον κύκλο Miller, είναι εξοπλισμένη με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων της πιο πρόσφατης γενιάς (ACT+). Συνδυάζεται με κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Παρέχει 150 ίππους και κρίνω ότι η απόδοσή της καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τον οικογενειάρχη που κινείται συνετά έχοντας ως κύριο μέλημα την ασφάλεια. Ωστόσο, οι ανήσυχοι οδηγοί έχουν και άλλες επιλογές για ισχύ έως 204 ίππους και τετρακίνηση.

Η ήπια υβριδική τεχνολογία περιλαμβάνει γεννήτρια μίζας/ιμάντα 48 Volt και μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα υποβοηθά τον κινητήρα με ηλεκτρική ώθηση, ενώ περιστασιακά υπό συγκεκριμένες συνθήκες επιτρέπει στο SUV να κινηθεί με τον κινητήρα απενεργοποιημένο. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’, τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση στη δοκιμή 9 λίτρα/100 χλμ.

Μου αρέσει η μινιμαλιστική σχεδίαση του εσωτερικού και εκτιμώ ιδιαίτερα τη χρήση βιώσιμων υλικών. Διαπίστωσα ότι όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν μεγάλους χώρους και υψηλά επίπεδα άνεσης. Η οθόνη infotainment 13’’ είναι πλέον «ελεύθερη». Ο επιλογέας ταχυτήτων τοποθετήθηκε στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο από την κεντρική κονσόλα.

Τα Skoda Smart Dials έχουν τεχνολογία απτικής ανάδρασης. Τρία περιστροφικά χειριστήρια με έγχρωμη οθόνη 32 χιλ. που διαθέτουν απτική ανάδραση προσφέρουν εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης. Η ενσωμάτωση του βασισμένου στην τεχνητή νοημοσύνη chatbot ChatGPT στη φωνητική βοηθό Laura κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα του οδηγού.

Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 910-2.105 λίτρα. Θα ήθελα λιγότερη υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, υψηλότερη απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση και καλύτερη τιμή πώλησης. Κοστίζει 38.300 ευρώ. Πέτυχε τον στόχο του, αναβάθμισε την τσεχική μάρκα. Τυχεροί όσοι κάνουν το χριστουγεννιάτικο ταξίδι με το νέο Skoda Kodiaq. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ REAL.GR

Top Ειδήσεις